برسی گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1011

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1011 هستید با سایت زیباروز همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco F4 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1011

———————————-

طراحی جذاب و خاص

شیائومی پوکو اف 4 یکی از گوشی های میان رده این شرکت است که مسلما در برخی موارد با توجه به مشخصات فنی چیزی جز یک گوشی هوشمند پرچمدار نیست. در نگاه اول، طراحی متفاوت در نظر گرفته شده برای پوکو اف 4 در مقایسه با بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر توجه شما را به خود جلب می کند. طراحی ای که این گوشی را ساخته است برخلاف دیگر گوشی ها ظاهری آشنا و مشابه نداشته و زبان طراحی جذابی دارد. در نمای جلو شاهد طراحی آشنا هستیم که از بریدگی Infinity O بهره می برد. یک بریدگی دایره‌ای شکل در بالا و مرکز صفحه نمایش با قطری کوچک سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. شیائومی سعی کرده است تا زمینه هایی را برای نمای جلو در نظر بگیرد و با توجه به اینکه 86.6 درصد از نمای جلو به نمایشگر اختصاص دارد، باید بگوییم که در این بخش عملکرد خوبی داشته است.

اما تفاوت اصلی پوکو اف 4 با سایر گوشی های هوشمند طراحی در نظر گرفته شده برای قسمت پشتی است. ما شاهد یک معماری دایره ای در پشت سه سنسور دوربین هستیم. اگرچه پنل صفحه نمایش این گوشی قابلیت پشتیبانی از حسگر اثر انگشت را دارد، اما شیائومی ترجیح داده این ویژگی محافظ را در قاب کناری و روی دکمه پاور در نظر بگیرد. حسگر اثر انگشت فیزیکی نیز قادر به ارائه عملکرد بسیار سریع باز کردن قفل صفحه است. وزن 195 گرمی این گوشی نه تنها باعث خستگی زیاد دست در استفاده طولانی مدت نمی شود، بلکه احساس افتادن در هنگام استفاده را بسیار کاهش می دهد. وزن مناسب و طراحی جذاب باعث می شود که Poco F4 در هنگام استفاده از آن حس بسیار جذابی به شما بدهد و در این بخش چیزی از یک گوشی پرچمدار رده بالا کم ندارد. مقاومت در برابر پاشش آب به لطف پشتیبانی از استاندارد IP53 از دیگر ویژگی های این گوشی است.

صفحه نمایش زیبا و البته قدرتمند

شیائومی پوکو F4 به صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است. این صفحه نمایش قابلیت نمایش 395 پیکسل در هر اینچ را دارد. با توجه به پنل باکیفیت، وضوح خوب و PPI بالا، باید بگوییم که با یکی از باکیفیت ترین نمایشگرها در بین گوشی های هوشمند روبرو هستید. اما باید بدانید که مشخصات قدرتمند این صفحه نمایش هنوز کامل نشده است و در این بین می توان به امکان ارائه رفرش ریت 120 هرتز و البته حداکثر روشنایی 1300 نیت اشاره کرد.

چنین نرخ تازه سازی به شما این امکان را می دهد که با صفحه نمایشی بسیار روان و بدون تاخیر روبرو شوید که تاثیر زیادی در بهترین عملکرد بازی های با گرافیک بالا دارد. بدون شک این صفحه نمایش از نظر روانی هنگام عرضه بازی های سنگین، توانایی ارائه عملکرد بهتری نسبت به صفحه نمایش هایی با نرخ رفرش 120 هرتز دارد. میزان روشنایی بسیار خوب در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش نیز به شما این امکان را می دهد که در شرایط نوری مختلف رزولوشن تصویر با کیفیتی را مشاهده کنید. اما آیا این صفحه نمایش در زیر نور مستقیم خورشید به خوبی کار می کند؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که حتی در این شرایط نیز وضوح تصویر و خوانایی آیکون بسیار خوب را خواهید دید. گوریلا گلس 5 نیز از این صفحه نمایش گرانبها در برابر سقوط و ضربه های احتمالی محافظت می کند.

انتخاب منطقی سنسورهای دوربین

سنسورهای دوربین این گوشی شاید نتوانند در حد اسمارت فون های پرچمدار و قدرتمند عمل کنند، اما باید بگوییم که شیائومی سنسورهای دوربین بسیار مناسب و متنوعی را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته است. ابتدا با سنسور دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی واید شروع می کنیم. به لطف رزولوشن مناسب باید بدانید که جزئیات در تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین به خوبی نمایش داده می شود و البته کنتراست عالی و دامنه دینامیکی گسترده از دیگر ویژگی های تصاویر خروجی است. عملکرد OIS یا لرزشگیر اپتیکال که لرزش های ناخواسته را در هنگام فیلمبرداری و عکاسی به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت تصاویر خروجی دارد. به لطف دیافراگم f/1.8 و قابلیت عکاسی در حالت شب نرم افزاری، می توانید در نور شب نیز به این گوشی اعتماد کنید. باز شدن شیر دیافراگمی با جذب نور مناسب و عملکرد حالت شب با قابلیت حذف نویز زیاد در نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ) باعث شده است، نتایج تصاویر را با روشنایی مناسب و کم مشاهده کنید. سر و صدا

سنسور فوق عریض این دوربین با رزولوشن 8 مگاپیکسل به دلیل زاویه دید وسیع 119 درجه، گزینه بسیار مناسبی برای ثبت تصاویر در فضای باز (مثلا عکاسی از طبیعت) است. می توان گفت رزولوشن مناسبی برای این سنسور در نظر گرفته شده است و البته نباید انتظار داشت که جزئیات با دقت سنسور دوربین اصلی در تصاویر خروجی نشان داده شود که به دلیل رزولوشن کمتر نسبت به سنسور دوربین است. دوربین اصلی و زاویه آن کاملا طبیعی است. در نهایت، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر نزدیک طراحی شده است. در بخش فیلمبرداری با قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه، شیائومی پوکو F4 عملکرد کاملا قابل قبولی دارد. یک انتخاب بسیار خوب داشتن یک دوربین سلفی با رزولوشن 20 مگاپیکسل بود که در نور روز کاملاً خوب عمل می کند و در نور شب، اگر انتظار روشنایی و حذف نویز بسیار بالا را ندارید، این سنسور دوربین سلفی انتظارات شما را برآورده می کند.

با خیال راحت بازی کنید و لذت ببرید

از نظر مشخصات سخت افزاری، وجود پردازنده اسنپدراگون 870 5G کوالکام، انجام بازی های سنگین با گرافیک بالا را برای شما آسان می کند. یک هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.2 گیگاهرتز، به همراه سه هسته با قابلیت ارائه فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر و توانایی اطمینان از فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته های این پردازنده با معماری 7 نانومتر تشکیل می شوند. با این تفاسیر باید بگوییم که شیائومی پوکو اف 4 توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب در هنگام اجرای بازی های سنگین حتی Call of Duty Mobile و Asphalt 9 را دارد.باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نیز انتخاب نسبتا خوبی بود که این قابلیت را دارد با 100% شارژ، عمر مفیدی را برای نزدیک به دو روز فراهم می کند. اما ویژگی قدرتمند و اصلی شیائومی پوکو اف 4 در این بخش، قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان 67 وات است که برای شارژ از صفر تا 100 درصد به 38 دقیقه زمان نیاز دارد.

دکمه بازگشت به بالا