استان ها

انجمن‌های علمی بر روی حل مسائل استانی تمرکز کنند

مجله تفریحی زیباروز/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از انجمن‌های علمی خواست تمرکز خود را بر روی حل مشکلات استانی قرار دهند.

سیدمحمدرضا طالبی، چهارشنبه شب ۱۰ خرداد در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره حرکت و هشتمین رویش درون دانشگاهی دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: زمانی در بحث انرژی هسته‌ای عقب بودیم و دانشجویان با تلاش خود توانستند ایران را به قدرتی جهانی تبدیل کنند. 

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، وی تصریح کرد: در زمینه‌های صنعتی و نظامی نیز ایران حرفی برای گفتن دارد و اگر کاری انجام شده، به همت دانشجویان و فعالیت آن‌ها بوده است. 

به گفته طالبی؛ دانشجویان و اساتید دستگاه‌هایی را ساخته‌اند که به کمک بخش‌های مختلف از جمله صنعت آمده و یکی از این نمونه‌ها، دستگاه‌های ساخته شده در صنعت تایر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه هم افزایی مسئولین دانشگاهی و دانشجویان می‌تواند بسیار راهگشا باشد، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری نیز باید مشکلات را در این حوزه‌ها احصا کرده و راهکار ارائه دهند.

طالبی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشاورزی و وجود محصولات راهبردی در استان گفت: به دنبال ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی هستیم لذا لازم است دانشجویان حوزه کشاورزی به کمک مسئولین آمده تا در حوزه صنایع تبدیلی کارهای خوبی انجام شود. 

وی به شعار سال؛ “مهار تورم، رشد تولید” اشاره کرد و گفت: از طرح‌های دانشجویان استقبال کرده و امیدواریم با تعامل و همکاری، مشکلات موجود حل شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اعتبارات دانشگاه دولتی ملی است و از طریق وزارتخانه تأمین می‌شود، تصریح کرد: قسمتی دیگر از اعتبارات استان که در اختیار استاندار است نیز می‌تواند در این دانشگاه هزینه شود و استاندار خراسان جنوبی نیز پیگیر جذب اعتبارات مختلف است تا دانشجو بتواند به خوبی تحصیل کند. 

طالبی با اشاره به اینکه تاکنون بخشی از وظایف به درستی انجام نشده، اظهار کرد: پیگیر حل مشکلات هستیم و در این زمینه پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است.

گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه جشنواره رویش و حرکت دانشگاه بیرجند  که با هدف معرفی برترین‌های جشنواره در دو بخش فرهنگی و علمی تدارک دیده شده بود، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی برگزیده راه یافته به مرحله کشوری معرفی شدند و از دبیران انجمن‌ها، کانون‌ها و دانشجویان فعال عرصه علم و فرهنگ تجلیل و تقدیر به عمل آمد. 

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا