فرهنگ و هنر

بازدید وزیر فرهنگ از شب اول نمایشگاه قرآن/ باید شرایط حضور قراء و حفاظ در مساجد را احیا کنیم

محمدمهدی اسماعیلی پس از افتتاح رسمی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید مختصری از نمایشگاه قرآن داشت.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، پس از مراسم افتتاحیه سی‌ویکیمن نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بخش بین‌الملل نمایشگاه از نزدیک با فعالیت‌های قرآنی کشورهای اسلامی آشنا و از آثار قرآنی آنها بازدید کرد.

همچنین وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی پس از بخش بین‌الملل، وارد بخش نهادهای دولتی شد و از غرفه‌های عقیدتی سیاسی ارتش، عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی و نیروهای مسلح بازدید و در جریان فعالیت‌های قرآنی آنان قرار گرفت.

در بخش نهادهای دولتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکثیر جلسات قرآنی در مساجد، اظهار کرد: اگرچه مقام معظم رهبری در دیدار امسال خود با جامعه قرآنی مسئله تکثیر جلسات قرآنی در مساجد را بیان کردند اما همسو با مطالبه ایشان در دیدار سال گذشته با فعالان قرآنی مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی، ما در وزارت فرهنگ از سال گذشته این کار را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در همین راستا و با همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور چهار هزار پایگاه قرآن در مساجد راه اندازی شده است و این جریان ادامه و گسترش می یابد و با ظرفیت مطلوب کانون های فرهنگی هنری این آمار به ۱۰ هزار باب افزایش می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا فضای تربیت حفاظ و قراء در مساجد را احیا کنیم و این بسیار اهمیت دارد زیرا هم مساجد را محور قرار می دهد و هم فضای کار بنیادین و اصیل را برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی مدنظر رهبری معظم انقلاب فراهم می کند.

اسماعیلی با اشاره به آغاز پوش مردمی «حافظ شو» در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نیز خاطرنشان کرد: ظرفیت کانون‌های مساجد برای این پویش و تربیت حافظان بسیار غنی و فعال است و ما در این باره نیز از ظرفیت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بهره می بریم.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۱ تا ۴ فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) میزبان بازدیدکنندگان است.

بازدید وزیر فرهنگ از شب اول نمایشگاه قرآن/ باید شرایط حضور قراء و حفاظ در مساجد را احیا کنیم

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا