اجتماعی

اختصاص پنج میلیارد تومان برای اصلاح هندسی میدان صنعت

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی بودجه مناطق شهرداری تهران با اختصاص رقم پنج میلیارد تومان برای اصلاح هندسی میدان صنعت واقع در منطقه ۲ شهرداری تهران موافقت کردند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و دومین جلسه علنی این شورا بررسی ردیف‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا در بررسی بودجه مناطق، علیرضا جاوید معاون امور مناطق شهرداری تهران، در خصوص بودجه ۲۵ میلیارد تومانی برای اصلاح هندسی میدان صنعت در منطقه ۲ گفت: استقرار کارگاه مترو در خیابان شهید پاکنژاد و تردد خودروهای سنگین باعث فرسودگی در این خیابان شده که این موضوع از میدان صنعت به سمت شمال وجود دارد اما در معرض دید شهروندان قرار ندارد. این تهدید و فرسودگی به فرصت تبدیل شد و پس از بهره برداری ایستگاه مترو این خیابان بازگشایی خواهد شد و نیاز است که به سرعت نسبت به اصلاح و بهسازی آن اقدام شود.

وی ادامه داد: میدان صنعت میدانی کلیدی و ترافیک محور است و این موضوع به دلیل نزدیکی به بزرگراه همت و قرارگیری در ابتدای بزرگراه شیخ فضل الله نوری اتفاق می‌افتد. وضعیت کنونی نیازمند کار عمرانی میان مدت و بلندمدت است و باید کار کارشناسی، فنی و مهندسی دقیقی انجام شود. لذا کار بلندمدت و میان مدت انجام خواهد شد تا در خصوص زیرگذر شمالی – جنوبی یا شرقی – غربی مطالعات لازم انجام شود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: این قول را خواهیم داد که عجله نکنیم و با آرامش و در هماهنگی با کمیسیون عمران شورا موضوع را دنبال کنیم. باید افزایش ترافیک در این محدوده را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: اصلاح هندسی مناسبی در میدان صنعت باید صورت بگیرد و خیابان شهید پاکنژاد به وضعیت مناسبی برسد. علاوه بر جلوگیری از افزایش ترافیک با بازگشایی خیابان پاکنژاد باید کاهش ۲۵ درصدی ترافیک را نیز دنبال کنیم.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با کاهش ۲۰ میلیارد تومانی بودجه اصلاح میدان صنعت با رقم پنج میلیارد تومان برای اصلاح هندسی این میدان موافقت کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا