بین الملل

آمریکا| تکرار تیراندازی‌های مرگبار بی‌پایان این‌بار در تگزاس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، رسانه‌های آمریکایی بامداد یکشنبه از وقوع تیراندازی مرگبار در یک مرکز خرید در شهر دالاس واقع در ایالت تگزاس خبر دادند.

شاهدان می‌گویند یک فرد مسلح در ساعت ۱۵:۴۰ دقیقه به‌وقت محلی وارد مرکز خرید آلِن در دالاس شد و شروع به تیراندازی کرد. گفته می‌شود در این حمله ده‌ها گلوله شلیک شده است.

طبق گزارش‌ها، در این حادثه تعداد قابل توجهی قربانی شامل چندین کشته و مجروح وجود دارد که پلیس و نیروهای امدادی در حال رسیدگی به آنها هستند.

با اینکه هنوز آمار دقیقی از تلفات این تیراندازی منتشر نشده اما دوربین خبری بالگرد شبکه محلی که در حال پرواز بر فراز محل حادثه است، تصویر ۴ جسد پوشیده‌شده را ثبت کرده است.

کلانتر این منطقه دقایقی بعد اعلام کرد که شخص ضارب نیز کشته شده و در بین جان‌باختگان، کودک هم وجود دارد.

 

 

تکرار تیراندازی در تگزاس در حالی است که هفته قبل نیز پلیس آمریکا اعلام کرد یک مرد مسلح در یک خانه مسکونی در شهر کلیولند ایالت تگزاس تیراندازی کرده و جان پنج نفر را گرفته است. عامل تیراندازی مرگبار در تگزاس پس از ۴ روز تعقیب و گریز گسترده توسط پلیس در یک کمد لباس پیدا شد. (جزئیات بیشتر)

آمار و ارقام آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح در آمریکا نشان می‌دهد که از اوایل سال ۲۰۲۳ تاکنون نزدیک به ۲۰۰ حادثه تیراندازی در ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوسته است که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در این بازه زمانی بیشترین آمار تیراندازی در این کشور محسوب می‌شود.

علی‌رغم حوادث متعدد مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا، تاکنون مقام‌های این کشور از جمله کنگره ایالات متحده تحت فشارهای لابی سلاح حاضر نشده است اقداماتی را برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا انجام دهد.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دکمه بازگشت به بالا