علمی و پزشکی

اضطراب عامل سرگیجه است؟ – مجله تفریحی زیباروز

مجله تفریحی زیباروز/ خراسان رضوی اکثر مردم در برخی مواقع احساس اضطراب می کنند. تجربه ای که می تواند با طیف وسیعی از علائم همراه باشد، اما فراتر از احساسات گاه به گاه، بیش از 40 میلیون بزرگسال در ایالات متحده اختلالات اضطرابی را تجربه می کنند.

به گزارش هلث، اضطراب مزمن با علائم طولانی مدت همراه است، اما اضطراب حاد حالتی از اضطراب است که بسیاری از افراد قبل از انجام کار در محل کار یا موقعیت های منحصر به فرد دیگر آن را تجربه می کنند. هر دو اضطراب حاد و مزمن می توانند سرگیجه داشته باشند.

انجمن روانپزشکی آمریکا اضطراب را به عنوان یک واکنش طبیعی در تجربه انسانی تعریف می کند که گاهی اوقات می تواند به عنوان یک پاسخ مفید به استرس عمل کند.

در سطح اولیه، اضطراب روشی است که بدن ما برای هشدار دادن به ما درمورد خطر، آگاه ساختن ما از محیط اطراف خود است تا بتوانیم از موقعیت‌های تهدیدآمیز جان سالم به در ببریم. با این حال، فراتر از هدف اضطراب به عنوان یک تاکتیک بقا، اختلالات اضطرابی می تواند باعث ناسازگاری شود و می تواند شامل تجربیات عصبی مزمن، ترس و احساس اضطراب مفرط در زندگی روزمره باشد.

اختلالات اضطرابی شامل ترس بیش از حد، اختلال هراس و اختلال اضطراب فراگیر است. تخمین زده می شود که تقریباً 30 درصد از بزرگسالان به نوعی از اختلال اضطراب مبتلا می شوند که اختلالات اضطرابی را به رایج ترین بیماری روانی تشخیص داده شده تبدیل می کند.

زنان بیش از مردان از اختلالات اضطرابی رنج می برند. علائم اضطراب گسترده است و از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما اغلب شامل مشکلات خواب، احساس وحشت یا ترس، تپش قلب، حالت تهوع، سردرگمی ذهنی و سرگیجه است. از جنبه مثبت، اختلالات اضطرابی به طور کلی قابل درمان هستند و این درمان ها می توانند بسیار موثر باشند.

سرگیجه یک اصطلاح کلی است که برای توصیف احساس ناتوانی در حفظ تعادل استفاده می شود و شامل احساس سبکی سر، ضعف، بی ثباتی، غش و احساس این است که چیزها در اطراف شما می چرخند. سرگیجه علل زیادی دارد که یکی از آنها اضطراب است.

راه های زیادی وجود دارد که اضطراب می تواند منجر به سرگیجه شود. این تغییرات از تغییرات سریع فشار خون که باعث سرگیجه می شود تا شرایط گوش داخلی که می تواند یک رابطه چرخه ای بین اضطراب و سرگیجه ایجاد کند، متغیر است.

یک فرد ممکن است در مورد تجربه قریب الوقوع سرگیجه احساس اضطراب کند. گوش داخلی که در توانایی بدن در حفظ تعادل موثر است، می تواند تحت تاثیر هورمون های استرس مانند آدرنالین، هیستامین و کورتیزول قرار گیرد که منجر به ناتوانی موقت در حفظ تعادل و ایجاد سرگیجه می شود.

این چرخه اضطراب ناشی از سرگیجه مکرر و تجربه سرگیجه می تواند به شدت استرس زا شود. به همین دلیل، مهم است که به دنبال درمان مناسب باشید. درمان اضطراب ممکن است شامل مشاوره، دارو درمانی، فیزیوتراپی یا تغییر سبک زندگی باشد.

بسیاری از عادات سبک زندگی وجود دارند که می توانند برای کاهش اضطراب و در نتیجه کاهش سرگیجه ناشی از اضطراب ترکیب شوند.

ذهن آگاهی و مدیتیشن می تواند بدن را آرام کند، یک رژیم غذایی کامل و مغذی می تواند بدن شما را در بهترین حالت خود نگه دارد و ورزش منظم می تواند باعث افزایش اندورفین و کاهش هورمون های استرس شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا