برسی گوشی موبایل شیائومی مدل POCO C31 دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت D1036

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل POCO C31 دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت D1036 هستید با سایت زیباروز همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO C31 دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت D1036

———————————————

طراحی آشنا اما آسان برای استفاده

در میان گوشی های هوشمند سری پوکو شاهد رونمایی از چند گوشی هوشمند میان رده بودیم که علاوه بر داشتن مشخصات فنی مناسب و قابل قبول، از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار بودند. یکی از گوشی های هوشمند میان رده مقرون به صرفه این شرکت، شیائومی پوکو C31 است که به نسبت قیمت به مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی مجهز شده است. طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی، طراحی آشناست که نه تنها در محصولات این شرکت، بلکه در برخی از گوشی های هوشمند میان رده سایر شرکت ها نیز استفاده شده است. در نمای روبرو شاهد یک صفحه نمایش یکنواخت مجهز به طرح قطره آب هستیم. بریدگی قطره‌ای محبوب در بالا و مرکز صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. طراحی آشنای پشت ما را به یاد برخی از گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ می اندازد. سه سنسور دوربین را می‌توانید در پشت ببینید که به شکل مربع در کنار هم قرار گرفته‌اند.

ویژگی امنیتی و حسگر اثر انگشت بسیار پرکاربرد نیز در پشت این گوشی هوشمند میان رده قرار گرفته است. حسگر اثر انگشت فیزیکی با توجه به آزمایشات انجام شده توانایی ارائه عملکرد سریع و بسیار خوب در باز کردن قفل صفحه را دارد. وزن 194 گرمی این محصول در مقایسه با برخی از اسمارت فون های میان رده موجود در بازار، سنگین تر به نظر می رسد، اما در استفاده طولانی مدت از این گوشی هوشمند میان رده نگران خستگی دست خود نباشید، از سوی دیگر این مناسب است. وزن آن را با HANDS_ON جذاب می کند. افتادن در حین استفاده نیز می تواند تا حد زیادی کاهش یابد.

صفحه نمایش و دوربین قابل قبول

طبیعتاً باید هر گوشی هوشمند را بر اساس قیمتی که در نظر می گیریم قضاوت کنیم. شیائومی پوکو C31 با توجه به قیمت به صفحه نمایش و سنسور دوربین مناسب و قابل قبولی مجهز شده است. این گوشی میان رده دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل است. صفحه نمایشی که قابلیت نمایش 269 پیکسل در هر اینچ را دارد. با توجه به مشخصات بررسی شده باید گفت که این صفحه نمایش توانایی ارائه وضوح و کیفیت تصویر مناسب در شرایط نوری مختلف را دارد. اما نباید انتظار ارائه رزولوشن تصویر خیلی خوب را داشته باشید، مثلا در زیر نور مستقیم خورشید که با توجه به مشخصات و البته قیمت کاملا طبیعی است. شیائومی سعی کرده حداقل حاشیه ها را برای نمایشگر در نظر بگیرد که تا حدودی موفق بوده است. نزدیک به 81 درصد از نمای جلویی به صفحه نمایش اختصاص دارد و اگر حاشیه های کمتری در پایین صفحه وجود داشت، بدون شک صفحه نمایش یکدست و زیباتر را شاهد بودیم.

حال به سنسورهای دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده می رسیم. شیائومی پوکو C31 همانطور که در ابتدا اشاره کردیم به سه سنسور دوربین در پشت مجهز شده است. سنسور دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم عریض f/2.2 به همراه دو سنسور 2 مگاپیکسلی برای عمق و ماکرو، سنسورهای دوربین سه گانه این گوشی هوشمند میان رده را تشکیل می دهند. در مورد سنسور دوربین اصلی باید بگوییم که قابلیت ثبت تصاویر کافی و قابل قبول در نور روز را دارد. اما برای ثبت تصاویر در زیر نور شب، مهمترین معیار استفاده از دیافراگم مناسب برای ثبت تصاویر باکیفیت با جذب نور قوی است. با توجه به باز شدن دیافراگم f/2.2 باید بگوییم که نباید انتظار داشته باشیم که این گوشی میان رده در نور شب (نور مصنوعی) تصاویر بسیار جذاب و بی صدا ثبت کند. وجود سنسور ماکرو امکان ثبت تصاویر از فاصله نزدیک را فراهم می کرد و سنسور عمق نیز به سنسور دوربین اصلی کمک می کرد تا در حالت پرتره عکس بگیرد. بر اساس تست های انجام شده دوربین سلفی با رزولوشن 5 مگاپیکسل توانایی ارائه عملکرد کاملا قابل قبولی را در هنگام برقراری تماس تصویری دارد. در بخش فیلمبرداری، هم سنسور دوربین اصلی و هم سنسور دوربین سلفی قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارند.

پردازنده خوب، باتری قدرتمند

شیائومی پوکو C31 به پردازنده میان رده هلیو G35 مدیاتک (MediaTek MT6765G Helio G35) مجهز شده است. پرزنده با معماری 12 نانومتری که دارای چهار هسته قدرتمندتر با قابلیت رسیدن به حداکثر فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز به همراه چهار هسته اقتصادی با راندمان انرژی کمتر و توانایی رسیدن به حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز است. هشت هسته با توجه به استفاده از چنین پردازنده ای باید بگوییم که این گوشی میان رده توانایی ارائه عملکرد کاملا قابل قبولی را هم در فعالیت های روزمره و هم در زمان انجام بازی های کمتر سنگین دارد. حتی برای انجام بازی های سنگین مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9، اگر تنظیمات گرافیکی بازی را روی حالت low قرار دهید، عملکرد مناسب و قابل قبولی را مشاهده خواهید کرد. شاید پردازنده 12 نانومتری طراحی شده برای این گوشی هوشمند میان رده نسبت به پردازنده های 10 و 7 نانومتری انرژی کمتری داشته باشد، اما وجود باتری قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت نیز امکان شارژ 100 درصدی با یک بار شارژ را فراهم می کند، عمر مفید را ببینید. (زمان در حالت آماده به کار) دو روز در شرایط عادی استفاده.

دکمه بازگشت به بالا