حوادث

افراد مشکوک و مبتلا به کرونا تا سه هفته به مدرسه نروند

: فتاب‌‌نیوز:

مدیرکل آموزش اداره بهداشت و رفاه اجتماعی وزارت آموزش و پرورش “محمد محسن بیگی” در واکنش به خبر آلوده شدن دو معلم و سه سرپرست به تاج در یکی از مدارس شاهد در استان تهران ، گفت: “ما چنین گزارشی نداشتیم اما در دستورالعمل ما به طور صریح مقررات و پروتکل های بهداشتی را در آن به همه مدارس اعلام کرده ایم. همه ، از جمله دانش آموز ، پرستار ، معلم یا مدیر که به مدرسه می رود و از مدرسه می رود ، در صورت داشتن علائم کرونا ویروس یا مثبت بودن آزمایش ، نباید حداقل سه هفته در مدرسه حضور داشته باشد ، پس از آن باید با گواهی پزشکی به مدرسه بیاید.

شرکت در آزمون تاج 14 میلیون دانش آموز امکان پذیر نیست
در پاسخ به این س questionال که برخی از دانش آموزان در خانواده عروق کرونا ویروس دارند و بنابراین می توانند ناقل باشند ، آیا دانش آموزان آزمایش کرونا ویروس نمی کنند؟ وی گفت: “انجام آزمون تاج دانشجویی 14 میلیون دانش آموزی امکان پذیر نیست و این معیار از نظر علمی قابل قبول نیست زیرا آزمون Covid 19 فقط وضعیت آن لحظه را نشان می دهد و حتی نیم ساعت بعد نشان نمی دهد. به عنوان مثال فردی که تست منفی داشته باشد می تواند نیم ساعت بعد بروید و هفته آینده ادامه دهید.

مدیرکل دفتر بهداشت و رفاه اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت بهداشت نیز قانون خاص خود را برای انجام آزمایشات دارد و طبق آن قانون عمل می کند. ما نمی توانیم وارد مواردی مانند آموزش شویم.

مرگ یک دانش آموز کوزستانی هیچ ارتباطی با مدرسه ندارد
وی در واکنش به مرگ دانش آموز کلاس دوم ابتدایی به دلیل تاجگذاری در شهر گتوند در استان خوزستان گفت: من هیچ اطلاعاتی در این باره ندارم اما نباید مربوط به مدرسه باشد زیرا بیشتر مدارس خوزستان تأسیس نشده و تقریباً آموزش می بینند. همچنین پیش از این اعلام شده بود که شخصی که بیماری زمینه ای دارد به مدرسه نخواهد رفت و آنها از قبل وجود دارند.

وی افزود: حتی ما حتی این را در پروتکل های ارسال شده به مدارس اعلام کردیم. دانش آموزانی که حتی کوچکترین نشانه ای از سرماخوردگی دارند نباید به مدرسه بروند. این موارد هیچ ارتباطی با مدرسه ندارد ، مدارس هفته دوم را باز می کنند و در بسیاری از استانهای کشور باز نیستند. ما همچنین به خانواده ها گفتیم که آیا دانش آموزان می توانند به صورت مجازی یا حضوری به مدرسه بروند ، خودشان انتخاب کنند.

در بسیاری از شهرها 70 تا 80 درصد دانش آموزان به مدرسه نمی روند
محسن بیگی در پاسخ به این سوال آیا شما نگران این هستید که آیا دانش آموزانی که در خانواده مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند به مدرسه می آیند و سایر هم مدرسه ای های سالم را با این ویروس آلوده می کنند؟ وی گفت: این موضوعات در ستاد ملی علیه کرونا مورد بحث قرار گرفت و بر اساس آنها سرانجام تصمیم به بازگشایی آموزش مدارس گرفته شد. هرگاه وزارت بهداشت در ارزیابی های خود نتیجه گیری کند که باید تغییراتی رخ دهد ، قطعاً این تغییرات تأثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه دانش آموزان ما حضور جسمی زیادی در مدارس ندارند و در بسیاری از شهرهای کشور 70 تا 80 درصد دانش آموزان آنها در مدارس نیستند زیرا خانواده ها روش آموزش مجازی را انتخاب کرده اند ، البته برخی از خانواده ها نیز روش آموزش حضوری را انتخاب کرده اند. .

هیچ گزارشی مبنی بر این که دانش آموزان یا معلمان به دلیل حضور در مدرسه عروق کرونا ویروس شوند ، نداریم
مدیرکل دفتر بهداشت و رفاه اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ، در پاسخ به این س doال آیا با توجه به اینکه در هفته دوم بازگشایی مدرسه هستیم ، آماری از دانش آموزان مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب در سراسر کشور دارید؟ وی گفت: “ما هیچ گزارشی از دانش آموزان یا معلمان مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب هنگام حضور در مدرسه نداریم.” زیرا هنوز یک هفته از بازگشایی مدارس می گذرد. در بعضی از نقاط مانند الشتر در استان لرستان ، جایی که گفته می شود 39 دانش آموز از بیماری قلبی رنج می بردند ، بسیاری از مدارس در آنجا تعطیل شده و مدارس نیز به هیچ وجه افتتاح نشده اند. این افراد که گفته می شود اصلاً در مدرسه نبوده اند ، در خارج از مدرسه با هم در تماس بوده اند.

محسن بیگی در پاسخ به این واقعیت که حتی اگر دانش آموزان از مدرسه خارج شوند ، می توان ویروس را به مدرسه آورد ، گفت: “این احتمالات وجود دارد و هیچ کس آن را انکار نمی کند ، اما در پروتکل های اطلاع رسانی موارد احتمالی وجود دارد که اگر در خانواده ای که در آن وجود دارد فرد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب یا سو susp ظن ، دانش آموز دانش آموز نباید در مدرسه حضور یابد.

مدارس دانش آموزان بی بضاعت را می بخشند
وی درباره ارائه ماسک رایگان به دانش آموزان گفت: “این در زمینه آموزش نیست.” وی گفت: “ما اعلام کرده ایم که کارکنان باید ماسک داشته باشند ، تا آنجا که ممکن است مدرسه باید ماسک داشته باشد و به دانش آموزان فقیر نیز ماسک داده شود.” از آنجا که آموزش تهیه نقاب برای همه دانش آموزان امکان پذیر نیست.

مدیرکل دفتر سلامت و رفاه اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: البته تعداد محدودی از اهدا کنندگان و افراد دیگر وارد شده و کمک های مالی در حال ارسال است اما امکان سازماندهی ماسک در مدارس برای همه دانش آموزان به صورت سازمان یافته وجود دارد. این قدرت آموزش نیست.

محسن بیگی اظهار داشت: مitutionsسساتی که حمایت می کنند معمولاً باید برای کمک به خانواده ها و دانش آموزانی که ثروت ندارند ، بیایند. البته این کار برای همه دانش آموزان ضروری نیست ، زیرا بسیاری از خانواده ها می توانند خودشان ماسک تهیه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد آموزش در هفته های آینده کاملا مجازی شود؟ وی گفت: “وضعیت کشور یکسان نیست و مدارس ما از یک طرف شرایط ندارند.” در برخی مناطق بعید است که آموزش مجازی شود ، زیرا بعضی از مدارس 5 تا 10 دانش آموز دارند. در مناطق پرجمعیت ، تصمیمات بر اساس تخمین ها و گزارش های مقطعی وزارت بهداشت گرفته می شود.

مدیر کل دفتر بهداشت و رفاه وزارت آموزش و پرورش سرانجام گفت: اگر شرایط به گونه ای باشد که در ارزیابی ها احساس شود ، بازگشایی مدارس تأثیر بسزایی در شیوع ویروس کرونا خواهد داشت. کلیه تصمیمات براساس گزارش ها و ارزیابی های وزارت بهداشت است.

دکمه بازگشت به بالا