استان ها

افزایش سرعت چرخه تولید محصولات دانش‌بنیان از ایده تا نمونه اولیه/ موانع چرخه تولید چگونه باید رفع شود؟

مسعود طاهری لری در مصاحبه با گروه استانی خبرگزاری آنا ، با اشاره به نامگذاری سال 1400 به عنوان “تولید ؛ پشتیبانی ، موانع” و نقش و جایگاه دانشگاه در دستیابی به این هدف اظهار می دارد: با توجه به اهمیت ترویج و توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان ، انجام تحقیقات مبتنی بر نیاز و ثروت آفرینی توسط اساتید ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس با بسته های تشویقی مادی و از نظر معنوی ضروری است.

وی افزود: طبق مقررات مربوط ، واحدهای دانشگاه اسلامی آزاد می توانند از تولیدات دانشگاهی حمایت كنند ؛ اما برای حمایت و تسریع در امر تولید ، باید تلاش بیشتری شود تا با اخذ مجوزهای لازم موانع موجود برطرف شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چگونه این دانشگاه می تواند از بخش تولیدی کشور حمایت کرده و موانع موجود در آن مسیر را برطرف کند؟ وی اظهار داشت: با اجرای طرح فرصت تحصیل دانشكده دانشگاه آزاد در صنایع و كارخانه های كشور (به طور مشابه وزارت علوم با نوشتن بخشنامه و راه اندازی یك سیستم اجرایی) ، این دانشگاه می تواند مشكلات تولید را برطرف و مسائل تحقیق را در با پرداختن به بخش موانع چرخه تولید ، زمان داده می شود.

مشوق های بیشتری برای فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان فراهم کنید

طاهری لاری با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برای تحقق شعار 1400 ، خاطرنشان کرد: توته با توجه به وسعت این دانشگاه (25 واحد ، مرکز و دانشکده سما) ، تنوع اقلیمی ، تنوع جغرافیایی (صادرات امکان) به کشورهای همسایه افغانستان و ترکمنستان) ، مزایای بومی و موقعیت خاص مذهبی مشهد ، تجهیزات پیشرفته ، آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته واحدهای دانشگاهی استان خراسان رضوی ، مراکز رشد واحدهای فناوری و مراکز اسلامی دانشگاه آزاد از خراسان رضوی استان قادر به تحقق شعار سال خواهد بود.

در پاسخ به س anotherال دیگر ، چقدر در تحقق شعار جهش در تولید موفق بوده اید؟ یادآور شد: سال گذشته دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با تسریع در حمایت از پروژه های دانشگاهی و اقتصادی دانشگاهیان در این استان و معرفی یک صندوق تحقیقاتی برای دریافت تسهیلات ، چرخه تولید مبتنی بر محصولات دانش را از ایده به نمونه اولیه افزایش داد.

رئیس دانشگاه اسلامی خراسان رضوی توضیح داد: تسهیل امور مربوط به حمایت از نهاد علمی ریاست جمهوری ، استقلال بیشتر استانها در سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان ، ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالان حوزه اقتصاد دانش بنیان و موارد دیگر استفاده از واحدهای دانشگاهی در تولید رونق او.

انتهای پیام / 4078/4062 /

دکمه بازگشت به بالا