بین الملل

از بغداد تا جاکارتا، جهان اسلام یک صدا علیه اشغالگران به پا خواست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، میلیون‌ها نفر امروز (جمعه) در دهها شهر جهان اسلام به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم مظلوم غزه شعار دادند.

خیابان‌های بغداد، کربلا و بصره در عراق؛ دوحه پایتخت قطر؛ شهرهای مختلف یمن؛ شهر استانبول در ترکیه؛ شهرهای مختلف لبنان؛ شهر  قاهره در مصر؛ چند شهر اردن؛ و جاکارتا پایتخت اندونزی به صحنه تظاهرات گسترده علیه رژیم اشغالگر تبدیل شد. 

در بغداد دهها هزار نفر در نزدیکی «پل معلق» تجمع کردند و با دست داشتن پلاکاردهایی حملات علیه غیرنظامیان و کودکان غزه را محکوم کرده و خواستار اقدام جهان عرب در قبال اشغالگران شدند. در این تجمع که از بعدازظهر امروز آغاز شده همچنان به صف تظاهرات‌کنندگان اضافه می‌شود.

شهرهای میسان، بابل، نینوا و تکریت مرکز استان صلاح‌الدین نیز شاهد تجمعات بسیار گسترده‌ای بود. 

در جاکارتا پایتخت اندونزی هزاران نفر پس از اقامه نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند. تظاهرات‌های مشابهی در استرالیا و پاکستان گزارش شده است. 

دوحه نیز امروز صحنه حضور جمعیت گسترده‌ای بود که برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین به خیابان‌ها آمده بودند. 

این تظاهرات‌ها در حالی رخ دادند که بامداد امروز جوانان انقلابی در بحرین با کوکتل مولوتف و مواد آتش‌زا سفارت رژیم صهیونیستی در منامه را به آتش کشیدند.

شهر صور در جنوب لبنان و در نزدیکی مرز فلسطین اشغالی نیز شاهد تظاهرات گسترده و در حمایت از مقاومت بود. شهرهای مختلف فلسطین در کرانه باختری از جمله رام‌الله نیز شاهد تجمع وسیع در محکومیت رژیم صهیونیستی بود.

اما در یمن، میلیون‌ها نفر در شهرهای مختلف این کشور از جمله صنعاء، الحجه، الحدیده و صعده با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته‌ها به خیابان‌ها آمدند.

شهر استانبول نیز برای چندمین بار در دو هفته گذشته امروز با تجمع گسترده حامیان مردم بی دفاع غزه همراه بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

شهر صیدا در جنوب لبنان

 

حرکت مردم اردن به سمت مرز فلسطین

 

تظاهرات در دوحه

 

تجمع گسترده در قاهره

 

حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین

بغداد


استان صلاح الدین عراق


استانبول


استانبول


صنعاء


الحدیده


پاکستان


مرز عراق و اردن

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا