اقتصادی

آرزوی هنرمندان صنایع دستی کردکوی به بار نشست/ راه‌اندازی بازارچه و موزه صنایع دستی

مجله تفریحی زیباروز/گلستان عملیات اجرایی تکمیل ساختمان بازارچه و موزه صنایع دستی شهرستان کردکوی با وام دو میلیارد تومانی آغاز شد.

هنرهای چند هزار ساله برای ادامه حیات خود نیازمند بازارچه صنایع دستی برای فروش محصولات خود هستند. استان گلستان در زمینه صنایع دستی نیز ظرفیت بالایی دارد و 30 هزار هنرمند در 70 حوزه صنایع دستی محصولاتی را برای بازارهای داخلی و خارجی تولید می کنند.

با وجود ظرفیت های منحصر به فرد گلستان در حوزه صنایع دستی، بسیاری از هنرمندان از نبود بازارچه موقت و دائمی گلایه داشتند به طوری که حتی گردشگران و مسافران پس از بازدید از استان گلستان این خلأ را احساس کردند و برای خرید سوغات و صنایع دستی به این مکان رفتند. او حرف خاصی نداشت

یکی از آرزوهای دیرینه هنرمندان صنایع دستی کردکوی ایجاد بازارچه دائمی بود که به نظر می رسد به تحقق بپیوندد.

فرماندار کردکوی از آغاز عملیات اجرایی تکمیل ساختمان بازارچه و موزه صنایع دستی شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: این پروژه با دو میلیارد تومان آغاز شد. برای تکمیل این پروژه 12 میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور به گلستان در نظر گرفته شد.

سید باقر مولایی فر گفت: خوشبختانه اقدامات مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی استان گلستان به ثمر نشست و در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مصوبات خوبی برای توسعه در نظر گرفته شد. و پیشرفت شهرستان گفت: تکمیل پروژه صنایع دستی بازارچه از جمله این پروژه هاست.

وی تاکید کرد: از 12 میلیارد تومانی که برای سفر ریاست جمهوری به گلستان در نظر گرفته شده بود، دو میلیارد تومان کنار گذاشته شد و در این راستا تکمیل پروژه مذکور آغاز شد.

من باید بگویم؛ ساختمان بازارچه دائمی صنایع دستی کردکوی در زمینی به مساحت 500 متر با زیربنای حدود 1000 متر مربع در چهار طبقه طراحی شد که شامل بازارچه و غرفه های فروش صنایع دستی شهرستان و استان می باشد. موزه و بخش اداری

طبق اعلام مسئولان، پیمانکار انتخاب شده و کارگاه در حال تجهیز برای تکمیل پروژه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا