عمومی

اگر مشکل قلبی دارید این کارها را نکنید

اجتناب از برخی رفتارها به ویژه برای کسانی که مشکلات قلبی دارند مهم است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، این روزنامه مربای مربا او نوشت: «قلب یکی از اعضای حیاتی بدن است که ممکن است با برخی از رفتارهای روزانه ما آسیب ببیند. اجتناب از رفتارهای زیر، به ویژه برای کسانی که مشکلات قلبی دارند، مهم است.

عصبانیت مکرر: عصبانی شدن یا هیجان زده شدن اغلب برای قلب مضر است. اگر احساسات منفی برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، بر قلب تأثیر منفی می گذارد. افزایش ترشح آدرنالین در اثر عصبانیت باعث نوسانات فشار خون می شود. وقتی فشار خون خیلی بالا باشد، رگ های خونی اطراف قلب آسیب می بینند. این وضعیت جریان طبیعی خون به قلب و عملکرد آن را کاهش می دهد. یاد بگیرید برای سلامتی خود آرام بمانید.

پرخوری: اگر می خواهید از آسیب قلبی جلوگیری کنید، مهم است که پرخوری نکنید. پرخوری یا ندانستن رژیم غذایی می تواند ویسکوزیته یا ویسکوزیته خون را افزایش دهد. این وضعیت باعث تجمع چربی در دیواره رگ های اطراف قلب می شود. در نهایت، چربی خون بالا باعث بسته شدن یا باریک شدن رگ های خونی می شود. در نتیجه قلب از خون و اکسیژن محروم می شود و آسیب می بیند. اگر می خواهید از قلب خود محافظت کنید، بهتر است غذای خود را متعادل و آهسته بجوید.

دیر بیدار شدن: بار روی قلب را افزایش می دهد و به آن آسیب می رساند. درصد بالایی از مردم به دلیل مشکلات قلبی ناشی از دیر بیدار شدن مکرر جان خود را از دست می دهند. قلب و سایر اندام های بدن برای عملکرد صحیح به زمان کافی برای استراحت نیاز دارند. افرادی که برای مدت طولانی کار می کنند بیشتر در معرض مشکلات سلامتی هستند. در آخرین ساعات شب که بدن خسته است، عملکرد مغز کاهش می یابد و ضربان قلب افزایش می یابد. بسیار مهم است که شب خوب بخوابید و زود بیدار شوید زیرا به حفظ ضربان قلب طبیعی کمک می کند.

ورزش سنگین: ورزش برای قلب مفید است زیرا استقامت را بهبود می بخشد، گردش خون را تقویت می کند و متابولیسم را سرعت می بخشد. با این حال، ورزش شدید می تواند برای قلب مضر باشد. هنگام انجام ورزش های شدید، قلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. مقدار خون مورد نیاز قلب افزایش می یابد، اما قلب نمی تواند به موقع اکسیژن کافی دریافت کند. این شرایط باعث سفتی قفسه سینه و مشکل در تنفس می شود. تمرینات را به آرامی شروع کنید و به تدریج شدت آنها را افزایش دهید تا قلب بتواند آن را تحمل کند.

منبع: dailyhealthpost.com

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا