بین الملل

اسرائیل با ترور و تهدید خود را به آمریکا اثبات می‌کند/ ائتلاف‌سازی تل‌آویو با کشورهای ضعیف عربی

“آنچه اکنون می نویسم ممکن است برای برخی افراد ، حتی تحلیل گران سیاسی باسابقه تکرار شود ؛ اما آنها اغلب اشتباه می کنند و آن را فراموش می کنند. خطر اسرائیل و تجزیه و تحلیل رفتار و تحرکات آن برای حال و آینده ، بدون در نظر گرفتن وزن های مهم و تأثیر در وضعیت در خاورمیانه ، منجر به تحلیل و نتیجه گیری صحیحی نمی شود.

رژیم صهیونیستی - امارات

وی افزود: وقتی درباره اوضاع خاورمیانه می نویسیم و عوامل م conflictثر در درگیری ، وحدت ، جنگ و صلح را تحلیل می کنیم ، اگر نقش اسرائیل را به عنوان یک عامل اصلی در نظر نگیریم ، نمی توانیم به یک واقعیت نزدیک دست پیدا کنیم. نیروی نفوذ و بحران در منطقه ، و وزن این عامل با ساخت ائتلاف و وعده دادن به کشورهای عربی ضعیف اندازه گیری می شود.

یک تحلیلگر فلسطینی می نویسد: “اگر در شرایطی که منافع ایالات متحده و اسرائیل مشترک و همزمان باشد ، طبیعی است که دشمن صهیونیستی تمام تلاش خود را می کند تا وزنه قابل اعتمادی از واشنگتن شود تا مغایرتی با کاخ سفید نداشته باشد. اهداف “

اسرائیل اتحاد دیرینه ای با ایالات متحده دارد و واشنگتن بارها از تل آویو برای پیگیری منافع خود در منطقه استفاده کرده است.

ابوشریف در گفت: “دشمن صهیونیستی خود را به روش های مختلفی به کاخ سفید ثابت می کند ، گاهی اوقات با ترورهایی مانند ترور جان اف کندی رئیس جمهور سابق آمریکا و گاهی با تهدید دسترسی به حملات به تأسیسات هسته ای ایران.” یک گزارش.

“همه ما می دانیم که پس از آتش سوزی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، دو اردوگاه و جریان متصل به هم در منطقه چرخیدند ؛ اردوگاهی به رهبری اسرائیل که شامل رسانه ها و دولت های عربی متحد تل آویو و یک قرارگاه مقاومت بود. مقاومت استراتژی ترامپ برای طرح صلح به نام توافق قرن و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را رد کرد و پیروز شد.


بیشتر بخوانید:

ولیعهد عربستان سعودی بیش از دیگران آماده عادی سازی روابط با تل آویو است


ابوشریف ادامه داد: وقتی اوضاع سوریه را تحلیل می کنیم ، نباید وابستگی متقابل دو جریان و تعارض منافع کشورهای مستقر در خاک سوریه را که در نتیجه تحلیل خطا به وجود می آید ، در نظر بگیریم. اگر در نظر نگیریم که اسرائیل مجبور است برای مقابله با اقتدار مقاومت ، وزن واقعی خود را افزایش دهد ، هرگونه تحلیلی با چالش روبرو خواهد شد.

وی افزود: اگر درباره آنچه در یمن ، عراق ، اتیوپی ، سودان ، اریتره و لیبی اتفاق می افتد بنویسیم ، اما اگر این عامل را در نظر نگیریم ، ناگفته نماند که شکست تل آویو را بزرگ می دانیم ، هرچند کاملاً طبیعی است. “

ابوشریف گزارش داد: “ایران مانع بزرگی در برابر برنامه های اسرائیل است و همانطور که آنها اذعان می کنند تهدیدی برای وجود این رژیم است.” ایران یا با عادی سازی روابط با تسلیم در برابر حکام ثروتمند و ضعیف ، یا با حمله ، زور و تروریسم راه را برای هژمونی اسرائیل بر خاورمیانه هموار کرده است.

بنیامین نتانیاهو

این تحلیلگر فلسطینی نوشت: “همه در مورد دولت بایدن و رویکرد جدید آن صحبت می کنند.” او سعی دارد با لباسهای جدید در خاورمیانه خودنمایی کند. اگر به استراتژی بایدن توجه کنیم ، نکات زیر را درک خواهیم کرد.

1. تعهد كامل به حمایت و حمایت از اسرائیل و این رویكرد در اظهارات وزیر امور خارجه و معاون رئیس جمهور بایدن منعكس شد.

2- تثبیت موقعیت در قدس اشغالی

3- رد رای دیوان کیفری بین المللی

4- محکوم نکردن ادامه توافق توسط رژیم صهیونیستی

5- انتقاد از سازمان های مدافع حقوق بشر در محکومیت رژیم صهیونیستی

6- مشاوره های محرمانه و تبادل هیئت های سیاسی ، علی رغم انکار برخی گزارش های واشنگتن

ابوبشیر می نویسد: “بایدن یکی از آمریکایی های پشت اسرائیل است ، بنابراین طبیعی است که وی در رویکرد خود حفظ امنیت دشمن صهیونیستی را در نظر بگیرد.” وقتی بایدن یک راه حل دیپلماتیک برای هر درگیری در خاورمیانه که با منافع واشنگتن و تل آویو و نه فقط واشنگتن آغاز می شود ، در نظر می گیرد. البته ، هرگونه خطا در محاسبات و تحلیل ها در این مرحله ، انتظارات نابجا را ایجاد می کند.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا