اقتصادی

آقازاده: آزادسازی ۶ میلیارد دلار تاثیر مثبتی در برنامه‌ریزی‌های دولت خواهد داشت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادسازی شش میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران گفت که این آزادسازی می‌تواند تاثیر مثبتی در مسائل و برنامه ‌ریزی‌های دولت داشته باشد.

علی آقازاده در گفت‌وگو با مجله تفریحی زیباروز با اشاره به انتقال شش میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران به بانک‌های دوحه قطر اظهار کرد: دارایی‌های ایران در برخی کشورها همچون عراق و کره جنوبی بلوکه شده بود آمریکا برای کشورهای اروپایی تنگناهایی ایجاد کرده بود که امکان آزادسازی این پول‌ها وجود نداشت، اقدام غیرقانونی که به نوعی یک راهزنی بود.

وی اضافه کرد: ایران هم همچون هر کشوری برای صادرات و واردات خود برنامه ‌ریزی دارد و به هم خوردن آن مشکلاتی ایجاد می‌کند به هرحال پول قابل توجهی است که اکنون در اختیار دولت  قرار دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به این‌که انتقال این پول به ایران قطعی شده می‌تواند دارایی‌های آزاد شده تاثیر مثبتی در مسائل و برنامه ‌ریزی‌های دولت داشته باشد و دولت آن را در حوزه‌های مربوط به معیشت هزینه کند.

آقازاده در عین حال یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران امروز خیلی متکی به این پول‌ها نیست؛ چون دست دولت در صادرات و واردات در حوزه‌های مختلف بازتر شده و می‌تواند خدمات ارائه کند، ولی به هر حال هرچه اعتبارات ارزی جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود می‌تواند تصمیمات بهتری بگیرد.

وی مجددا بیان کرد: با توجه به این‌که ۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران به بانک‌های دوحه قطر انتقال پیدا کرده است عملا پول در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و در ادامه راه دولت باید برنامه ‌ریزی داشته باشد قطعا اولویت‌هایی همچون تولید، مسکن، تامین کالاهای اساسی و حوزه مربوط به معیشت در هزینه‌کرد این پول مدنظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا