برسی گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M4 Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1021

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M4 Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1021 هستید با سایت زیباروز همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل POCO M4 Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1021

طراحی

شیائومی پوکو ام 4 پرو یکی از گوشی های میان رده این شرکت است که باید گفت نسبت به قیمت مورد نظر از مشخصات فنی کافی و قابل قبولی برخوردار است. در نگاه اول طراحی در نظر گرفته شده برای این گوشی، طراحی چندان جدیدی نیست، اما شیائومی سعی کرده با تغییراتی کوچک، ظاهری متفاوت به این گوشی بدهد. در نمای جلو، طراحی پرچمدار بریدگی Infinity O را می بینیم که دارای یک بریدگی دایره ای شکل در بالا و مرکز صفحه نمایش برای سنسور دوربین سلفی است. حاشیه های نسبتا کم نیز باعث شد تا صفحه نمایش 84.5 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص دهد و در نهایت شما با یک صفحه نمایش مواجه شوید. در نمای عقب نیز طراحی کمی متفاوت برای قرارگیری سه سنسور دوربین در نظر گرفته شده است که با توجه به سلیقه های مختلف می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد و یا اصلا جالب نبود.

وزن صحیح 179.5 گرمی نسبت به بسیاری از گوشی های میان رده دیگر، وزن مناسب و قابل قبولی است که در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست نمی شود و تا حد قابل قبولی حس یک گوشی هوشمند پرچمدار را به شما و HANDS_ON منتقل می کند. fit همچنین احساس افتادن در حین استفاده را تا حد قابل قبولی کاهش داد. ویژگی امنیتی و حسگر اثر انگشت بسیار کاربردی روی دکمه پاور در قاب کناری قرار گرفته است. حسگر اثرانگشت فیزیکی این گوشی با توجه به آزمایشات انجام شده توانایی ارائه عملکرد بسیار خوب و سریع قفل صفحه نمایش را دارد. عملکردی که حتی بهتر از برخی از حسگرهای اثرانگشت نوری زیر نمایشگر گوشی های هوشمند پرچمدار است.

کیفیت صفحه نمایش بهتر از نسخه 5G

همانطور که می دانیم این گوشی در مدل 5G عرضه شده است. اما جالب اینجاست که مدل 4G در بسیاری از موارد که یکی از آنها صفحه نمایش است، توانایی ارائه عملکرد بهتری نسبت به نسخه 5G دارد. شیائومی پوکو ام 4 پرو به صفحه نمایش 6.43 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است. بهره گیری از چنین رزولوشنی در کنار وجود پنل AMOLED که توانایی ارائه کیفیت بهتر نسبت به پنل های IPS را دارد باعث شده تا شاهد وضوح تصویر بسیار خوب و کاملا قابل قبولی از این صفحه باشید.

اما مشخصات فنی قدرتمند این صفحه نمایش هنوز کامل نشده است و باید بدانید که قابلیت نمایش 409 پیکسل در اینچ و نرخ رفرش 90 هرتز را دارد. بدون شک چنین نرخ رفرش صفحه نمایشی صاف و بدون لگ را به همراه دارد و از طرفی به عنوان مثال هنگام انجام بازی های با گرافیک بالا و تماشای فیلم های باکیفیت این قابلیت را دارد که عملکرد بهتری نسبت به صفحه نمایش های با 60 ارائه دهد. نرخ نوسازی هرتز از طرفی حداکثر روشنایی 1000 نیت (شمع بر متر مربع) باعث شد تا در شرایط نوری مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید شاهد وضوح تصویر بسیار خوب و کاملا قابل قبولی از این صفحه نمایش باشید. در مجموع در این قسمت باید بگوییم که شیائومی پوکو M4 پرو به عنوان یک گوشی هوشمند میان رده به صفحه نمایش مناسب و با کیفیتی مجهز شده است.

دوربین اصلی قدرتمند، انواع سنسورهای دوربین

بدون شک یکی از معیارهای اصلی مصرف کنندگان برای خرید گوشی های هوشمند میان رده، سنسورهای دوربین است. در مرحله اول، یک گوشی هوشمند خوب باید دارای سنسورهای دوربین قدرتمند و متنوع باشد. Xiaomi Poco M4 Pro همانطور که در ابتدا اشاره کردیم از سه سنسور دوربین در پشت استفاده می کند. ما با سنسور 64 مگاپیکسلی زاویه باز دوربین اصلی شروع می کنیم. وضوح مورد بحث بدون شک منجر به نمایش جزئیات با کیفیت بالا در تصاویر خروجی ثبت شده خواهد شد و کنتراست خوب و دامنه دینامیکی گسترده از دیگر ویژگی های تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین اصلی است. اما آیا شیائومی پوکو M4 پرو عملکرد خوبی در نور شب دارد؟ در پاسخ به این سوال در جایگاه یک گوشی هوشمند میان رده باید بگوییم بله. استفاده از دیافراگم f/1.8 باعث شد این سنسور دوربین نور قوی را جذب کند و در نهایت نور خوبی را به تصویر خروجی بدهد. اما نمی‌توانیم تاثیر بزرگ نرم‌افزار عکاسی در شب را انکار کنیم. این ویژگی به طور موثر نویزهای نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ) را تا حد قابل قبول و بسیار خوبی کاهش می دهد و در نهایت تصاویری با کیفیت در نور شب خواهید دید.

اما به سنسور فوق عریض دوربین می رسیم که طرفداران زیادی در بین کاربران دارد. سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی این گوشی با زاویه دید وسیع 118 درجه، گزینه بسیار مناسبی برای ثبت تصاویری است که به زاویه دید وسیع تری نسبت به سنسور دوربین اصلی که برای مثال برای ثبت تصاویر طبیعت و عکس های گروهی مناسب است، می باشد . سنسور دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر نزدیک طراحی شده است. بریدگی دایره ای به شکل بریدگی در بالا و مرکز نمایشگر، سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی را در خود جای داده است که در نور روز عملکرد بسیار خوب و کاملاً قابل قبولی دارد، اما در نور شب نباید انتظار سطح بالایی از حذف نویز c در تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین سلفی نور شب دارید. اما در قسمت فیلمبرداری باید به این گوشی ایراد بگیریم که به دلیل استفاده از سنسور قدرتمند 64 مگاپیکسلی دوربین اصلی، قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم را دارد. در هر ثانیه که با توجه به اندازه رزولوشن در نظر گرفته شده برای سنسور دوربین اصلی با توجه به امکان فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K برای شیائومی در این بخش بهتر خواهد بود.

یک پردازنده ساده اما مناسب به همراه باتری قدرتمند

شیائومی پوکو ام 4 پرو به پردازنده میان رده هلیو G96 شرکت مدیاتک با معماری 12 نانومتری مجهز شده است. دو هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.05 گیگاهرتز به همراه شش هسته اقتصادی با بازده انرژی کمتر و قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده را از وسط تشکیل می دهند. کلاس با توجه به فرکانس در نظر گرفته شده برای هسته های این پردازنده، باید بگوییم که Xiaomi Poco M4 Pro توانایی ارائه عملکرد قابل قبولی را در هنگام اجرای بازی ها و اپلیکیشن های محبوب دارد. این گوشی می تواند حتی بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 را که گرافیک بالایی دارند، انجام دهد. اما برای اجرای این بازی ها باید تنظیمات گرافیکی را روی حالت LOW قرار دهید تا شاهد عملکردی بدون تاخیر و بهتر باشید. باتری 5000 میلی آمپری قادر است به ازای هر 100 درصد شارژ، دو روز عمر مفید (زمان آماده به کار) را در شرایط استفاده عادی فراهم کند. شارژر 33 واتی این گوشی قادر است باتری این گوشی را از صفر تا 100 درصد در 58 دقیقه شارژ کند که زمان مناسب و قابل قبولی است.

دکمه بازگشت به بالا