اقتصادی

اوراق سلف نفتی، طرح گشایشی رئیس جمهور نیست

خبر نخستین مرحله فروش اوراق قرضه معاملات آتی نفتی با عرضه بیش از 500000 بشکه نفت در روز یکشنبه 17 اوت اعلام شد ، در حالی که برخی احساس می کردند که مطابق با برنامه باز کردن اقتصاد اعلام شده از سوی رئیس جمهور است؛ در حالی که صدور سررسیدهای نفتی با برنامه اعلام شده توسط رئیس جمهور متفاوت است.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، بورس انرژی در بیانیه ای اعلام کرد: مرحله نخست فروش اوراق قرضه معاملات آتی نفت با عرضه بیش از 500 هزار بشکه نفت یکشنبه آینده ، 17 اوت در سالن بورس انرژی عرضه می شود. در این اطلاعیه تأکید شده که 529.312 بشکه نفت خام سنگین ایران روز یکشنبه تحویل داده می شود. قیمت هر بشکه 944،622 تومان تعیین شده است. معاملات آتی نفت دو ساله است و سررسید قرارداد 17 آگوست 1401 است.

همچنین ذکر شده است که حداقل خرید برای هر شخص در این منبع اولیه یک بشکه و حداکثر 20 هزار بشکه است. حداکثر 10 روز کاری پس از پایان دوره اولیه عرضه عمومی این اوراق بهادار آغاز می شود و ساعات معاملاتی ثانویه از ساعت 8:30 تا 12:30 روز کاری در بازار سرمایه تعیین می شود.

تفاوت بین آینده و برنامه باز کردن اقتصاد است

در پی این خبر ، برخی آن را با برنامه ای برای گشودن اقتصاد که اخیراً توسط رئیس جمهور حسن روحانی وعده داده شده ، برابر کردند. طبق این برنامه ، دولت در نظر دارد بسته به ظرفیت آنها ، به مردم اجازه دهد از یک تا 100 هزار بشکه رشد کنند. روغن بخرید.

در همین رابطه ، سید علی حسینی ، رئیس بورس انرژی – برای برطرف کردن سوء تفاهم – گفت: صدور سررسید نفت در روز یکشنبه با برنامه اعلام شده از سوی رئیس جمهور متفاوت است.

به گفته وی ، پیش نویس اطلاعیه رئیس جمهور ، در صورت تکمیل شرایط قانونی و آیین نامه اجرایی ، در قالب یک برنامه و از طریق مراجع ذیصلاح ابلاغ می شود و با صدور اوراق سلفی در روز یکشنبه فرق می کند.

کارشناسان همچنین تأکید کردند که این طرح همان طرحی است که هر سال شاهد آن هستیم و هیچ ارتباطی با برنامه دولت جدید ندارد. سؤال مطرح شده از رئیس جمهور مربوط به رشد اقتصادی ، غلبه بر رکود اقتصادی و فعال کردن پروژه های اقتصادی است و این سؤال با این طرح متفاوت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا