برسی گوشی موبایل شیائومی مدل11 LITE NE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1014

اگر شما هم به دنبال برسی مشخصات گوشی موبایل شیائومی مدل11 LITE NE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1014 هستید با سایت زیباروز همراه باشید.

گوشی موبایل شیائومی مدل11 LITE NE 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت D1014

طبقه متوسطی که حداقل پرچمدار ندارد

Xiaomi 11 Lite 5G NE یکی از گوشی های هوشمند میان رده این شرکت است که به عنوان یک گوشی میان رده در برخی موارد به مشخصات فنی قدرتمندی در سطح پرچمداران مجهز شده است. شیائومی 11 لایت 5G NE در نگاه اول سعی دارد خود را به عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار با طراحی زیبا معرفی کند و باید گفت که در این زمینه کاملا موفق است. در نمای جلویی، می توانید یک صفحه نمایش صاف و بسیار زیبا مجهز به طراحی Infinity O را مشاهده کنید. حاشیه های بسیار کوچک باعث می شود که صفحه نمایش 85.3 درصد نمای جلو را اشغال کند. نمای عقب دارای طراحی آشنای قرارگیری حسگر دوربین است که قبلاً در پرچمداران سری 11 این شرکت دیده بودیم. در حالی که صفحه نمایش طراحی شده برای این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از حسگر اثر انگشت را دارد، شیائومی تصمیم گرفت از این قابلیت در کناره و روی دکمه پاور استفاده کند. حسگر اثرانگشت فیزیکی این قابلیت را دارد که هنگام باز کردن قفل صفحه نمایش در آزمایش‌های انجام‌شده بسیار سریع کار کند. برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پرچم‌دار، شیائومی 11 لایت 5G NE وزن سبکی معادل 158 گرم دارد. وزنی که با استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست نمی شود. حفظ استاندارد IP53 این گوشی را در برابر پاشیدن قطرات آب مقاوم می کند.

صفحه نمایش بسیار با کیفیت

یکی از ویژگی های شاخص این گوشی میان رده، صفحه نمایش آن است. شیائومی 11 لایت 5G NE به صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است. صفحه نمایشی که قادر به نمایش 402 پیکسل در هر اینچ است. تا به حال متوجه شده اید که جدا از طراحی زیبا، با صفحه نمایش بسیار باکیفیتی روبرو هستید. اما زمانی متوجه قدرت این صفحه خواهید شد که بدانید این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ تازه سازی 90 هرتز را دارد. بدون شک استفاده از چنین نرخ تازه سازی به شما این امکان را می دهد که در مقایسه با صفحه نمایش هایی با نرخ رفرش 60 هرتز، شاهد کیفیت بالاتر و بهتر بازی و تماشای ویدیوهای باکیفیت باشید. حداکثر روشنایی 800 نیت به شما این امکان را می دهد که در شرایط نوری مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید وضوح تصویر بسیار خوب و باکیفیتی را از این صفحه نمایش مشاهده کنید. Corning Gorilla Glass 5 از صفحه نمایش این گوشی میان رده در برابر ضربه ها و افتادن های احتمالی محافظت می کند. بدون شک با توجه به مشخصاتی که به آن اشاره کردیم، شیائومی 11 لایت 5G NE نه تنها به عنوان یک گوشی میان رده، بلکه در مقایسه با پرچمداران، امتیاز کاملاً قابل قبولی در بخش صفحه نمایش دریافت کرده است.

دوربین اصلی قدرتمند

سه سنسور دوربین در پشت این گوشی هوشمند میان رده وجود دارد. سنسور دوربین اصلی با وضوح 64 مگاپیکسل از نوع عریض و دیافراگم f/1.8 تا سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (فوق عریض) با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم دیافراگم f/2.2 و یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع ماکرو تله فوتو، سنسورهای دوربین سه گانه شیائومی 11 لایت 5G NE را تشکیل می دهند. بدون شک باید گفت که Xiaomi 11 Lite 5G NE به یکی از قدرتمندترین سنسورهای دوربین اصلی از نظر وضوح در میان گوشی های هوشمند میان رده مجهز شده است. وجود سنسور 64 مگاپیکسلی برای این گوشی میان رده امکان ثبت تصاویر بسیار جذاب و باکیفیت را به شما می دهد. باید بدانید که این سنسور می تواند تصاویری با جزئیات بسیار دقیق ثبت کند و به لطف رزولوشن بالای خود، عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده موجود در بازار ارائه می دهد. کنتراست بسیار خوب و محدوده دینامیکی گسترده و طبیعی از جمله ویژگی های قابل توجه تصویر ثبت شده توسط این سنسور دوربین اصلی است. بهره مندی از دیافراگم f/1.8 به ما این امکان را می دهد که در شب و در نور کم تصاویری با کیفیت از این گوشی هوشمند میان رده ثبت کنیم. داشتن عملکرد عکاسی در حالت شب نیز نویزهای نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ) را تا حد زیادی حذف می کند و در نهایت تصاویری با کیفیت بالا و بدون نویز در نور شب خواهید دید.

وجود سنسور پرکاربرد Ultra Wide امکان ثبت تصاویر با زاویه دید وسیع 119 درجه را فراهم کرد. البته در تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین، با توجه به رزولوشن در نظر گرفته شده، نباید انتظار نمایش جزئیات بسیار ظریف در تصاویر خروجی را داشته باشید، اما کنتراست و محدوده دینامیکی کاملا قابل قبول خواهد بود. سنسور 5 مگاپیکسلی یک سنسور تله ماکرو است که توانایی ثبت تصاویر نزدیک را دارد و می تواند نقش بسیار مهمی در ثبت تصاویر حالت پرتره داشته باشد. اما در بخش ویدئو، این گوشی میان رده حرف های زیادی برای گفتن دارد. سنسور دوربین اصلی با 64 مگاپیکسل قادر به فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه است. در این بخش، Xiaomi 11 Lite 5G NE به ویژگی بسیار مفید Digital Image Stabilization یا EIS مجهز شده است. قابلیتی که لرزش های ناخواسته را در حین فیلم برداری به میزان قابل توجهی از بین می برد و در نهایت خروجی ویدیویی با کیفیت بالا ارائه می کند. برای دوربین سلفی سنسوری با رزولوشن 20 مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که قادر به ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 1080p و حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه است.

پردازنده متوسط ​​اما قدرتمند

از نظر مشخصات سخت افزاری، شیائومی 11 لایت 5G NE به یکی از بهترین پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی میان رده یعنی اسنپدراگون 778G 5G کوالکام مجهز شده است. پردازنده ای با معماری 6 نانومتری که از چهار هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با بازده انرژی کمتر و قابلیت ارائه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. با توجه به هسته های در نظر گرفته شده و پردازنده گرافیکی Adreno 642L، باید گفت که Xiaomi 11 Lite 5G می تواند حتی بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 را به راحتی از عهده بگیرد. از سوی دیگر، معماری 6 نانومتری این پردازنده باعث می شود تا مصرف برق کمتری نسبت به CPUهای معماری 8 و 10 نانومتری دارد و در نتیجه عمر مفید بسیار قابل قبولی (زمان آماده به کار) را با شارژ 100 درصد خواهید دید. بود از نظر باتری، این گوشی به باتری مناسب 4250 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. استفاده از چنین باتری این امکان را فراهم می کند تا در شرایط عادی استفاده، عمر مفید دو روزه را با شارژ 100 درصد فراهم کند.

دکمه بازگشت به بالا