برسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت D1043

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت D1043 هستید با سایت زیباروز همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 9A دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت D1043

مقدمه

گوشی های سری ردمی شیائومی جزو گوشی های میان رده اما بسیار محبوب این شرکت هستند. در واقع شیائومی با تولید سری گوشی های ردمی، سازندگان چینی و کره ای مانند هواوی و سامسونگ را در گوشی های میان رده به چالش کشیده است. شیائومی با استفاده از صفحه نمایش های اچ دی پلاس در این سری از گوشی ها، رقبای خود را به چالش کشیده و مصرف کنندگان را با صرف هزینه ای که برای یک گوشی میان رده می پردازند صاحب یک گوشی با صفحه نمایش خوب کرده است. Redmi 9A یکی دیگر از گوشی های هوشمند شیائومی است که قیمت مناسب و امکانات نسبتا خوبی دارد. اما با گوشی میان رده ای روبرو هستید که شاید در مقایسه با گوشی های پرچمدار عملکرد چندان خوبی نداشته باشد اما برای کارهای روزمره مناسب است و ظاهری جذاب و زیبا دارد.

طراحی و ساخت

ظاهر Redmi 9A در نگاه اول بسیار شبیه به Redmi 9 است. صفحه بزرگ و کشیده گوشی را می بینید. دوربین جلو با یک بریدگی کوچک با یک قطره آب در بالای صفحه نمایش قرار می گیرد. حاشیه های صفحه در لبه پایین کمی بزرگتر از لبه بالایی هستند و در سمت چپ و راست بسیار باریک هستند. ظاهر این گوشی هوشمند مانند اکثر گوشی های میان رده خوب این شرکت است و چیزی کم ندارد. در لبه سمت راست، دکمه پاور و دکمه های صدا را می بینید. با نگاه کردن به پشت گوشی، دوربین پشتی و فلاش LED توجه شما را جلب می کند. قرار دادن دکمه های ولوم و پاور در یک سمت گوشی باعث می شود سرعت آن بیشتر شود. با یک انگشت می توانید به همه دکمه ها دسترسی داشته باشید. رنگ بندی این گوشی هوشمند یکی از ویژگی های جذاب آن است. در لبه پایینی این گوشی پورت microUSB را مشاهده می کنید. البته بهتر است شیائومی برای این مدل از پورت USB-C استفاده کند. همچنین جک 3.5 میلی متری خروجی صدا نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی Redmi 9A وضوح 13 مگاپیکسلی دارد. این سنسور خروجی تصویر خوبی دارد و حتی در نور کم نیز تصاویر ثبت شده توسط آن کیفیت و جزئیات بالایی دارند. محدوده دینامیکی در تصاویر خروجی دوربین این گوشی عالی است، کنتراست و رنگ ها قابل قبول است، اما نمایش جزئیات متوسط ​​است. با استفاده از حالت HDR، تصاویر به خوبی نمایش داده می شوند و برخی از قسمت های روشن و تاریک تصویر با جزئیات بسیار بهتری ثبت می شوند. در مجموع خروجی تصویر در این محصول شیائومی با توجه به میان رده بودن آن کاملا راضی کننده است. دوربین سلفی به کار رفته برای این گوشی و همچنین دوربین اصلی دارای رزولوشن 5 مگاپیکسلی است. استفاده از این سنسور این گوشی را به گزینه ای مناسب برای افرادی که سلفی دوست دارند تبدیل کرده است. شاید از نظر سخت افزاری دوربین سلفی از نظر تعداد سنسور به اندازه دوربین های اصلی هیجان انگیز نباشد اما از نظر کیفیت در یک رده قرار می گیرد.

در Redmi 9A یک صفحه نمایش 6.53 اینچی مشاهده می کنید. صفحه نمایشی که فقط یک بریدگی کوچک دارد که آن هم برای دوربین جلو. شیائومی برای این مدل یک صفحه نمایش IPS LCD روی گوشی قرار داده است. صفحه نمایش طراحی شده برای این تلفن همراه هوشمند دارای رزولوشن 720×1600 پیکسل است. صفحه نمایش در محیط های بیرونی و نور خورشید عملکرد خوبی دارد. شما می توانید صفحه نمایش را در نور خورشید به خوبی ببینید. با این حال تماشای فیلم زیر نور خورشید با این گوشی را به شما توصیه نمی کنیم. صفحه نمایش رنگ ها را تقریباً خوب نمایش می دهد و روشنایی خوبی دارد. متن ها به راحتی خوانده می شوند و فیلم ها با کیفیت خوب نمایش داده می شوند.

سخت افزار

اگر بخواهیم به صورت اجمالی به مهم ترین قسمت های داخلی سخت افزار گوشی یعنی چیپ، پردازنده، پردازنده گرافیکی و حافظه ها به صورت کاملاً فنی و دقیق نگاه کنیم، می توان گفت که گوشی موبایل شیائومی ردمی 9A به دو سیم کارت با ظرفیت 32 گیگابایت و تراشه هلیو G25 مدیاتک 12 نانومتری. تراشه ای که برای استفاده در گوشی های میان رده ساخته و طراحی شده است. این تراشه دارای پردازنده هشت هسته ای Cortex-A53 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است که می تواند سرعت کار و قدرت مطلوبی را برای گوشی فراهم کند. بر روی این تراشه از پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 نیز استفاده شده است که می توان از آن برای انجام کارهای گرافیکی و بازی های معمولی استفاده کرد. لازم به ذکر است که پردازنده این گوشی 64 بیتی بوده و سرعت بسیار بالاتری نسبت به پردازنده های 32 بیتی دارد. 4 گیگابایت حافظه رم نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. سازندگان Redmi 9 از 128 گیگابایت حافظه داخلی برای این مدل استفاده کرده اند. تست های ما نشان داده است که این گوشی با این میزان حافظه و رم به راحتی می تواند نیازهای عمومی شما را برطرف کند.

باتری

شیائومی در زمینه باتری در بازار تلفن همراه دارای اعتبار و قدرت است. گوشی موبایل شیائومی Redmi 9A دارای دو سیم کارت با ظرفیت 32 گیگابایت و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت می باشد. این ظرفیت باتری فوق العاده است و می تواند این گوشی را به محصولی شگفت انگیز از نظر قدرت باتری و طول عمر در میان محصولات میان رده بازار تبدیل کند. باتری می تواند گوشی را به مدت 2 تا 3 روز در شرایط استفاده عادی روشن نگه دارد. اما تماشای فیلم با صفحه نمایش کاملا روشن و انجام بازی به خصوص بازی های سبک باعث افزایش مصرف باتری می شود و اینجاست که شاهد تخلیه سریعتر باتری خواهید بود. این باتری مورد استفاده در Redmi 9A لیتیوم پلیمری است که جدیدترین نوع باتری مورد استفاده در گوشی ها می باشد.

دکمه بازگشت به بالا