اقتصادی

ایتام را فراموش نکنیم/ حمایت ۳۴ هزار حامی از فرزندان یتیم و محسنین گلستان

مجله تفریحی زیباروز/گلستان فردی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان از حمایت ۳۴ هزار و ۶۶۶ نفر حامی از فرزندان ایتام و محسنین در این استان خبر داد.

جواد فردی در گفت‌وگو با خبرنگار مجله تفریحی زیباروز با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در ماه مبارک رمضان در گلستان برگزار می‌شود و بلافاصله پس از اتمام جشن نیکوکاری، برنامه‌های ما در ماه مهمانی خدا کلید می‌خورد.

وی برپایی آشپزخانه‌های مهدوی، اطعام ایتام و توزیع سبد کالا را از جمله برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان برشمرد و افزود: از مردم درخواست می‌کنم کمک‌های خیرخواهانه خود را از طریق مراکز نیکوکاری به دست نیازمندان برسانند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان متذکر شد: بخش مهمی از کار کمیته امداد که در نیمه ماه رمضان و تولد امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و تا لیالی قدر ادامه دارد یاری رساندن به فرزندان ایتام و محسنین است.

فردی اضافه کرد: در حوزه اکرام ایتام و محسنین ۱۱ هزار و ۵۴۷ نفر فرزند در گلستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و این تعداد فرزند ایتام و محسنین توسط ۳۴ هزار و ۶۶۶ نفر حامی حمایت می‌شوند.

وی، تعداد حامیان فرزندان ایتام و محسنین در گلستان را مطلوب خواند و گفت: در طرح اکرام ایتام برای هر یک نفر ۶ نفر حامی و در طرح محسنین به ازای هر فرزند، دو و نیم حامی در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات گلستان در طرح اکرام ایتام و محسنین فاصله زیاد آن با سرانه‌های کشوری است، افزود: سرانه گلستان در طرح اکرام ایتام ۶۰۸ هزار تومان برای هر خانواده و در طرح فرزندان محسنین ۲۹۷ هزار تومان است حال آنکه سرانه کشوری طرح اکرام ایتام ۸۴۵ هزار تومان و طرح محسنین ۴۳۳ هزار تومان است.

فردی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام یک طرح معنوی است که استقبال‌کنندگان خوبی دارد، یادآور شد: سرانه‌ای که برای هر حامی در نظر گرفته شده ۵۰ هزار تومان است، در گذشته مبالغ حامیان به حساب کمیته امداد واریز می‌شد که با راه‌اندازی صندوق امداد ولایت، کمک‌های حامیان به طور مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا