اقتصادی

اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود در تابستان با بحران مواجه خواهیم شد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت منابع آبی کشور و میزان بارندگی در فصل بهار خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بحران در تابستان، صرفه جویی و مدیریت صحیح هزینه ها باید در اولویت مردم باشد. و مقامات

غلامرضا شریعتی در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز، با اشاره به کاهش منابع آبی کشور و لزوم صرفه جویی در هزینه ها، اظهار کرد: متاسفانه در فصل بهار امسال بارندگی چندانی نداریم و باعث نگرانی مسئولان آب و برق شده است. اگر توافقات لازم در نظر گرفته نشود و صرفه جویی در دستور کار قرار نگیرد، در تابستان دچار مشکل بزرگی خواهیم شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وضعیت منابع آبی کشور باید با مدیریت صحیح منابع آب بیشترین مصرف را داشته باشم. پس انداز هم به مردم و هم به کارمندان باز می گردد. مقامات باید برنامه ای برای صرفه جویی در هزینه ها تنظیم کنند. مهم این است که ضمن مواجهه با مشکل تامین آب در داخل کشور، به دریا و از شمال و جنوب نزدیک باشیم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مانند همه کشورهایی که با مشکل آب مواجه هستند باید از منابع آبی دریاها استفاده بهینه کنیم. یکی از انتقاداتی که در گذشته به دولت‌ها می‌شد این بود که منابع آبی خوبی در شمال کشور داریم، اما در این سال‌ها سرمایه‌گذاری کافی برای استفاده از این منابع انجام نشده است.

کنترل آب در شمال کشور می تواند بخشی از کاستی ها را جبران کند

یکی از اعضای کمیسیون شهروندی تاکید کرد: کنترل آب در شمال کشور می تواند بخشی از کمبود منابع آبی را جبران کرده و نگرانی مردم را برطرف کند. میانگین احتباس آب در کشور 50 درصد است که متاسفانه در استان های شمالی حدود 10 درصد است. در شمال کشور آب خوبی داریم و می توان بخشی از کمبود را با ساخت سد جبران کرد.

شریعتی در پایان افزود: این انتقاد به مسئولان برای عدم سرمایه گذاری در مکان هایی که آب برای کنترل یا جمع آوری وجود دارد، وارد شده است. بسیاری از استان های کشور امروز از کمبود شدید آب رنج می برند. در وهله اول صرفه جویی در پس انداز و ثانیا اجرای سیاست مدیریت صحیح دو اقدام مهمی است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا