بین الملل

اعتصاب دو روزه پزشکان و کارکنان راه‌آهن در انگلیس

به گفته انجمن پزشکی بریتانیا، پزشکان مشاور و دندانپزشکان مستقر در بیمارستان در انگلیس، از امروز پنجشنبه به مدت ۴۸ ساعت اعتصاب می‌کنند. این تصمیم به دنبال امتناع دولت لندن از افزایش دستمزدها گرفته شده است. کارکنان راه‌آهن هم به اعتراضات پیوسته‌اند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انجمن پزشکی بریتانیا موسوم به بی‌ام‌ای اعلام کرد: افزایش دستمزدهای مدنظر دولت توهین‌آمیز است. ما اعتصاب دو روزه پزشکان مشاور سیستم بهداشت و درمان انگلستان را از ساعت ۷ صبح [۰۶:۰۰ GMT] روز پنجشنبه ۲۰ ژوئیه تا ساعت ۷ صبح روز شنبه ۲۲ ژوئیه اعلام می‌کنیم.

به گفته این اتحادیه، حقوق واقعی پزشکان مشاور طی ۱۴ سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشته است.

روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد که این اتحادیه قصد دارد در ماه اوت بار دیگر یک اعتصاب دو روزه را سازماندهی کند و آن در صورتی است که دولت پیشنهاد حقوق بهتری نداشته باشد. اگر دو سری اعتصاب اجرایی شود به معنای آن است که طی ۹۶ ساعت، جراحی ده‌ها هزار بیمار لغو می‌شود.

طی هشت ماه گذشته، اعتصاب متخصصان مختلف در سیستم بهداشت ملی بریتانیا منجر به لغو یا به تاخیر افتادن بیش از ۶۰۰ هزار وقت ملاقات شده است. امروز پنجشنبه وزیر بهداشت انگلیس گفت که پیشنهاد او برای افزایش شش درصدی دستمزدها نهایی است.

در موج دیگری از اعتصاب‌ها، مسافران ریلی در سراسر انگلیس امروز هم شاهد اختلال در خدمات هستند چرا که کارمندان قطار در اتحادیه آرام‌تی اعتصاب ۲۴ ساعته خود را آغاز کردند.

اعتصاب امروز، اولین مورد از سه مورد اعتصاب برنامه‌ریزی شده طی ۱۰ روز است. اعتصاب‌های بعدی برای ۲۲ و ۲۹ ژوئیه است. حدود ۲۰ هزار عضو آرام‌تی در ۱۴ اپراتور قطار که توسط وزارت حمل و نقل در انگلستان ثبت شده‌اند، در این اعتصاب شرکت خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود که این حرکت‌های اعتراضی روی پیک تعطیلات تابستانی اثر بگذارد.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا