استان ها

اولین رمان بلند «تام هنکس» داستانی درباره سینما و آدم‌­هایش است

متقدان چه می‌گویند؟

تام هنکس می‌گوید که اولین رمانش را برای «فرار از فشار همیشگی» فیلم سازی نوشته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بی بی سی نوشت، تام هنکس می‌گوید که اولین رمانش را برای «فرار از فشار همیشگی» فیلم سازی نوشته است. این بازیگرِ دوبار برنده جایزه اسکار به زودی رمان «ساخت یک شاهکار سینمایی دیگر» را با الهام از زندگی حرفه ای خود در صنعت سینما منتشر می‌کند.

این بازیگر به بی بی سی گفت: «فشار طولانی ساخت فیلم به این معنا است که تو به تدریج هر گونه کنجکاوی در این شغل را از دست می‌دهی. گاهی اوقات برای روشن کردن جرقه قوه تخیلت به یک دلیل دیگر نیاز داری.»

هنکس ۶۶ ساله گفت که همیشه به شکل‌ها و فرم‌های مختلف عادت به نوشتن داشته است. مجموعه داستان‌های کوتاهش به نام «ماشین تحریر جادویی» در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و بیش از ۲۳۴۰۰۰ نسخه در بریتانیا فروخت.

او سال بعد از آن شروع به نوشتن این رمان ۴۴۸ صفحه‌ای نمود. او به بی بی سی گفت: «در فاصله بین فیلمها، هر وقت که فرصت می‌کردم، در هواپیما، در خانه، در تعطیلات، در اتاق هتلها، در آخرهفته‌های طولانی، وقتی که کار نمی‌کردم، این رمان را می‌نوشتم.»

** نظر منتقدان

هنکس معتقد است که این حرف که اولین رمانش بدون این که به صورت جدی توسط ناشران ارزیابی شود منتشر می شود، در حالی که اثر بسیاری از نویسنده‌های کار اولی رد می‌شود، منصفانه نیست.

اما او می‌داند که هر کتابی بر اساس توانایی خود در سرگرم کردن و آگاهی بخشیدن به مخاطب است که زنده می‌ماند یا می‌میرد.

نظر منتقدان درباره «ساخت یک شاهکار سینمایی دیگر» نه خیلی خوب بوده و نه خیلی بد بوده است.

دیوید سکستون در ساندی تایمز نوشته که هنکس کار فیلمسازی را توضیح می‌دهد و این که نثر کتاب در کل خام دستانه است.

تیم آدامز در آبزرور نوشته که این رمان درباره ابتذال هالیوود است، اما در آن توانایی هنکس در حیات بخشیدن به کاراکترها روی صحنه سینما احساس نمی‌شود.

هنکس می‌گوید که نقدها رویش تاثیری ندارند. او می‌گوید که شغلش به عنوان یک بازیگر سینما به این معنا است که او می‌تواند از پس هر انتقادی بربیاید.

رمان هنکس درباره ساخت یک فیلم اکشن ابرقهرمانی چند میلیون دلاری است و در آن شخصیت‌های مختلفی از جمله یک کارگردان عجیب و غریب و یک بازیگر خودشیفته و مشکل ساز که مدام در کار تولید فیلم اختلال و تاخیر ایجاد می‌کند حضور دارند.

دکمه بازگشت به بالا