برسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت D1041

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت D1041 هستید با سایت زیباروز همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت D1041

رقیب سرسخت در بازار میان رده

شیائومی یکی از شرکت هایی است که در سال های اخیر در بازار گوشی های هوشمند حرف های زیادی برای گفتن داشته و با قدرت به راه خود در این زمینه ادامه می دهد. گوشی های ارائه شده توسط این شرکت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و برخلاف تصور شما قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر رقبا دارند. بنابراین، برای داشتن یکی از این گوشی ها نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نیست. یکی از گوشی های میان رده ای که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند، گوشی redmi note 8 است که باید دید چگونه از پس وظایف خود بر می آید.

طراحی و بدنه

طراحی این گوشی بسیار زیباست مخصوصا رنگ های سفید و آبی آن که طرح های زیبایی بر روی بدنه آن دارد و این طراحی زیبا به گونه ای است که در نگاه اول به نظر می رسد با یک گوشی پرچمدار روبرو هستیم و حسی که به آن نمی دهد. کاربر یک گوشی متوسط ​​و نسبتا ارزان است. این گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده که ترکیبی بسیار با کیفیت و در کنار هم قرار گرفته است. رنگ آبی در این گوشی نسبت به رنگ های دیگر طراحی خاص تری دارد چرا که از ترکیب رنگ آبی روشن و تیره در قاب پشتی آن استفاده شده است. پشت گوشی از 4 دوربین به همراه حسگر اثر انگشت ساخته شده است. یکی از مشکلاتی که کاربران نوت 8 پرو با آن مواجه هستند این است که حسگر اثرانگشت دقیقا زیر دوربین ها قرار گرفته و با لمس آن ها اشتباها دوربین ها را لمس می کنند و این نیز باعث کثیف شدن لنز دوربین می شود اما در این دوربین دوربین در گوشه قرار دارد و کاربران با این مشکل درگیر نیستند. همه این موارد با هم ترکیب شدند تا این گوشی 190 گرمی را ایجاد کنند که نه خیلی سبک است و نه سنگین.

یکی از مشکلاتی که این گوشی دارد این است که توزیع وزن یکنواخت نیست و نیمه بالایی نسبت به پایین آن سنگین تر است و در نتیجه باعث خستگی دست در استفاده طولانی مدت از گوشی می شود. حاشیه های اطراف صفحه نمایش در این گوشی بسیار کوچک است، البته در پایین صفحه نمایش نشان ردمی وجود دارد که در نسخه حرفه ای این لوگو وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است که حاشیه های این گوشی کمی بزرگتر شود. نسبت به گوشی حرفه ای دوربین سلفی نیز به شکل بریدگی قطره ای در بالای این صفحه نمایش قرار گرفته و ظاهر مطلوبی به این گوشی بخشیده است. می توان گفت این گوشی از طراحی بهتری نسبت به سایر رقبا مانند سامسونگ A30 و A50 برخوردار است زیرا بدنه این گوشی ترکیبی از شیشه و فلز است. نقطه ضعف بسیار بزرگ این گوشی از نظر طراحی و بدنه دوربین آن است که بیش از حد بیرون می آید و زمانی که روی سطح صاف قرار می گیرد بسیار نشان می دهد و می تواند ظاهر گوشی را کمی نامناسب کند. در مورد مقاومت این گوشی در برابر آب نیز باید گفت که اصلا ضد آب نیست و بدنه این گوشی فقط می تواند قطرات آب را دفع کند. بنابراین این گوشی را در آب غوطه ور نکنید.

صفحه نمایش

این گوشی در صفحه نمایش خود از فناوری IPS بهره می برد که در رده نمایشگرهای +FHD با رزولوشن 2340*1080 قرار می گیرد. اندازه آن 6.3 اینچ است و با آن حاشیه های قاب سعی شده به حداقل مقدار خود برسد. نسبت صفحه نمایش به بدنه 81.7 درصد و تراکم پیکسلی آن 409 پیکسل بر اینچ است. در این رده قیمتی یکی از بهترین صفحه نمایش ها را در بین رقبا دارد، هرچند می توانستیم انتظار کیفیت بهتری از آن داشته باشیم، اما نباید فراموش کرد که این گوشی یک گوشی میان رده محسوب می شود. یکی از نقاط قوت این گوشی استفاده از گوریلا گلس 5 برای محافظت از صفحه نمایش و حتی پشت گوشی است، چرا که در بین رقبا کمتر دستگاهی را خواهید یافت که از این فناوری بر روی صفحه نمایش گوشی استفاده کند. این باعث می شود صفحه نمایش در برابر خط و خش و برخی ضربه ها بسیار مقاوم باشد.

سخت افزار

در این گوشی از تراشه اسنپدراگون 665 استفاده شده که یک پردازنده 64 بیتی است که عملکرد قابل قبولی دارد. این پردازنده 8 هسته ای در فرکانس های 2 و 1.8 گیگاهرتز کار می کند و با پردازنده گرافیکی Adreno 610 و رم 4 گیگابایتی همراه است. می توان گفت که این سخت افزار به خوبی از عهده اکثر کارها بر می آید، اما در کارهای طاقت فرسایی مانند برخی بازی های HD و بازکردن چند برنامه به طور همزمان باعث ایجاد لگ و لگ می شود. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت است و در صورت نیاز می توانید تا 256 گیگابایت حافظه اضافه کنید.

این گوشی دو سیم کارته بوده و از قابلیت 4G برای هر دو سیم کارت پشتیبانی می کند. نکته جالب در مورد این گوشی استفاده از پورت USB-C برای شارژ و ارتباط با دستگاه های دیگر است. این گوشی در لبه پایینی خود از یک بلندگو استفاده می کند که صدای چندانی ندارد اما صدای خوبی دارد. بهتر بود از دو بلندگوی استریو استفاده می شد، اما طراحی گوشی بسیار خوب است. یکی از نکات قابل توجه در این گوشی استفاده از سنسور مادون قرمز (سنسور IR) است که در لبه بالایی گوشی قرار دارد و می توانید از آن به عنوان ریموت کنترل تلویزیون استفاده کنید.

باتری

باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در این گوشی استفاده شده است که می تواند تمام نیازهای شما را حداقل برای یک روز کامل برآورده کند. شارژ از صفر تا 100 حدود 80 دقیقه طول می کشد. یکی از ویژگی های خاص این گوشی پشتیبانی از شارژ سریع باتری تا 18 وات است. البته عدم پشتیبانی از شارژ بی سیم شاید یکی از نقاط ضعف این گوشی باشد. در مجموع به لطف قطعات سخت افزاری میان رده و انتخاب بهینه آنها، مصرف باتری این گوشی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و با مشکلی مواجه نخواهید شد.

امنیت

حسگر اثر انگشت در پشت گوشی قرار گرفته است. سرعت عملکرد این سنسور بسیار بالاست و زمانی که گوشی روی میز قرار می گیرد به خوبی از عهده وظایف خود بر می آید. برای باز کردن قفل آن از طریق حسگر اثر انگشت باید گوشی را بردارید، هرچند شاید برای کاهش هزینه ها در این گوشی میان رده، سنسور زیر نمایشگر حذف شده است. البته این گوشی از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی پشتیبانی می کند که عملکرد نسبتا قابل قبولی نیز دارد.

دوربین

این گوشی از چهار سنسور مختلف در پشت گوشی برای دوربین اصلی استفاده می کند. سنسور اصلی آن 48 مگاپیکسل عرض دارد. کیفیت عکاسی در این گوشی خوب و بسیار خوب است به طوری که می توان گفت یکی از بهترین دوربین ها را در بین گوشی های میان رده دارد. البته نقطه ضعف این دوربین در عکاسی در نور کم و در شب است، بنابراین تصاویر با نویز زیادی همراه هستند. سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی است و برای گرفتن عکس های عریض تر مناسب است. دو لنز 2 مگاپیکسلی که هر کدام یک حسگر عمق و یک دوربین ماکرو هستند، دوربین اصلی این گوشی را تشکیل می دهند. دوربین سلفی در این گوشی نسبت به رقبای خود کمی ضعیف است و از سنسور 13 مگاپیکسلی بهره می برد و کیفیت عکس های گرفته شده توسط این دوربین خوب است اما جای تعجب نیست و احتمالا گوشی های زیادی با کیفیت دوربین سلفی وسط وجود دارد. با آنها بسیار بالاتر است. دوربین اصلی این گوشی دارای ویژگی های زیادی مانند: زوم خودکار، عکاسی HDR و پانوراما، تشخیص چهره و فیلم برداری 4K و …

دکمه بازگشت به بالا