اجتماعی

بازگشت آلودگی به هوا، ۳سالگی کرونا در ایران و سرنوشت تلفن‌های همراه پس از سرقت

امروز کیفیت هوای برخی مناطق تهران در برخی ساعات ناسالم برای گروه‌های حساس بود و بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آلودگی هوای پایتخت فردا دوشنبه اول اسفند بیشتر هم خواهد شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، تا ساعت ۱۱ امروز (۳۰ بهمن)، کیفیت هوا در ایستگاه‌ شهرداری منطقه ۱۹ تهران در شرایط قرمز و ناسالم برای همه قرار داشت و کیفیت هوا در هشت ایستگاه‌ شریف (منطقه ۲)، شهرداری منطقه ۲، پاسداران (منطقه ۳)، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری مرکز منطقه ۱۲، شهرداری منطقه ۱۵ و پارک سلامت (منطقه ۱۷) نارنجی یا ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

از سوی دیگر بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران نیز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

سرانجام نامه شورای شهر به سران قوا در مورد آلودگی هوای تهران چه شد؟

دی ماه سال جاری اما در پی تشدید آلودگی هوا پایتخت اعضای شورای شهر تهران در مورد وضعیت «بحرانی» آلودگی هوای تهران به سران قوا نامه‌ای زند و در آن به توسعه زیرساخت ناوگان حمل و نقل عمومی با تزریق یک‌هزار واگن مترو و ۴۰۰۰ اتوبوس به تهران، کمک به تسهیل ورود خودرو و موتورهای برقی، برخورد قاطع با خاطیان و ترک فعل دستگاه‌های متولی اشاره کرده بودند.

حال اما ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در مورد سرانجام نامه اعضای شورای شهر به سران قوا برای حل مشکل آلودگی هوای پایتخت به مجله تفریحی زیباروز گفته است:«رئیس جمهور نامه را به پنج وزراتخانه ارجاع دادند؛ اما این ارجاع باید اقدام عملی داشته باشد و انتظار داشتیم این دستور در بودجه ۱۴۰۲ خود را نشان دهد که نداد، چراکه وقتی بودجه به مجلس رفت،  مجلس هم نمی‌تواند برابر قانون به ساختار بودجه دست ببرد و بیش از منابعی که دولت در نظر گرفته، اعتبار پیش بینی کند.»

به گفته وی، رئیس قوه قضائیه نیز این موضوع را به سازمان بازرسی ارجاع داده و این امر در حالی است که وظیفه بازرسی در مورد ترک فعل ها است و کار اجرایی نمی‌کند.

امانی همچنین با بیان اینکه یکی از اعضای شورای شهر در تذکری اعلام کرد که تنها ۸۰ میلیارد تومان برای آلودگی هوا به تهران اختصاص داده شده است که فقط می‌شود چند متر مترو با این پول ساخت، گفته است: با این پول نمی شود مشکل تهران را حل کرد و ما در آن نامه گفتیم که سران سه قوه باید طرحی نو ارائه دهند وگرنه مشکل آلودگی هوای پایتخت و ترافیک با این روش‌ها حل نمی‌شود.

حاشیه‌ای بر همخوانی ترانه‌ای در یک کلاس درس

در روزهایی که گذشت انتشار یک ویدیو از کلاس درس ابتدایی معلم قائمشهری خبرساز شد و واکنش های مثبت و منفی بسیاری به همراه داشت و موجب طرح انتقادات و سوالات جدی از وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیتی و عملکردی شد؛ سوالاتی که به نظر می رسد زمان پاسخ به آنها مدت هاست که فرا رسیده است.

انتشار این کلیپ ها، این نکته را یادآوری می کرد که جای شادی و فعالیت‌های نشاط آمیز در مدارس خالی است؛ هرچند فارغ از مباحث حقوقی انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی که باید در جای دیگری به آن پرداخت، پیش از این و در دوران کرونا شاهد وجه مثبت همخوانی و ایجاد نشاط در کلاس های درس و انتشار ویدئوهایی از روش های خلاقانه تدریس معلمان به ویژه در مقطع ابتدایی با کمک موسیقی و ترانه هایی بودیم که خودشان ساخته بودند.

در این بین به گفته آسیب شناسان آموزش و پرورش محل رفتارهای هیجانی و اقدامات سلبی نیست.

ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

۳سال و ۸ موج و رویای پایان پاندمی قرن

پاندمی مرگ و بیماری که با «کرونا» نامی در جهان شروع شد، امروز در شرایطی در ایران سه ساله شده که با فراز و فرودهایی بسیار، هشت موج را در کشورمان رقم زده، بیش از هفت میلیون نفر را مبتلا کرده، بیش از ۱۴۴هزار جان گرفته، چندین و چند هزار نفر را داغدار کرده و اکنون هم هرچند در شرایطی آرام به سر می‌برد، اما همچنان از پایان آن خبری نیست.

می‌توانید گزارش مجله تفریحی زیباروز را در سالگرد سه سالگی پاندمی کووید۱۹ در کشور، در اینجا بخوانید.

بازداشت ۲۴۰ سارق در تهران/خروج بخشی از تلفن‌های همراه سرقتی از کشور

امروز سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت از بازداشت ۲۴۰ سارق در اجرای طرح تشدید مبارزه با سرقت در پایتخت خبر داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در این مرحله از طرح کاشف که در امتداد همان طرح تشدید مبارزه با سارقان است، ۵۱ باند سرقت شناسایی و منهدم شد، گفت: در مجموع ۲۴۰ نفر از سارقان پایتخت در این مرحله از طرح دستگیر شدند که از این تعداد حدود ۸۰ درصد یعنی ۱۸۴ نفر سابقه‌دار هستند.

به گفته وی، بخش زیادی از تلفن‌های همراه سرقتی نیز از کشور خارج شده و بخش قابل توجهی از آنها توسط مالخران اوراق می‌شود.

تلاش دولت برای از بین بردن «فقر مطلق» و کاهش «فقر نسبی»

به گفته سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دیگر فقر مطلق در جامعه نباشد و فقر نسبی نیز به کمترین حد برسد.

مرتضوی خاطرنشان کرده است: اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال به رفع مطلق و نسبی فقر از جامعه کمک می‌کند و به علاوه موجب افزایش بهره‌وری نیز خواهد شد. دولت سیزدهم نیز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا دیگر فقر مطلق در جامعه نباشد و فقر نسبی نیز به کمترین حد برسد.

تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۴۶ هزار تن گذشت

مجموع تلفات زلزله ۷.۸ ریشتری در ترکیه و سوریه تاکنون به ۴۶ هزار و ۴۸۹ نفر رسیده و این درحالیست که منابع خبری حدود ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت محلی از وقوع زمین‌لرزه‌ای دیگر به بزرگی ۵.۱ ریشتر در شهرستان “گوک‌سون” از توابع استان “قهرمان‌ماراش” در ترکیه خبر دادند.

بنابر آمارهای رسمی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۸۹ مورد فوتی در ترکیه و حدود ۵۸۰۰ فوتی نیز در سوریه بر اثر زمین‌لرزه‌های روز دوشنبه ۶ فوریه گزارش شده و احتمال افزایش بیشتر تلفات وجود دارد چراکه بسیاری هنوز مفقود هستند.

همچنین تاکنون هزاران پس‌لرزه در منطقه به ثبت رسیده و مقامات از مردم می خواهند که به دلیل خطر ریزش، وارد ساختمان‌های آسیب دیده نشوند و بیشتر بازماندگان از مناطق زلزله‌زده تخلیه و به مکان‌های امن منتقل شده‌اند.

جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

برخی اخبار پربازدید امروز سرویس اجتماعی مجله تفریحی زیباروز:

برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ تا پایان اسفند/ پیش‌بینی سقف سنی ۴۰ سال

بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها / افزایش دما در نوار شمالی کشور

انسداد ساعتی «هراز» تا پایان هفته

رایزنی برای افزایش سن باسوادشدن تا ۶۵ سال/دیگر خواندن و نوشتن برای باسوادی کافی نیست

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا