فرهنگ و هنر

رییس صداوسیما: باید به حداقل ۵ میلیون کاربر و مخاطب در بخش‌های خبری برسیم

رئیس صدا و سیمای تلوبیون با تاکید بر اهمیت محتوا و همچنین فضای مجازی، آن را یکی از بسترهای مهم رسانه ملی در دوران تحول دانست.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، پیمان جبلی رئیس صداوسیما، غلامرضا نوری معاون فضای مجازی، احمد خورشیدی مدیر اجرایی در مراسم افتتاحیه روابط عمومی صداوسیما مدیرکل سیما حضور یافتند. در مرکز همایش های بین المللی رادیو و تلویزیون برگزار شد.

تلویزیون باید از فضای پخش می گذشت

رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم تلویزیون را مهم ترین وسیله تولید محتوای سالم دانست و گفت: تلویزیون سال هاست که به شکل معمول و در فضای سنتی تولید محتوا می کند و لازم بود به سمت تولید محتوا روی بیاورد. صدا و سیما. فضا و رقابت با پهنای باند. ”موفقیت با رسانه های دیگر.
پیمان جبلی افزود: با شکل‌گیری تل‌آویو و تحول آن به‌عنوان یک رسانه واقعی در فضای مجازی، نشانه‌هایی از تحقق این آرزوی بزرگ نمایان شد و اکنون شاهد عبور تلویزیون از مرزهای صدا و سیما و گسترش آن به پهنای باند هستیم. “
وی با مقایسه تلویزیون و تلویزیون گفت: رابطه تلویزیون و تلویزیون صرفاً یک همکاری رسانه ای نیست، بلکه دو رسانه مکمل یکدیگر هستند و مکمل یکدیگر هستند.
جبلی حضور در فضای مجازی را خوب ارزیابی کرد و گفت: باید قدر این فضا را بدانیم و برکت دهیم. اکنون که حضور تلوبیون راه را برای استفاده بهتر از محتوای سالم هموار کرده است، از همه کسانی که برای تولید محتوای سالم تلاش می کنند نیز حمایت می کنیم.
رئیس صداوسیما شناخت فضای مجازی و دنیای رقابتی رسانه ها را ضروری دانست و گفت: در طول سال ها شاهد تلاش های خوبی برای شناخت این فضا بوده ایم. واحدهای فنی متولی آماده سازی زیرساخت ها برای ورود به این منطقه با ارائه خدمات زیرساختی ما را به این نقطه رساندند و اکنون این سکو و سکو قابل لمس و دیدن است.
جبلی گفت: آنچه این زیرساخت را تکمیل و تکمیل می کند، تولید محتوا است. در سال های اخیر شاهد کمبود محتوا در این زمینه بوده ایم. اگر محتوا را نادیده بگیریم، مخاطبان به سرعت محتوای دیگر را از پلتفرم های دیگر دریافت خواهند کرد و این وظیفه ماست که محتوای سالم را در دسترس عموم قرار دهیم.
وی با اشاره به دوران تحول در سیما گفت: تلوبیون یکی از بسترهای مهم رسانه ملی در دوران تحول خواهد بود. در این دوره علاوه بر برنامه‌های کوتاه‌مدت، نگاهی مبتنی بر اکوسیستم را نیز خواهیم دید.
وی با اشاره به شعار هویت و عدالت در رسانه ملی، رویکرد دهک های پایین جامعه به محتوا را مهم دانست و گفت: شعار ما عدالت رسانه ای برای همه اقشار جامعه است و از این رو برای ارائه محتوای مورد نیاز تلاش می کنیم. توسط مخاطب با هزینه کم. ”آن را به راحتی در دسترس قرار دهید.
رئیس سیما مرجعیت اخبار و اطلاع رسانی در فضای مجازی را مهم دانست و گفت: در دوره جدید باید حداقل 5 میلیون کاربر و مخاطب در حوزه اطلاع رسانی داشته باشیم و رسانه ملی در تولید محتوای آموزشی در دوره کرونا.
جبلی تصریح کرد: در دوره جدید رسانه ملی را محدود به مرزهای ایران نمی دانیم و خود را رسانه بین المللی می دانیم. مختصات جغرافیایی ما را محدود نمی‌کند، بلکه پیام انقلاب اسلامی را فراتر از مرزها به دیگران می‌رسانیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تأثیر انقلاب اسلامی انکارناپذیر است و خود را رسانه ای ملت محور می دانیم که در محیط زیست بین الملل با محوریت جبهه مقاومت حضوری فعال دارد.

ارائه محتوای سالم برای خانواده ها

غلامرضا نوری معاون فضای مجازی در خصوص تغییرات دو دهه اخیر در فضای مجازی گفت: امروز مهمترین دغدغه ما مدیریت فضای مجازی است و از حوزه حکمرانی، فرهنگ و اقتصاد در رسانه های مجازی به سمت حکمرانی رفته ایم. چرا که صاحبان سکو تصمیم گرفتند تا سیطره این فضا را احاطه کنند.

وی افزود: حاکمان در دنیای مجازی می خواهند حاکمیت را در دست بگیرند و این نوع الگوی حکمرانی در حال حاضر راهبردها و سیاست های کلان زیادی را تعریف کرده است.

نوری در خصوص ارائه محتوای مرتبط گفت: ادبیات جهان به سمتی رفته است که ما باید سیستم محتوای بومی خود را داشته باشیم و داده های داخلی برای حاکمان فضای مجازی بیش از تصورات مهم است. از این رو در رسانه ملی با ایجاد این فضا اقدام به بومی سازی محتوای مورد نظر مخاطبان کردیم.

او گفت: «ما باید محیطی ایجاد کنیم که محتوای سالم برای خانواده ها فراهم کند. اکنون ما در این امر موفق بوده ایم و می بینید که در تل آویو پرمخاطب ترین محتوا برای کودکان است که خانواده ها با اطمینان تماشا می کنند و ما به آن افتخار می کنیم.

2 میلیارد دقیقه برنامه تلویزیونی را تماشا کنید

احمد خورشیدی مدیر کل سیمای تعاملی تلوبیون نیز در بخشی از این مراسم با ارائه آمارهای به دست آمده به تشریح فضای کنونی تلوبیون و جایگاه آن پرداخت. وی در مورد 577 هزار محتوای حرفه ای بارگذاری شده در تلوبیون گفت: تلوبیون در الکسی بین 2 تا 4 قرار دارد که به نوعی رضایت بخش است. در سال 1400 حداقل 42 میلیون شناسه یا کاربر به این تلویزیون تعاملی زنگ زدند.

خورشیدی وضعیت تلبیون در کنار رقبا را بسیار خوب توصیف کرد و معتقد است که بیش از 8 میلیون بازدیدکننده در کافه بازار وجود دارد و گفت: از میزان دانلود و نصب فعال تلویزیون تعاملی تلبیون تاکنون بیش از 20 میلیون کاربر فعال در بازار حضور دارند. رویکرد کافه به این پلتفرم و ویژگی که امسال به آن دست یافتیم تغییر از ساعت 5 صبح به 12 بعد از ظهر بود که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

رییس سیما با اشاره به پخش زنده 84 شبکه تلویزیونی، رکورد همزمان سیما و تلویزیون را یک میلیون و 50 هزار نفر در راهیابی به جام جهانی فوتبال 2022 اعلام کرد و تعداد بینندگان را 1400 نفر 2 میلیارد بار عنوان کرد.

همانطور که بیان می شود، در پایان مراسم در مراسم معرفی کتاب «راهنمای بیوگرافی مجازی» یکی از برنامه های مطرح تلویزیونی که بیشترین همکاری را با تلوبیون داشته است (کلبه عمو پورنگ، سریالیست، شبیه سازی)، “دست فرمون”، “ویدیو “بررسی” و “ستاره ساز”).

مهمان ویژه این مراسم احمدرضا درویشی بود که جوایز را اهدا کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا