حوادث

افزایش مصدومان حوادث ترافیکی/ رکوردزنی انجام تست پی‌سی‌آر طی دیروز

رئیس سازمان امور اضطراری کشور با بیان اینکه از 16 مارس تا امروز ، اورژانس 115 ، 110 هزار مأموریت انجام داده است ، گفت: از این تعداد 17901 ترافیک و 92000 تردد نبود.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، پیر حسین کولیوند وی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “سال گذشته ، ما برنامه ها و برنامه های ویژه ای را برای موارد مختلف برنامه ریزی کردیم.”

رئیس سازمان اورژانس ایالتی در مورد برنامه بهداشتی نوروز گفت: علی رغم اینکه سیاست وزارت بهداشت و به ویژه نظر کارشناسی وزیر بهداشت به عنوان فرمانده کل حوزه کرونا برای مسافرت ، ما بیشتر درگیر انتقال ویروس کرونا هستیم. “ما معتقدیم که او در سفرها ، دوره ها یا اجتماعات بوده است. در عزاداری ها و عروسی ها انتقال معمولاً بسیار بیشتر است و ویروس به سرعت گسترش می یابد. امروز شاهد افزایش تدریجی تعداد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا قلب هستیم.

وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر ، ما پروژه ای را آغاز کردیم به نام طرح سلامت نوروز. ما پروژه را با شدت بیشتری از 25 تا 15 تا 17 آوریل ادامه خواهیم داد.

وی گفت: “یکی از آنها مسئله فوریت و 115 بیماری و مسئله بهداشت (هم بهداشت محیط و هم مدیریت بیماری های عفونی) و سازماندهی خون و داروها ، تجهیزات و امکانات و مسئله درمان است.” سرانجام ، ما پوشش عمومی را بر اساس برنامه سلامت مردم نوروز در نظر گرفتیم.

وی افزود: علی رغم اینکه همیشه در مواقع اضطراری آماده هستیم ، اما اخطار فوری تری را اعلام کرده و همه همکاران شیفت خود را چند برابر کرده اند.

در قسمت دوم این نشست ، کولیوند گفت: “ما به دنبال یک برنامه بهداشتی نوروزی برای ادغام خدمات بهداشتی و افزایش ظرفیت نگهداری و عملیاتی خدمات بهداشتی و اطمینان از داروها و تجهیزات و در دسترس بودن وسایل برای مردم و ذخیره خون هستیم. .

رئیس سازمان امور اضطراری کشور ادامه داد ، با بیان اینکه از تاریخ 16 مارس که این پروژه آغاز شد تا امروز ، 115 اورژانس 110 هزار مأموریت انجام داده اند که 17 هزار و 901 مأموریت ترافیکی و 92 هزار مأموریت غیر ترافیکی بوده است. تصادفات رانندگی در مقایسه با سال گذشته چند برابر شده است و این نشان می دهد که افزایش سفر منجر به قربانیان رانندگی بیشتر شده است.

کولیوند با اشاره به دو طرح 247 و 724 که مربوط به سکته های قلبی و مغزی حاد است ، گفت: اجرای این طرح از 25 اسفند موجب نجات 474 نفر شد.

وی افزود: در آن دوره 64 پرواز در اورژانس هوایی داشتیم که 100 مصدوم در شرایط اضطراری هوایی منتقل شدند.

رئیس خدمات اورژانس ایالتی ادامه داد: تعداد کل مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی در سراسر کشور 1 میلیون و 255 هزار نفر بود که 272 هزار نفر از آنها در بیمارستان بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند. از این تعداد 18 هزار و 931 نفر در بخشهای ویژه بستری شدند.

وی گفت: “تعداد جراحی های اورژانسی که در بیمارستان ها انجام شده 29144 عمل جراحی اورژانسی و 66،020 عمل جراحی انتخابی (الکتیو) است.”

به گفته وی ، متداول ترین دلایل مراجعه به مراکز بهداشتی ابتدا “بیماری های تنفسی” ، سپس “تروما” ، سپس مشکلات قلب و سیستم های گوارشی و سپس “بیماری های مغزی” است.

وی گفت: “به غیر از مشاغل پزشکی ، ما بیشتر مراقب مراقبت های بهداشتی هستیم.” “همکاران بهداشت 300000 بازرسی با هدف محافظت از سلامت انسان و انجام مراقبت های پیشگیرانه انجام داده اند.” بازرسان حدود 325000 کیلوگرم مواد غذایی فاسدشدنی یا منسوخ شده را کشف و از بین بردند.

رئیس سازمان امور اضطراری کشور افزود: 9487 واحد صنفی در مراکز قضایی معرفی شدند و 2066 پرونده به دلیل تخلفاتشان مختومه شد.

کولیوند در قسمت دوم سخنان خود اظهار داشت: 891،631 آزمایش PCR برای تشخیص بیماری عروق ویروس کرونا قلب در سراسر کشور انجام شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد کل مأموریت های اورژانس در تاریخ 25 آوریل 10 هزار مورد بود که 1320 مورد آن ترافیک و کد آن 724 و 247 95 مورد در سراسر کشور بود که تعداد کل مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی 149 هزار و 963 نفر بود. “29144 نفر بستری و 1741 مورد مراقبت در بخشهای مراقبت ویژه هستند.

کولیوند گفت: “دیروز 3،054 عملیات اضطراری و 2،559 عملیات انتخاباتی داشتیم و حدود 146،995 تست PCR انجام شد و روز گذشته رکورد این آزمایش ها شکسته شد.”

در قسمت دوم جلسه ، وی با بیان اینکه در ونفسا کرونا اورژانس های ریلی و دریایی را راه اندازی کردیم ، گفت: اولین اتوبوس آمبولانس که توسط ایران خودرو دیزل با کمک یک سازمان اورژانس طراحی شده ساخته شد و ناوگان زمینی اضافه شد .

رئیس سازمان امور اضطراری دولت ادامه داد: ما برنامه های دقیق تری برای سازماندهی موارد اضطراری برای سال 1400 داریم و همچنین خدمات اورژانس را نیز ارتقا می دهیم. 48 حادثه هوایی رخ داده است که ما با کمک وزیر بهداشت و همکاران آنها را ارتقا خواهیم داد. تجهیزات اضطراری به روز شده اند ، اما ما در تلاش هستیم آنها را توسعه دهیم. 5400 سرباز جدید به نیروهای ما اضافه شدند.

واکسیناسیون کلیه پرسنل اورژانس تا پایان ماه آوریل

کولیوند در پاسخ به این س whatال که چند درصد از پرسنل اورژانس واکسن کرونا را دریافت کرده اند ، نتیجه گیری کرد: “این کار در چهار مرحله انجام شده است.” در مرحله اول ، 25٪ از همکاران قبل از عید واکسینه شده اند ، در هفته اول نوروز 25٪ دیگر واکسینه می شوند و تا 6 آوریل 25٪ از سوم و در پایان ماه ، کلیه کارکنان اورژانس واکسینه می شوند .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا