بین الملل

آمار مبتلایان به کرونا از 15 میلیون نفر گذشت/ بودجه‌ای که به داد اروپایی‌ها می‌رسد

براساس آمارهای رسمی منتشر شده در وب سایت Worldometers ، تاکنون 15 میلیون 107 هزار 950 نفر به این ویروس آلوده شده اند و 619 هزار و 817 نفر نیز جان باخته اند. همچنین 9 میلیون 128 هزار و 357 نفر بهبود یافته اند. ایالات متحده از نظر تعداد مبتلایان به ویروس رهبر جهانی است.

برزیل با 2 میلیون 166 هزار 532 نفر با تاج در رتبه دوم ، هند با یک میلیون 194 هزار 888 نفر در جایگاه سوم ، روسیه با 789 هزار 190 نفر در مکان چهارم و آفریقای جنوبی با 381 هزار 798 نفر پنجمین کشور آلوده جهان است. فرکانس رو به رشد تاج گذاری در شیلی و مکزیک طی روزهای اخیر باعث شده است که این دو کشور در بین 10 کشور دارای بیشترین بیماری عروق ویروس کرونا قلبی قرار بگیرند.

10 کشور برتر جهان بر اساس تعداد مبتلایان به بیماری عروق ویروس کرونا قلب

دولت آمریكا چین را به تلاش برای هك كردن مواد مخدر در سراسر جهان برای سرقت اسرار واكسن كرونا متهم كرده است ، زیرا همچنان به اتهامات علیه چین ادامه می دهد. وزارت دادگستری نیز دو هکر چینی را متهم کرد.


بیشتر بخوانید:

کورونا در آستانه رکورد 15 میلیون بیمار در جهان قرار دارد


دادخواست انتخاباتی ترامپ به مردم آمریکا

دونالد ترامپ پس از حضور مجدد در کنفرانس های مطبوعاتی کاخ سفید درباره اپیدمی کرونا ، دوباره موضع قبلی خود در مورد چین را تکرار کرد. با این حال ، او اعتراف کرد که اوضاع بدتر می شود ، اما گفت که این حتی بدتر هم شده است. من می خواهم که همه آمریکایی ها ماسک بپوشند زیرا این یک عمل “میهن پرستانه” است.

دونالد ترامپ

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ

وی گفت: “دولت آمریكا هیچ كاری برای نجات جان انسانها و محافظت از آسیب پذیران نخواهد كرد.”

رئیس جمهور همچنین از مردم کشور خود خواسته است که در مورد نحوه برخورد با تاج هنگام رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری ، او را قضاوت نکنند ، بلکه باید آن را نیز در نظر بگیرند.

در عین حال ترامپ می گوید که او هر دو یا سه روز یکبار بیماری قلبی قلب را آزمایش می کند ، اما بارها از تاکید نقش دستگاه پیشگیری مانند دستگاه تنفس خودداری کرده است.

در همین حال ، رئیس جمهور کاخ نانسی پلوسی در مصاحبه ای ویروس Corone را “ویروس ترامپ” خواند و انتقاد کرد که اقدام دیرهنگام رئیس جمهور برای توصیه به استفاده از ماسک.

شمار تلفات ناشی از Covid-19 در 24 ساعت گذشته برای نخستین بار در ماه جاری به بیش از 1000 نفر رسیده است که می تواند علامتی هشدار دهنده باشد که اعلام کرد تلفات ناشی از ویروس Corona در ایالات متحده آمریکا در حال افزایش است.

خروج از بحران تاج در اروپا

رهبران اتحادیه اروپا در مورد بودجه برای مقابله با بیماری همه گیر کوروی ویروس توافق کردند پس از چهار روز مذاکرات ، توافق حاصل شد و آخرین دور مذاکرات تا شب گذشته ادامه داشت.

اتحادیه اروپا

بودجه توافق شده 750 میلیارد یورو (859 میلیارد دلار) است و شامل كمك و وام برای كاهش اثرات شیوع كورونا در بلوك 27 كشور می شود.

برطرف شدن تدریجی محدودیت ها ، با وجود نگرانی از اپیدمی تاج

فخرالدین کوکا وزیر بهداشت ترکیه گفت: “در 24 ساعت گذشته 18 نفر بر اثر ویروس تاج کشته شده اند و 928 مورد جدید نیز شناسایی شده اند.” بنابراین ، تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس تاج به 5 هزار و 526 نفر و تعداد کل آلوده به 221 هزار و 500 نفر افزایش یافته است.

به محض ورود به قطر ، مقامات دوحه تصمیم گرفتند كه برای مبارزه با شیوع تاج ، یك هفته قرنطینه خانه امضا كنند. همچنین هرکسی که از کشورهای کم خطر به قطر سفر می کند ، باید یک تست تاج را در محل ورود انجام دهد.

براساس آخرین آمار ، تاکنون 107،037 نفر به تاج در قطر آلوده شده اند و 159 نفر نیز جان باخته اند.

انتهای پیام / 4106/4033 / پ

دکمه بازگشت به بالا