علمی و پزشکی

الگوی غذاییتان را تا دیر نشده است، تغییر دهید

برای اندازه‌گیری اثربخشی برنامه‌های تغییر رفتار بر رفاه بیمار، دانش‌آموزان دانشکده داروسازی ارنست ماریو در راتگرز با Eating for Your Health، یک سازمان مستقر در نیوجرسی که تغذیه سالم را ترویج می‌کند، شریک شدند تا یک رژیم غذایی سالم 10 روزه را انجام دهند. چالش .

مارتا گالاگوزا، دانشجوی راتگرز، گفت: کار با تیم Eating for Your Health نه تنها بر درک شخصی من از غذا و سبک زندگی تأثیر گذاشته است. در عوض، دیدگاه من را در مورد داروسازی تغییر داد و نقش چند بعدی ما را در مراقبت های بهداشتی نشان داد.

محققین مشترک پروژه – پنجاه و هشت متخصص بهداشت راتگرز، کارکنان و دانشجویان – که به نمایندگی از رشته های بهداشتی مختلف از جمله پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، تغذیه و داروسازی در این مطالعه شرکت داشتند.

به شرکت کنندگان نشان داده شد که چگونه دستور العمل های صبحانه سالم را تهیه کنند و از آنها خواسته شد که احساس خود را پس از صرف غذا مستند کنند.

این مشاهدات در مورد احساس شما ستونی از رویکرد آموزشی Eating for Health است که ارتباط بین نحوه تأثیر غذا بر بدن و مغز را به عنوان گام مهمی به سوی زندگی سالم‌تر نشان می‌دهد.

علاوه بر دستورالعمل های آماده سازی غذا، شرکت کنندگان منابع غذایی، تشویق و بستری برای ارتباط متقابل دریافت کردند.

پس از این چالش 10 روزه، 37 شرکت‌کننده نظرسنجی را تکمیل کردند که در آن جزئیات تجربیات و اینکه آیا عادات غذایی آنها در نتیجه تغییر کرده است یا خیر.

86 درصد از شرکت کنندگان گفتند که مطمئن هستند که عادات غذایی خود را در آینده تغییر خواهند داد.
84 درصد گفتند که تنوع بیشتری می خورند و 46 درصد گفتند که فیبر بیشتری می خورند.
62 درصد گفتند که قصد دارند از شب قبل دسته های بزرگی از غذا را برای بهبود عادات غذایی خود تهیه کنند.

به طور معمول، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی زمان محدودی برای صحبت با بیماران در مورد انتخاب های سبک زندگی و عادات سالم دارند.
اما مری واگنر، دانشیار داروسازی در راتگرز و یکی از اعضای ارشد این مطالعه، فرصت هایی را برای تغییر می بیند.

واگنر گفت: داروسازان می توانند در فعالیت های خود فضاهای ویژه ای برای ارائه آموزش های بهداشتی به بیماران ایجاد کنند. اما برای کمک به بیماران برای بازگرداندن عادات ناسالم، ابتدا باید دریابند که چه چیزی افراد را برای تغییر عادات غذایی خود تحریک می کند.

استفاده از ابزارهای خاص، مانند روش چگونه احساس می کنید، می تواند ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را قادر سازد تا بیماران خود را برای ترویج عادات غذایی آگاهانه و سایر تغییرات مثبت در شیوه زندگی تقویت کنند.

ماریون رینسون، مدیر اجرایی Eating for Your Health، می‌گوید: «در حالی که تغییر رفتار می‌تواند دشوار باشد، این مطالعه نشان می‌دهد که مشاهده خود، یادداشت روزانه و اکتشاف می‌تواند از این فرآیند پشتیبانی کند و سلامت طولانی‌مدت بیماران را بهبود بخشد.

دستور العمل ها و گوش دادن و درک پاسخ های بدن شما اولین گام خودگردان، موثر و پیشگیرانه برای کشف یک روش پایدار و تثبیت کننده برای غذا خوردن است که برای شما مفید است.

واگنر و شاگردانش به کار با Eating for Your Health ادامه می‌دهند تا برنامه‌های درسی و برنامه‌های مبتنی بر شواهد مانند دیابت و سلامت استخوان را برای دانشگاه راتگرز و سایر سازمان‌های اجتماعی توسعه دهند.

این یافته ها در نشست سالانه انجمن داروسازان آمریکا در پرینستون، نیوجرسی ارائه شد.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا