علمی و پزشکی

اقدام جالب تکنسین اورژانس هوایی یاسوج برای نجات مادر باردار

اقدامی جالب توسط تکنسین اورژانس هوایی یاسوج برای نجات یک مادر باردار

مجله تفریحی زیباروز / کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته 115 فروند بالگرد یاسوج برای نجات جان یک مادر باردار به استان کهگیلویه و بویراحمد ، مرکز استان ، اعزام شدند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، هنگامی که این زن باردار نتوانست سوار هلی کوپتر شود ، یکی از نیروهای اورژانس روی بالگرد خم شد و او پای خود را به پشت تکنسین اورژانس گذاشت و سوار هلی کوپتر شد.
صادق حیدری زاده ، تکنسین هوایی اورژانس در یاسو مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز درباره این کلیپ منتشر شده در فضای مجازی اظهار داشت: کالوار به زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسو منتقل می شود روز دوشنبه ، 26 فوریه ، ساعت 1 بعد از ظهر
وی افزود: “هنگامی که به منطقه رسیدیم ، به دلیل کوهستانی بودن ، امکان فرود هلی کوپتر اضطراری وجود نداشت.
حیدری زاده اظهار داشت: مادر باردار حال خوبی داشت و ما او را به زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسو تحویل دادیم.
تکنسین هوایی یاسوج گفت: از زمان فعالیت بالگرد هوایی در یاسو مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ، میزان مرگ و میر مادران به صفر رسیده است.
حیدری زاده اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل پراکندگی ، کوهستانی بودن و صعب العبور بودن یکی از استانهایی است که مأموریت هوایی بالایی دارد.
وی گفت: متأسفانه خطر هوایی این استان پایگاه و لانه ندارد که انتظار داریم مسئولان کشوری و استانی در این زمینه همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
گفتنی است ، کلیپی از این اقدام جالب ، خداپسندانه و فداکارانه در فضای مجازی منتشر و با استقبال گسترده کاربران روبرو شد.
لازم به ذکر است صادق حیدری زاده متولد سال 61 است و حدود 14 سال سابقه فعالیت در اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد دارد.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا