اجتماعی

برقراری مجدد روابط بین تهران و ریاض پروژه ایران هراسی اسرائیل را شکست داد

رییس شورای شهر تهران در واکنش به برقراری مجدد روابط سیاسی بین تهران و ریاض پس از ۷ سال، گفت: این رخداد توانست پروژه ایران هراسی که آمریکا و اسرائیل کلید زده و اروپا نیز بر این محور در پوشش های مختلف حمایت می کردند را با شکست روبرو کند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و سی و پنجم صحن علنی شورای شهر در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با اشاره به توافق اخیر سیاسی بین ایران و عربستان و ابعاد بین المللی این رخداد، گفت: برقراری مجدد روابط بین المللی و سیاسی بین تهران و ریاض پس از ۷ سال توانست پروژه ایران هراسی که آمریکا و اسرائیل کلید زده و اروپا نیز بر این محور در پوشش‌های مختلف حمایت می کردند را با مذاکرات خوبی که از سوی مقامات ما و میانجیگری کشور چین انجام گرفت، با شکست مواجه کند. 

وی افزود: این ارتباط باید بین کشورهای مسلمان قوی تر باشد چرا که چه مسلمانان عربستان، چه یمن، چه مصر و هر کشور مسلمان دیگری همه باهم برادر هستیم و ارتباط با آنها برای ما ارزشمند است. 

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: متأسفانه عدم ارتباط ما با کشور مسلمان مصر که دارای پیشینه تاریخی قوی و اشتراکات فراوان است برای ما ناراحت کننده و مایه تأسف است و جا دارد که آنها پیش قدم شده و تحت تاثیر نفوذ رژیم صهیونیستی و عوامل وابسته به این رژیم قرار نگیرند، چرا که ایران اسلامی در همه ادوار نشان داده و ثابت کرده که دوست همه کشورهای مسلمان است. 

وی افزود: ایران برای ارتقای روحیه و جایگاه اسلامی همیشه تلاش داشته و با هر کشور اسلامی که دارای ارتباط بوده کمک کرده و در کنار آنهاست همانطور که سالهاست در کنار مردم مظلوم فلسطین و یمن قرار گرفته و دست از حمایت بر نخواهد داشت.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: امیدواریم از سرگیری روابط دوجانبه میان تهران و ریاض منجر به تغییر سیاست های عربستان در قبال کشور مظلوم یمن گردد و به ایجاد مصالحه بیانجامد.

وی در مرور رویدادهای تاریخی تقویم رسمی کشور به روز بزرگداشت شاعر پرآوازه فارسی حکیم نظامی گنجوی اشاره کرد و مقام این شاعر را گرامی داشت. 

چمران با اشاره به روز ۲۰ اسفند ماه که بنام روز راهیان نور مزین شده اظهار کرد: راهیان نور حرکتی بسیار جالب و ماندگاری است تا بتواند فرهنگ دفاع مقدس را همچنان در بین نسل های جدید زنده نگه دارد، ضمن آنکه این اتفاق مسیری است تا جوانان و فرزندان ایران بدانند که بر این خاک چه گذشته و چه شهادت‌ها و رشادت هایی صورت گرفته است. 

وی در ادامه به سالروز صدور فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با اینکه می بینیم در مقاطعی متاسفانه گلایه هایی از سوی خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران مطرح می شود اما امیدواریم این مجموعه بتواند گام های خوب و اساسی را در تکریم این خانواده‌ها بردارد.  

رییس شورای شهر تهران در ادامه به افتتاح خط تولید و رونمایی از «جت آموزشی یاسین» اشاره کرد و یادآور شد: ما خرسندیم که هرروز در حوزه علمی و نظامی کشور شاهد پیشرفت های ارزنده و قابل توجهی هستیم ضمن آنکه این دستاوردها ریشه در تلاش‌هایی بود که از سوی شهید ستاری بنیانگذاری شد.

چمران در ادامه به درگذشت دو چهره هنری و سیاسی فرهیخته «عبدالله انور» دانشمند و فهرست نگار مشهور و دکتر «حسن غفوری فرد» سیاستمدار و از مدیران با سابقه نظام اشاره و برای این دو شخصیت مرحوم، طلب آمرزش کرد.  

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا