حوادث

استفاده از ظرفیت هلال احمر برای اطفای حریق جنگل‌ها

رئیس سازمان جنگل ها با اشاره به اینکه در ماه های گرم سال آینده آتش سوزی در جنگل ها و مراتع یک مشکل جدی خواهد بود ، گفت: در این شرایط سازمان جنگل ها در زمینه فرهنگ سازی با هلال احمر همکاری خواهد کرد. پیشگیری و اطفا حریق “.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، مسعود منصور وی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان جوانان هلال احمر ، که به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز فرهنگ و رسانه امروز در سازمان جنگل برگزار شد ، اظهار داشت: و حفظ آب ، خاک و پوشش گیاهی اصلی ترین ماست مأموریت

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سالهای اخیر به دلیل تغییر اقلیم و از بین رفتن منابع طبیعی توسط انسانها شاهد خسارت در مناطق مختلف از جمله کشورمان بوده ایم ، توضیح داد: در 20 سال گذشته بیش از 2500 سیل در کشور. 70 میلیارد تومان.

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه کمبود پوشش گیاهی و از بین بردن آن یکی از دلایل وقوع سیل است ، گفت: وظایف سازمان جنگل ها متعدد است و مأموریت های زیادی داریم. بنابراین ، ما نمی توانیم به تنهایی و بدون مشارکت مردم و سایر نهادها به اهداف خود برسیم.

منصور ادامه داد: “تغییرات آب و هوا و رفتارهای نادرست انسان با محیط زیست خود پیامدهای مختلفی از جمله وقوع طوفان های گرد و غبار ، رانش زمین ، سیل و غیره را به همراه دارد. متأسفانه در بعضی از مناطق تهران زمین به حدود 10 سانتی متر کوچک شده است. بنابراین ، این مشکلات باید با پرش به جلو جبران شود.

وی گفت: “هر بخشی از محیط زیست آسیب ببیند باعث ایجاد مشکلات دیگری می شود.” “بنابراین گفته شده است که محیط هیچ مرزی ندارد.”

در ادامه این جلسه حسین میرزایی – مدیرکل دفتر آموزش ، گسترش و مشارکت های مردمی سازمان جنگل ها – اظهار داشت: جمعیت هلال احمر کشور ظرفیت زیادی برای جلب مشارکت انسانی از طریق تماس مستقیم با مردم دارد. بنابراین ما برای بهره گیری از این ظرفیت مردمی و فرهنگی تفاهم نامه همکاری با این نهاد امضا کرده ایم.

به گفته وی علاوه بر انعقاد این تفاهم نامه می توان از امکانات و تجهیزات سازمان هلال احمر برای جلوگیری و اطفا prevent حریق استفاده کرد.

در ادامه جلسه ، محمد گلفاشان ، رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب کاشت نهال در احادیث و روایات از جایگاه والایی برخوردار است و باید چنین فرهنگی در بین افراد جامعه ترویج شود. “

گلفشان در ادامه با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر دارای مراکز دانشجویی در 1300 دانشگاه کشور و کانون های دانشجویی در 8000 مدرسه است ، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت می توان در زمینه منابع طبیعی و مسائل زیست محیطی فرهنگ سازی کرد. وی برنامه “مبارک” را راه اندازی کرد که این روزها توسط دانشجویان کشور استفاده می شود.

سرانجام رئیس سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: این سازمان آماده همکاری با سازمان جنگل در زمینه موضوعات مختلف زیست محیطی از جمله آتش سوزی جنگل ها است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا