نیمی از پسته زرندیه مسافر خارج از کشور شد

مجله تفریحی زیباروز/مرکزی رئیس هیئت مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: از ابتدای برداشت پسته در زرندیه بیش از نیمی از پسته تولیدی به خارج از کشور صادر شده است.

محمود بارانی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، افزود: صادرات پسته زرندیه از پایانه پسته این شهرستان به کشورهای اوراسیا، ترکیه، حوزه خلیج فارس، روسیه و برخی کشورهای همسایه صادر شد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر تولید پسته در کشور گفت: حجم بالای تولید پسته در شهرستان زرندیه کاهش تولید این محصول را در سایر نقاط کشور که پسته کشت می شود جبران کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال حدود 12 هزار تن پسته از 8 هزار هکتار از باغات پسته شهرستان زرندیه برداشت شد، اظهار داشت: برداشت این محصول در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی زرندیه با اشاره به اینکه نزدیک به 80 درصد باغات پسته استان مرکزی در زرندیه قرار دارد، افزود: از مجموع حدود 12 هزار هکتار باغ پسته استان مرکزی بیش از 10 باغ پسته استان مرکزی است. هزار هکتار در شهرستان زرندیه قرار دارد که این میزان هشت هزار هکتار در منطقه سلطان احمدلو و دو هزار هکتار در منطقه شکررود زرندیه و دو هزار هکتار از کل باغات استان نیز در شهرستان است. ساوه. پسته داری در زرندیه توانسته است برای نزدیک به چهار هزار نفر در منطقه سلطان احمدلو فرصت اشتغال مستقیم ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از پسته زرندیه به مشتریان خارجی فروخته می شود، گفت: اعمال تحریم ها، مشکلات حمل و نقل، بیمه نشدن محموله های صادراتی و برخی موانع دیگر باعث کاهش صادرات پسته به اتحادیه اروپا شد و بزرگترین صادرات به اوراسیا و کشورهایی مانند چین، روسیه، هند، عراق، افغانستان، امارات و خلیج فارس.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا