بین الملل

انتقاد بایدن از هند متزلزل در قبال پوتین

به گزارش اخبار اینترنتی و به نقل از دیلی میل، رئیس جمهور آمریکا هند را از جمله کشورهای عضو گفتگوی امنیتی چهارجانبه موسوم به Quad متزلزل در برخورد با پوتین خواند.

وی گفت: در پاسخ به تجاوزات پوتین، ما یک جبهه متحد در سراسر ناتو و اقیانوس آرام ایجاد کرده ایم.

او گفت که چهار اتحاد، از جمله ژاپن و استرالیا، به استثنای هند که کمی متزلزل بود، در برابر پوتین قوی بودند.

هند که از روسیه تسلیحات و نفت خریداری می کند، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال نکرده و تهاجم روسیه را محکوم نکرده است، اگرچه خواستار پایان دادن به خشونت در اوکراین شده است.

این چهارجانبه که شامل ایالات متحده، هند، ژاپن و استرالیا است، برای پاسخ به قدرت اقتصادی و نظامی رو به رشد چین طراحی شده است.

اظهارات بایدن همزمان با تایید شلیک موشک های مافوق صوت روسیه و اتهام زدن پوتین به برنامه ریزی حملات شیمیایی و بیولوژیکی بود.

بر اساس آمار منتشر شده توسط وب سایت روسی که بلافاصله حذف شد، روسیه 10000 سرباز را در چهار هفته جنگ از دست داد که برای جنگی که کرملین معتقد بود ظرف چند روز پایان خواهد یافت، رقمی باورنکردنی است.

از سوی دیگر، اوکراین و غرب مدعی هستند که حمله روسیه به دلیل مقاومت شدید، برنامه ریزی ضعیف نظامی و روحیه پایین سربازان روسی شکست خورده است.

اطلاعات ایالات متحده تخمین می زند که 7000 سرباز روسی از جمله چهار ژنرال کشته شده اند که بیشتر از تعداد سربازان آمریکایی کشته شده در عراق و افغانستان است.

ارتش اوکراین همچنین مدعی است که 466 تانک، 115 هلیکوپتر، 914 خودروی زرهی، 95 هواپیما، 213 سامانه توپخانه، 44 توپ ضد هوایی و 60 مخزن سوخت روسیه را منهدم کرده است.

5656

دکمه بازگشت به بالا