علمی و پزشکی

اجرای «نسخه الکترونیک» هیچ هزینه‌ای برای مردم ایجاد نمی‌کند 

معاون درمان سازمان زاهدانه گفت: بر اساس قانون بودجه 1400، از امروز تمامی مبادلات یوزوپات از طریق نسخه الکترونیکی انجام می شود و در این سازمان آمادگی کامل برای انجام امور قانونی وجود دارد. ”

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، امیرعباس منوچهری گفت: به پزشکان، درمانگران و بیمارستان ها توصیه می کنیم در اسرع وقت آمادگی 100 درصدی را برای نسخه نویسی و نسخه های الکترونیکی داشته باشند تا تعاملات خود را با سازمان های بیمه گر راحتتر برقرار کنند. در این صورت پرداخت به مراکز آسان و سریع انجام می شود.

منوچهری افزود: وقتی اسناد کاغذی بخواهد به بیمه بیاید و پرداخت شود چندین ماه طول می کشد در حالی که وقتی این فرآیند به صورت الکترونیکی انجام شود آن پرداخت ها سریعتر و به روزتر می شود.

وی ادامه داد: توصیه می کنم ارکان نظام سلامت با صراحت از این طرح استقبال کنند و در صورت وجود مشکل مراتب را به مرکز 1420 سازمان تامین اجتماعی که 24 ساعته فعال و پاسخگو است اطلاع دهند تا مشاوره های لازم را از کارشناسان دریافت کنند. آن مرکز.”

معاون درمان UZO با بیان اینکه نسخه الکترونیکی طرح جدیدی برای این سازمان نیست، گفت: حدود 6 سال تجربه در زمینه نسخه الکترونیک در مراکز غیر نظامی داریم و با توجه به اینکه این برنامه یک تکلیف قانونی است. به برنامه پنجم توسعه، تیم در سال 94 فرآیند حذف دفترچه در مراکز بهداشتی درمانی از سال 94 آغاز شد و سال ها بود که نیازی به ارائه دفترچه در مراکز بهداشتی درمانی نبود.

منوچهری افزود: از سال 95 وارد بحث نسخه الکترونیک در درمان غیرمستقیم شدیم و از اواخر سال 98 که کرونا وارد شد، همه سازمان های بهداشتی و درمانی از این تهدید به عنوان فرصتی برای جلوگیری از تراکم استفاده کردند و در مرحله اول از تمدید وام استفاده کردند. و در مرحله بعد از انتشار دفترچه های کاغذی منصرف شدیم.

وی توقف انتشار دفترچه های کاغذی را اقدامی مهم در اجرای نسخه الکترونیکی عنوان کرد و گفت: سالانه حدود 22 میلیون دفترچه و سالانه حدود 38 میلیون مراجعه تمدید صادر می شود. در مجموع سالانه 60 میلیون درخواست برای صدور و تمدید ارسال می شد که باعث اتلاف وقت زیادی در نیروی کار می شد.

منوچهری ادامه داد: از پاییز سال 99 آمادگی کامل برای حذف دفترچه را داشتیم اما برای اینکه فشار زیادی به مردم و تامین اجتماعی وارد نشود از ابتدا دفترچه را به طور کامل حذف نکرده ایم. طرف قرارداد از طریق سیستم تامین اجتماعی یا از طریق یک سیستم واسطه، نسخه الکترونیکی را درخواست کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، اتصال به سیستم های مختلف مورد استفاده مراکز درمانی طرف قرارداد را یکی از مهم ترین و موثرترین اقدامات برای پیشرفت دانست. طرح دستور پخت الکترونیکی آنها API را دریافت کرده اند و اطلاعات را با ما به اشتراک می گذارند. بنابراین، اگر هر پزشک در مطب از هر نرم‌افزار و سیستمی استفاده می‌کرد، می‌توانست نسخه الکترونیکی آن را بسازد و جایگاه خود را در پورتال درمان UZO پیدا کند و نیازی به استفاده از سیستم تامین اجتماعی نبود. الان ارتباطی بین ما و بیمه سلامت وجود دارد.

منوچهری گفت: در بحث احراز هویت و امضای الکترونیکی، سازمان تامین اجتماعی بیشترین همکاری را داشته است و تمدید نشدن دوره آموزشی را خیلی سخت نکرده ایم، اما هرچه پیش می رویم، گردش کارها و نرم افزارها را ارتقا می دهیم تا از احتمال جلوگیری شود. سوء استفاده.”

وی با بیان اینکه از اول دی ماه شاهد مرحله جدیدی از برنامه نسخه الکترونیکی خواهیم بود، گفت: البته در این مرحله اتفاق خاصی نمی افتد و این روندی است که مدت هاست ادامه دارد. برنامه تجویز الکترونیکی بیش از 80 درصد پیشرفته است و 90 درصد از درمانگران نیز نسخه های الکترونیکی تولید می کنند.

منوچهری ادامه داد: با این حال برخی از مراکز درمانی و پزشکان همچنان در حال نوشتن نسخه های کاغذی هستند که پیش بینی می شود هر چه زودتر به الکترونیک تبدیل شود. سال ها بود که پزشکان، درمانگران و مراکز طرف قرارداد، دیسکت یا فایل اکسل را برای مدارک پزشکی تهیه می کردند و امروزه اسناد همزمان با کار به صورت الکترونیکی ارسال می شود.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه فرآیند نسخه نویسی و نسخه نویسی واسطه هایی دارد که خارج از فرآیند سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: اداره و سامانه ها نباید به صورت موقت فعالیت کنند مانند سیستم های بانکی، شهرداری ها و… به جز این که بخش درمان خاصی برای آلرژی دارد و این برای بخش درمان حتی برای چند دقیقه حیاتی است. بنابراین تاکید ویژه بر مدیریت ارشد و مکاتبات لازم برای استفاده از فرآیندهای ویژه برای تسهیل کار مردم در مواقع بحرانی است.

منوچهری با بیان اینکه تمام پیش بینی های لازم برای پایداری سامانه های الکترونیک تامین اجتماعی انجام شده است، گفت: بعید است مراکز طرف قرارداد مشکلی پیدا کنند در حالی که در هیچ کجای دنیا نسخه صددرصد الکترونیکی وجود ندارد. و در هر صورت امکان کپی کاغذ اضطراری وجود دارد.

او تاکید کرد که اجرای فاز جدید نسخه الکترونیک محدودیت و هزینه ای برای مردم ایجاد نخواهد کردوی گفت: تمام رفاه اجتماعی مربوط به مردم است و در واقع 44 میلیون نفر از اعضای خانواده ما تامین شده و ما موظف به احقاق حق آنها هستیم. در ولایات، اقدام عاجل به نفع مردم یک وظیفه ویژه است.

منوچهری با اشاره به اینکه هماهنگی های خوبی در سطح سازمان های بیمه گر وجود دارد، افزود: فاز جدید نسخه الکترونیکی به سرعت گسترش می یابد و برکات و ثمرات آن در نظام سلامت کشور مشخص می شود. اجرای کامل این طرح سالانه 4000 میلیارد تومان به نفع کشور خواهد بود. در بحث پزشکی و آنچه در گذشته اتفاق افتاده، شفافیت مطرح می شود. در حال حاضر همه چیز به صورت الکترونیکی ثبت می شود و هیچ هزینه اضافی به بیماران و درمانگران تحمیل نمی شود.

معاون درمان UZO گفت: پس از تکمیل نسخه الکترونیکی برنامه، مراحل بعدی توسعه استفاده از فناوری اطلاعات را دنبال خواهیم کرد. دارند.

منوچهری ادامه داد: چرخه درمان با کارت الکترونیک سلامت به پایان می رسد و قدم بعدی شاید پزشک خانواده و سامانه ارجاع باشد. زمانی که این سیستم در گردش باشد، هر بیماری را می توان با بالاترین کیفیت خدمات ارائه کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا