فرهنگ و هنر

بازیگر معروف تحت پیگرد، اکران آنلاین فیلم جواد عزتی

امروز دوشنبه، ۴ دی‌ماه در سرویس فرهنگ و هنر مجله تفریحی زیباروز خبرهایی درباره نمایشگاه عکس حمید جبلی، نصب سنگ مزار بیتا فرهی، تحت پیگرد قرار گرفتن بازیگر معروف توسط سرویس مخفی آمریکا، جشنواره موسیقی نواحی، افزایش روزهای فروش بلیت نیم‌بها در سینما، اعلام زمان ثبت‌نام و اولویت‌های حج تمتع و… منتشر شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، درگذشت مایک نوسبوم بازیگر آمریکایی در آستانه ۱۰۰ سالگی، اکران آنلاین فیلم «کت چرمی» با بازی جواد عزتی، مرور آثار ناصر طهماسب در شبکه نمایش، اعلام جزئیات تور کنسرت مجید رضوی در کانادا، برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های جواد مجابی، انتشار ترجمه آخرین رمان چارلز دیکنز، هشدار به متقاضیان گواهی‌نامه بین‌المللی و مرور سریال‌های تلویزیون برای خوزستان از دیگر اخبار امروز مجله تفریحی زیباروز بودند.

اخبار امروز سینما و تئاتر 

بازیگر معروف تحت پیگرد سرویس مخفی آمریکا

«جان اشنایدر» بازیگر آمریکایی که خواستار به دار آویختن جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور در انظار عمومی شده بود، حالا از سوی سرویس مخفی ایالات متحده مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

«کت چرمی» با بازی جواد عزتی اکران آنلاین می‌شود

اکران آنلاین فیلم «کت چرمی» ساخته حسین میرزامحمدی از چهارشنبه، ۶ دی‌ماه آغاز می‌شود. در این فیلم علاوه بر جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته‌آ پناهی‌ها و سارا حاتمی ایفای نقش می‌کنند. 

سنگ مزار بیتا فرهی نصب شد

سنگ مزار بیتا فرهی، بازیگر فقید در آستانه چهلمین روز درگذشتش با قطعه شعر مورد علاقه‌اش و گل‌های طبیعی نصب شد.

تولید ۴ فیلم کوتاه درباره غزه

تولید ۴ اثر کوتاه با موضوع غزه و مقاومت مردم فلسطین در مرکز فیلم جوان سوره به پایان رسید.

به جای سِت کردن گوشواره و انگشتر، به فلسفه یلدا فکر کنیم

جشن شب یلدای انجمن نمایشگران عروسکی با تقدیر از هنرمندان فعال این رشته و با رونمایی از پوستر دومین جشنواره نمایش عروسکی خلاق کاشان برگزار شد.

جشنواره سینما حقیقت به استان‌ها رفت

اسامی فیلم‌ها و جدول نمایش فیلم‌های منتخب از هفدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» در استان‌ها اعلام شد. از تاریخ ۶ تا ۸ دی‌ماه تعدادی از فیلم‌های منتخب هفدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» در سینماهای گروه سینمایی هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید.

قیمت بلیت سینما دو روز در هفته نیم‌بها می‌شود

از هفته آینده (۱۱ دی‌ماه) بلیت سینما در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیم‌بها می‌شود. چنانچه این طرح در این بازه زمانی معین به نفع مخاطبان و اقتصاد سینما باشد، اجرای آن ادامه خواهد داشت. در غیر این صورت پس از اجرای آزمایشی، به همان شیوه قبل یعنی نیم‌بها بودن یک روز در هفته، باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

«قهرمان جندی شاپور» جلو دوربین رفت

اکران‌های دانشگاهی «ضد» شروع شد

روایت یک کارگردان از شب تلخ نبود ناصر طهماسب + فیلم

اخبار امروز رسانه

کارگردان «عشق کوفی» سریال جدید می‌سازد

تصویربرداری سریال «رویای نیمه‌شب» به کارگردانی حسن آخوندپور، نویسندگی سیدحسین امیرجهانی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد.

هفته‌ای با فیلم‌های ناصر طهماسب در تلویزیون

شبکه نمایش سیما به مناسبت درگذشت ناصر طهماسب، بخشی از کنداکتور پخش خود را به مرور آثاری با صداپیشگی این هنرمند اختصاص داده است. در بخش نمایشی ساعت ۲۱ از امروز دوشنبه، چهارم دی‌ماه تا جمعه، هشتم دی فیلم‌های «۱۲ مرد خشمگین»، «راننده»، «پاپیون»، «مظنونین همیشگی» و «محمد رسول الله (ص)» با هنرمایی ناصر طهماسب از این شبکه پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سریالی که وصیت‌نامه کارگردان شد + فیلم و عکس

دوبله «فوتبالیست‌ها»ی جدید و سریال کره‌ای ۹۰ قسمتی

اخبار امروز تجسمی و موسیقی

جواد مجابی سکوت نقاشی‌هایش را شکست

بازی‌های ذهنی آزاد جواد مجابی ـ شاعر و روزنامه‌نگار ـ بر دیوارهای گالری طراحان آزاد خواهد رفت. این نمایشگاه با عنوان «هفتاد سال چهره‌گشایی جواد مجابی» جمعه، هشتم دی‌ماه افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه عکس حمید جبلی در شب عکس تئاتر

اعلام جزییات نخستین جشن شب عکس تئاتر همراه با رونمایی از پوستر این برنامه و انتقاد از بی‌توجهی صداوسیما به فعالیت‌های هنری در نشستی که امروز برگزار شد، انجام شد. همچنین اعلام شد که در این رویداد هنری نمایشگاهی از عکس‌های حمید جبلی برپا خواهد شد.

از شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران چه خبر؟

مرحله پایانی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با عنوان ملی از ۱۶ تا ۱۹ دی‌ماه در تهران و به میزبانی تالار رودکی با دو بخش«اجرای‌ صحنه‌ای» و «پژوهشی» برگزار خواهد شد.

اعلام جزئیات تور کنسرت مجید رضوی در کانادا

تهیه‌کننده کنسرت‌های مجید رضوی گفت، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این خواننده بهمن‌ماه سال جاری در شهرهای تورنتور، ونکوور، مونترال و کلگری کشور کانادا مجموعه کنسرت‌هایی را برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

اثر مشترک محمد معتمدی و رامبراند تریو منتخب بهترین آلبوم ۲۰۲۳

تور کنسرت‌های احسان یاسین در ماه رمضان برگزار می‌شود

کوتاه زندگی کرد؛ ولی زندگی کرد!

اخبار ادبیات و کتاب

انتشار ترجمه آخرین رمان چارلز دیکنز 

آخرین رمان چارلز دیکنز با عنوان «راز ادوین درود» با ترجمه لیدا طرزی منتشر شد. «راز ادوین درود»، آخرین اثر چارلز دیکنز، نویسنده‌ سرشناس انگلیسی است که در سال ۱۸۷۰ شروع به نوشتن آن کرد ولی درگذشت او در همین سال این اثر را به نوعی ناتمام باقی گذاشت.

برگزاری «شب شعر کیمیا»

نخستین «شب شعر کیمیا» شنبه (نهم دی) با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن سرو سایه‌فکن در روز شنبه (نهم دی‌) از ساعت ۱۷ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات‌الهی (ویلا)، نبش خیابان ورشو برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نشستی با یاد عبدالله صمدیان

چرا «بوی جوی مولیان» در یادها ماند؟

اخبار امروز گردشکری و میراث

هشدار به متقاضیان گواهی‌نامه بین‌المللی

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هشدار داد گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی صادرشده از سوی شرکت‌های متفرقه فاقد اعتبار قانونی است.

مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به دنبال تبلیغات صدور گواهی‌نامه‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ ساله و بروز مشکلات متعدد برای مسافران ایرانی در خارج از کشور، یادآور شد: در راستای اطلاع‌رسانی‌های پیشین و بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) به اطلاع متقاضیان دریافت گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی می‌رساند، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر اساس قوانین بین‌المللی و داخلی تنها مرجع رسمی و قانونی صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است.

کشف‌های مهم و غافلگیرکننده!

در طول سال ۲۰۲۳ کشف‌های باستان‌شناسی مختلفی، از جمله کشتی‌های غرق‌شده، گنجینه‌های سکه، غارنگاره، مقبره و لوازم شخصی اتفاق افتاد، که همه آن‌ها درک بشر از نحوه زندگی مردم باستان را عمیق‌تر کرده است. بسیاری از این یافته‌ها توسط باستان‌شناسان و کارشناسان به دست آمده است، اما برخی دیگر به کمک دستگاه‌های فلزیاب‌ها، کارگاه‌های آماتور و حتی افرادی حاصل شده‌اند که سعی داشتند مِلک خود را بازسازی کنند.

زمان ثبت‌نام و اولویت‌های حج تمتع اعلام شد

معاون سازمان حج و زیارت با اعلام اولویت‌های حج تمتع ۱۴۰۳، از آغاز ثبت‌نام در کاروان‌های حج از ۱۵ دی‌ماه امسال خبر داد. سازمان حج و زیارت مطابق با ظرفیت تخصیص‌یافتۀ حج تمتع به ایران، افرادی را که تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۵، تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ و تا ۳۱ تیرماه ۱۳۸۶ برای حج تمتع ودیعه‌گذاری کرده‌اند، برای پیش‌ ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۳ فراخواند. پیش‌ ثبت‌نام الکترونیکی از این اولویت‌ها از ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه علوم هنری

با قلمم، صداها و حس‌های هنر و فرهنگ را به شکلی جادویی ترسیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا