برسی گوشی موبایل شیائومی مدل REDMI 10A دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت D1035

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل REDMI 10A دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت D1035 هستید با سایت زیباروز همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل REDMI 10A دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت D1035

———————————————

طبقه متوسط ​​با ارزش خرید بالا

در میان گوشی های هوشمند میان رده شیائومی شاهد رونمایی از گوشی هایی بودیم که قیمت نسبتا کمتری داشتند. یکی از این گوشی های مقرون به صرفه شیائومی Redmi 10A است که با توجه به قیمت از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی برخوردار است. طراحی این گوشی هیچ تلاشی نمی کند تا خود را به عنوان یک گوشی پرچمدار رده بالا بگذراند و در نگاه اول متوجه خواهید شد که با یک گوشی هوشمند میان رده روبرو هستید. در نمای جلویی، می توانید یک صفحه نمایش نسبتاً یکنواخت مجهز به طراحی قطره ای را مشاهده کنید. بریدگی قطره اشکی در بالا و مرکز صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. حاشیه نه چندان کوچک پایین نمایشگر کمی آزاردهنده است و باعث شده تا صفحه نمایش 81 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص دهد که اگر میدان کمتری را در نظر بگیریم طبیعتا میدان بیشتری خواهیم داشت. صفحه نمایش یکنواخت

در پشت اما طراحی کمی متفاوت برای قرارگیری سنسورهای دوربین در نظر گرفته شده است. در نگاه اول اعتقاد بر این است که چند سنسور دوربین دارد، اما در کمال تعجب این گوشی تنها یک سنسور دوربین در پشت دارد. در این بخش می توانید ویژگی امنیتی حسگر اثر انگشت را نیز مشاهده کنید که بسیار پرکاربرد است. طبق آزمایشات انجام شده، این حسگر اثر انگشت فیزیکی توانسته عملکرد قابل قبولی برای باز کردن قفل صفحه نمایش دهد. وزن 194 گرمی این گوشی نه آنقدر سنگین است که در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست شود و نه آنقدر سبک است که باعث بدتر شدن حس افتادن در حین استفاده شود (اکثر گوشی های هوشمند میان رده وزن مناسبی را تحمل می کنند).

صفحه نمایش و دوربین

شیائومی ردمی 10A این گوشی دارای صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS با وضوح 720 در 1600 پیکسل است. این صفحه نمایش قابلیت نمایش ۲۶۹ پیکسل در هر اینچ را دارد. با توجه به مشخصاتی که گفتیم باید بگوییم که با توجه به قیمت، شیائومی ردمی 10A به صفحه نمایش مناسب و قابل قبولی مجهز شده است. در بهترین حالت، این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی 400 نیت (شمع در هر متر مربع) را دارد. چنین روشنایی نشان می دهد که این صفحه نمایش توانایی ارائه وضوح تصویر مناسب در شرایط نوری مختلف را دارد، اما باید بگوییم که مثلا در نور مستقیم خورشید نباید انتظار وضوح تصویر بسیار بالایی را داشت.

اگر هنگام خرید گوشی هوشمند، در دسترس بودن سنسورهای مختلف دوربین برای شما مهم است، شیائومی ردمی 10A انتخاب خوبی نیست. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، این گوشی از سنسور دوربین در پشت استفاده می کند و فاقد سنسور دوربین فوق عریض است که طرفداران زیادی در بین کاربران دارد. سنسور دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی این گوشی توانایی ارائه عملکرد خوب در نور روز را دارد و می توانید برای تصویری قابل قبول به آن اعتماد کنید. اما به دلیل باز بودن دیافراگم f/2.2، این سنسور نور زیادی را در نور شب جذب نمی کند و در نتیجه نباید انتظار تصاویری با روشنایی بسیار خوب و البته تصاویر بدون نویز را داشته باشید. امکان ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز انتخاب خوبی است. برای دوربین سلفی سنسور 5 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده که برای ثبت تصاویر در نور روز قابل قبول است اما در نور شب نباید انتظار زیادی از آن داشت. اما در تست های انجام شده، این سنسور توانایی ارائه عملکرد بسیار قابل قبولی را در هنگام برقراری تماس تصویری دارد.

پردازنده معمولی، باتری مناسب

از نظر مشخصات سخت افزاری، شیائومی Redmi 10A به پردازنده میان رده Helio G25 مدیاتک مجهز شده است. چهار هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز به همراه چهار هسته اقتصادی با بازده انرژی کمتر و قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده با معماری 12 نانومتری را تشکیل می دهند. با این تفاسیر باید بگوییم که این گوشی میان رده توانایی ارائه عملکرد قابل قبولی در هنگام اجرای بازی ها و نرم افزارهای محبوب و پرکاربرد را دارد. برای بازی های سنگین گرافیکی سنگین مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9، اگر تنظیمات بازی را روی LOW قرار دهید، عملکرد نسبتا قابل قبولی خواهید دید. اما باتری 5000 میلی آمپری انتخاب بسیار خوبی برای این گوشی بود. باطری که در شرایط استفاده معمولی و با شارژ صد در صد توانایی تامین عمر مفید (زمان آماده به کار) نزدیک به دو روز را دارد. به طور کلی باید بگوییم که اگر می خواهید یک گوشی میان رده با قیمت نسبتاً پایین بخرید که بتواند عملکرد خوبی در اجرای اپلیکیشن ها ارائه دهد و البته اگر سنسور دوربین فوق عریض آنچنان مهم نباشد. برای شما، شیائومی ردمی 10A می تواند انتخابی عالی با قیمت مقرون به صرفه باشد

دکمه بازگشت به بالا