رسانهها فرصت دهند «مردم» از حاج قاسم بگویند
رئیس امور استان های صدا و سیما در نامه ای با عنوان «مرد میدان این بار به سوی مردم» به ویژگی های اصلی برنامه های رسانه ای درباره دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد.
محمدمهدی رحمتی در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به بیان ویژگی ها و مولفه های اصلی برنامه های رسانه ای بزرگداشت این قهرمان ملی پرداخت.
او در ابتدای این مقاله می گوید:
دومین سالگرد مصیبت خادم ملت، مرد میدان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نزدیک است. مردی به تمام معنا، امید دوست و خاری در چشم دشمن، دست توانای ولایت در همه عرصه های خدمت و ارتش، همیشه آماده جهاد؛ همچنین برای کسانی که «المجهدون فی سبیل الله باموالهم و نفس · هم فضل الله مجاهد باموالهم و نفس · هم علی القدین درجه و همه وعده های الله الحسن و رحمت الله مجاهد علی القدین حکومت عظیم، مردان در دوران دفاع را دارند. “مالکیت و احترام به خود را نادیده می گیرند و آنچه می بینند با حقیقت یکی است. آری او چنین مجاهدی بود و همین خصلت، دشمنان ایمان و مستکبران جهان را بر آن داشت که او را از بین ببرند و در سحرگاه تلخ مرد میدان با خیال خام خود بی خبر میدان را ترک کرد. که روح متعالی او پیشاپیش بهشت بود «قلوب مؤمنان و استقامت را به دست آورد».
رحمتی در ادامه یادداشت خود با بیان اینکه شهید سلیمانی از نزدیک ترین یاران مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و خود را از فرماندهان ارشد و خوش فکر نظامی و از وفاداران نظام اسلامی می دانست، تصریح کرد: این شهید والامقام به عنوان یکی از بزرگ ترین یاران مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شناخته می شود. بسیج نیروهای مردمی و برهم زدن استراتژیک معادلات نیروهای خارجی حاضر در منطقه. به گونه ای که جغرافیای مقاومت را در ابعاد سخت و نرم به سراسر جهان تسری داد. شخصیتی کاریزماتیک، آوانگارد و مترقی که علیرغم فرماندهی و نظامی گری، دوستی و صمیمیت خاصی با قدرت روی پای خود ایجاد کرد. او مرد عمل بود و تمام وجودش را وقف حضور در میدان مقاومت و حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع منطقه کرد. سلیمانی فریاد مظلومیت ملتهای عراق، سوریه، یمن، لبنان و فلسطین بود.
وی سپس به پخش رسانه ای در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: این برنامه ها در حالی برگزار می شود که ابعاد مختلف شخصیت این شهید گرانقدر در جامعه ما آشکار می شود و باید از همه ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای استفاده شود. مقام فرماندهی قلب و احقاق حق یاد و خاطره و راهش، اما حاج قاسم باید نه تنها رسانه ای، بلکه این بار از سوی مردم گزارش شود.
رئیس امور استان های صدا و سیما در پایان این یادداشت تصریح کرد: باید به «مردم» فرصت داد تا درباره حاج قاسم صحبت کنند تا بگوییم این فرمانده توانمند نظامی چگونه دل ها را به دست آورد و چرا این همه فکرش را کرد. در خدمت مردم بودند این بار رسانه ها به مردان و زنان و کودکان و سالمندان ایرانی بگویند که حاج قاسم ما را اهل امام حسین (ع) خطاب کرد و با تدبیر دلها را به هم پیوست و محور مقاومت را قویتر از همیشه کرد و معادلات را ایجاد کرد و ارتش را بر هم زد. در منطقه تشکیل شده است. این بار در دومین سالگرد درگذشت حاج حاجیم، رسانه ها باید ماجرای اعلام ناپدید شدن داعش را از سوی مردم بازگو کنند.
انتهای پیام/