بین الملل

بخش دیگری از بدهی‌ها را به فیده پرداخت کردیم/ از ماده تبصره 14 مجلس پولی به ما نداده

حسن تامینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره جلسه‌اش با روسای هیات‌های استانی اظهار داشت: در این جلسه با وجود اصرار زیادی که به رفتن داشتم، دوستان لطف داشتند و خیلی اصرار کردند که من نروم هر چند هنوز بحث رفتن دارم. البته محدودیت زمانی نداریم و نزدیک به ۲ سال دیگر برای مدیریت فدراسیون هنوز فرصت داریم. مساله دیگر اینکه سروران من یک نامه‌ای تنظیم کردند تا این گونه لطف خودشان را شامل حال ما کنند که استعفا ندهم.

وی افزود: البته تذکراتی هم در این جلسه دادند که به حق بود که باید همدلی بین اعضا در فدراسیون بیشتر شود و در کار‌ها نیز به هم نزدیک‌تر و بیشتر از قبل و هم پای کار باشیم.

**از ماده تبصره 14 پولی مجلس به ما نداد

رییس فدراسیون شطرنج با اشاره با اینکه از ماده تبصره ۱۴ مجلس برای فدراسیون‌های ورزشی پولی دریافت نکرده اند، گفت: سال گذشته آقایان مجلسی لطف کردند و پولی به فدراسیون‌ها دادند تا در این شرایط سخت به هر شکلی که شده کارهایشان را پیش ببرند، اما در کمال تعجب این پول را به ما ندادند که این ظلم بزرگی در حق ما و فدراسیون شطرنج بود. شاید به فدراسیون‌هایی که پول دادند رشته‌های تاپ باشند، اما باز نباید آن عزیزان بین رشته‌ها تفاوت قائل شوند. امسال هم گویا دوباره قرار است این رویه عدم واریز پول برای ما تکرار شود. 

**از حق قانونی خودمان کوتاه نخواهیم آمد

تامینی تصریح کرد: برای این عدم بی توجهی مجلسی‌ها به فدراسیون شطرنج پیگیری زیاد داشتیم وعزیزان باید توجه داشته باشند شاید برای فدراسیون‌هایی که پول واریز شده از حیث مدال‌آوری از ما بهتر باشند، اما باز این دلیل نمی‌شود که به یک فدراسیون پول زیاد داده شود و یک فدراسیون هم باشد که اصلا هیچ پولی نگیرد. اگر امسال هم این موضوع تکرار شود به هیچ عنوان دیگر کوتاه نخواهیم آمد. شطرنج جزو رشته‌های فکری دنیا است و چه کسی گفته ما جایگاهی در این رشته در جهان نداریم بلکه شطرنج‌بازان با استعدادی داریم که می‌توانند در صورت توجه بهترین‌ها را رقم بزنند. 

**نفرات مستعدی از دِل لیگ شناسایی شدند

وی درباره برگزاری لیگ شطرنج گفت: چند سالی بود به دلیل بیماری کرونا شرایط برای برگزاری لیگ شطرنج مهیا نبود و خوشبختانه با بهترشدن وضعیت توانستیم لیگ را برگزار کنیم. مبلغی هم در حدود ۱۵۰میلیون تومان برای این مسابقات جوایز تعیین کرده بودیم که در گذشته با وجود برگزاری لیگ اصلا جایزه‌ای در کار نبود. تیم کرمان به جایگاه اول رسید و پس از آن‌ هم تیم‌های فلز گیلان و شهرداری کرمانشاه به عناوین دوم و سومی رسیدند. تقریبا مسابقات خوبی بود و بچه‌ها هم از نحوه برگزاری آن راضی بودند. باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، زیرا نفرات با استعدادی در دل لیگ از طرف مربیان شناسایی شدند که می‌توانند در آینده به ما کمک کننده باشند و نیاز است آن‌ها را تحت پوشش بهتر قرار دهیم.

رییس فدراسیون شطرنج افزود: مطمئنا اگر برای بچه‌ها هم برنامه‌ریزی درست درمان داشته باشیم و هم هزینه کنیم نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و بدون شک می‌توانیم تاثیرگذاری بیشتری از آن‌ها در این رشته ببینیم.

**دنبال بهترین راهکار برای استخدام مربی خارجی هستیم

تامینی در خصوص اینکه شرایط حضور مربی خارجی در تیم ملی چطور پیش می‌رود، گفت: برای این مساله هم بخش خصوصی قول‌هایی داده تا به ما کمک کند و هم با هماهنگی و مصوبه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تصمیم داریم برای استخدام مربی خوب خارجی اقدام‌ کنیم. باید ببینیم بچه‌ها با کدام مربی راحت‌تر هستند هر چند کار در این دوران سخت است مربیان خارجی به به اینجا بیایند. دنبال بهترین راهکار هستیم تا از کشور‌های ارمنستان، قزاقستان و یا حتی روسیه برای جذب مربی دنبال بهترین راه حل باشیم تا آن‌ها را به ایران بیاوریم یا اینکه ما به آن کشورها برای اردوی مشترک برویم.

وی گفت: حتی مذاکرات خوبی با رییس فدراسیون شطرنج روسیه داشته‌ایم و او به ما قول داده تا در خود آن‌ کشور برای ما اردوی مشترک بگذارد. باید ببینیم وقت آزاد شطرنج‌بازان ما چه زمانی است تا بتوانیم مربیان باب میل آن‌ها را جذب کنیم.

**بخش دیگری از بدهی‌ها را به فیده پرداخت کردیم

رییس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه چند روز پیش بخش دیگری از طلب‌های خود را به فیده پرداخت کردند، گفت: شرایط خوب است و آخرین قسط بدهی خودمان را به فدراسیون جهانی فیده که در حدود ۷.۸۰۰هزار یورو بود، پرداخت کردیم و قرار است بقیه بدهی‌ها را تقریبا تا خرداد ماه سال آینده بدهیم.

**خانواده‌های شطرنج‌بازان از لحاظ مالی کشش بالایی ندارند

تامینی افزود: خداراشکر پاداش و عیدی کارکنان را هم دادیم و در کنار آن نیز بدهی مربیان و داوران پرداخت شده و هیچ طلبی دیگر نیست. تنها باید بچه‌ها را تحت پوشش قرار دهیم مانند مبینا علی‎نسب که به تازگی استاد بزرگ شطرنج نام گرفته و او هم باید بیمه و تحت پوشش قرار داده شود. البته یکسری کمک‌های دیگر هم به بچه‌ها باید داشته باشیم، زیرا خانواده‌های آن‌ها از لحاظ مالی کشش ندارند. به هر حال وظیفه داریم کمک‌ کنیم تا انگیزه بیشتری برایشان ایجاد شود تا آن‌ها را از دست ندهیم. 

وی تصریح کرد: برای برگزاری هر مسابقه بین‌المللی برای اضافه شدن یا کم شدن ریتینگ شطرنج‌بازان و متناسب با افراد شرکت کننده باید پولی به فدراسیون‌جهانی بدهیم. همین امسال چند مسابقه بین‌المللی در داخل ایران داشتیم که فدراسیون باید درصدی به فیده بدهد. کم کم داریم بدهی‌های قبلی را هم پرداخت می‌کنیم. ۸۰هزار یورو بدهی داشتیم که خداراشکر الان خیلی کمتر شده است. 

**می‌خواهیم کنتور خودمان را با هتل ورزش جدا کنیم

رییس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه دنبال حل مشکل کنتور مشترک خودشان با هتل ورزش هستند، اظهار داشت: فدراسیون ما با هتل ورزش و بدمینتون یک کنتور برق مشترک دارد که متاسفانه یا خوشبختانه به نام ما است. قبلأ پول این کنتور را ورزشی حساب می‌کردند که به نفع هتل ورزش بود و هر ماه بین ۲ تا ۳ میلیون برای ما پول برق می‌آمد. خودمان می‌دانیم مصرف برق زیاد داریم، اما از شانس بد هتل ورزش کنار ما است و برق مشترک و کنتور هم به نام‌ ماست. این مساله باید مورد بازنگری قرار بگیرد، زیرا ما تقصیر کار نیستیم و هر ماه هم پول به شکل تصاعدی بالا می‌رود و همین امر کار را سخت کرده و دنبال این هستیم تا کنتور را جدا کنیم.

**آش نخورده و دهان سوخته مصداق شرایط این روزهای ما در فدراسیون است

تامینی ادامه داد: الان پول برق برای هر ماه مبلغی در حدود ۷۰ میلیون می‌آید. در گذشته هتل ورزش خوابگاه شطرنج‌بازان بود، اما کار به شکلی پیش رفت که هتل ورزش را زیر نظر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بردند و با وجود پیگیری زیاد ما و مسئولان وزارت ورزش آن‌ها مصوبه هیات دولت گرفته بودند. پس از آن دوباره وزیر ورزش نامه زد تا این موارد حل شود. باید وزارت خانه این کنتور را تفکیک کند و آقایان‌ ان شاالله کمک کنند. حتی نامه زدیم تا تکلیف هتل ورزش شود و به قول قدیمی‌ها آش نخورده و دهان سوخته اکنون مصداق بارز برای فدراسیون ما است.

**بدهی‌های هتل ورزش به پای ما نوشته می‌شود

وی تاکید کرد: آن وقت رسانه‌های معاند می‌آیند و می‌گویند برق فدراسیون شطرنج‌ با قطعی مواجه شده که برای ما خبر بسیار ناگواری است. باید گفت دوستان در اداره برق آدم‌های بزرگی هستند و نمی‌آیند برق فدراسیون را قطع کنند. بار‌ها شده به آنجا رفته‌ایم و گفته‌ایم مسابقات داریم که با متانت برق ما را وصل کرده‌اند. تا پیش از سال ۱۳۹۸ پول برق هتل ورزش را آزاد حساب نمی‌کردند و پس از آن مصوب شد که با نرخ آزاد پول برق ما را محاسبه کنند. متاسفانه، چون کنتور هتل ورزش به نام ما است عملا این بدهی‌ها هم به نام ما زده می‌شود وگرنه پولی که آنها بدهکار هستند هیچ ارتباطی به ما ندارد و تنها داریم از این مساله آسیب می‌بینیم. نباید اتفاقی بیفتد که بگویند برق فدراسیون را قطع کردند، زیرا ما استفاده برق زیادی نداریم و تنها هتل ورزش پولش را نداده، اما چون تعرفه به نام‌ فدراسیون شطرنج است تمام‌ کار‌ها به پای ما نوشته می‌شود. یک مقطعی رفتیم تا برق را جدا کنیم، اما یک مبلغی طلب کردند که از عهده ما بر نمی‌آمد. ان شاالله دوستان برای حل این مشکل اقدام‌ کنند تا بیشتر از این دچار ضرر نشویم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا