فرهنگ و هنر

امضای تفاهم‌نامه استانداری قزوین با سازمان سینمایی کشور

مجله تفریحی زیباروز/قزوین رئیس سازمان سینمایی کشور در سفر به استان قزوین ضمن دیدار با استاندار قزوین، با وی درباره نیازها و ضرورت‌های زیرساختی استان گفت‌وگو کرد و در پایان این دیدار تفاهم نامه‌ای میان استانداری قزوین و سازمان سینمایی کشور منعقد شد.

محمد خزاعی در سفر به استان قزوین با محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار پیرامون وضعیت نیازها و ضرورت‌های زیرساختی استان در زمینه سالن‌های سینمایی و سایر ظرفیت‌های اجتماعی حوزه سینما بحث و گفت‌وگو صورت گفت.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، خزاعی در این دیدار با تشریح جایگاه و شرایط سینمای کشور و کارنامه موفق ملی و بین المللی آن اظهار کرد: هدف ما از حضور در استان‌ها رصد زیرساخت‌های سینمایی، بررسی امکانات و تجهیزات استان، شناسایی ظرفیت‌ها و ‌منابع بالفعل و بالقوه استان‌ها در حوزه سینماست.

وی گفت: صنعت سینمای ایران در جهان و منطقه وضعیت بسیار خوب و مسیر رو به رشدی دارد ولی در عین حالی که به لحاظ نیروی انسانی و برخورداری از مکتب زیبایی شناسانه خاص خود، شهرت و جایگاه بالایی دارد به لحاظ زیرساخت‌های سینمایی حتی، از کشورهای منطقه هم عقب است.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از شهرهای ما فاقد سالن سینما هستند و با اطلاع رسانی و آگاهی عمومی که امروز شکل گرفته نیاز به سینما به نوعی به یک مطالبه جدی بدل شده است، خاطرنشان کرد: سازمان سینمایی با کمک و همیاری بخش‌های نهادی و خصوصی طی ۲ سال اخیر خیز بلندی برای تأمین زیرساخت‌های سینما برداشته و بیش از ۵۰ درصد برنامه‌های طراحی شده آن، تاکنون محقق شده است.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم در مقایسه با سایر دولت‌ها بیشترین توجه را به توسعه حوزه فرهنگ و سینما و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام داشته است. مصوبه احداث سینما در شهرهای بالای جمعیت ۱۰۰ هزار نفر از محل منابع سفرهای استانی از جمله اقدامات اساسی این دولت است. امروز وضعیت اقتصاد سینما رو به بهبود است و حتی بخش‌های خصوصی هم به این باور رسیدند که سالن‌های سینما پاخور فضاهای تجاری را هم افزایش می‌دهند.

خزاعی با اشاره به لزوم تشکیل شورای عالی سینما در استان‌ها برای هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی در راستای حل مشکلات این حوزه بیان کرد: استان قزوین متأسفانه رویداد ملی در حوزه سینما ندارد؛ این در حالی است که این گونه رویدادها ضمن معرفی ظرفیت‌های استان‌ باعث رونق و رشد صنعت سینمای استان می‌شوند.

رئیس سازمان سینمایی در پایان بیان کرد: قزوین در تولید آثار سینمایی مستند و کوتاه بسیار مستعد است و سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی کشور نیز تقویت همین زیرساخت‌ها در سطح استان‌ها است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی، در پایان این جلسه تفاهم‌نامه‌ همکاری میان استانداری قزوین و سازمان سینمایی کشور منعقد شد.

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا