بین الملل

بروکینگز: حوثی‌ها در جنگ پیروز شدند و آمریکا باید واقعیت را بپذیرد

موسسه بروکینگز مقاله ای درباره جنگ یمن منتشر کرد و تاکید کرد که “حوثی ها” در این جنگ پیروز شدند. ، شکست خوردند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، موسسه بروکینگز آمریکا در مقاله ای به قلم «بروس ریدل» کارشناس نشر مسائل امنیتی و راهبردی با عنوان «حوثی ها در یمن پیروز شده اند، آینده چیست؟» وی نوشت: حوثی ها در جنگ پیروز شده اند و آمریکا باید واقعیت را بپذیرد. این یک دستاورد قابل توجه برای نیروهایی است که نیروی هوایی و دریایی ندارند. این یک داستان موفقیت شگفت انگیز شبیه به داستان حزب الله لبنان است.

نویسنده در پاسخ به این سوال که چرا حوثی ها پیروز شدند، به نبرد حزب الله لبنان علیه اسرائیل در سال 2000 اشاره کرد که در آن حزب الله توانست اسرائیلی ها را از جنوب لبنان بیرون کند. انصارالله) در جنگ یمن جان باخت. این دو جریان با حمایت آمریکا و عربستان سعودی از سرزمین خود در برابر متجاوزان خارجی یعنی اسرائیل دفاع کردند. پس از دو دهه مقاومت، حزب الله توانست اسرائیل را از جنوب لبنان بیرون کند و اکنون اسرائیل را با صدها هزار موشک و پهپاد تهدید می کند. در مورد هوتوها، آنها از زمان شروع تهاجم سعودی در سال 2015 توانسته اند جنگ را کنترل کنند و با نزدیک شدن به کنترل آخرین پایگاه دولتی در شمال، شهر نفت خیز ماربا، قلمروهای خود را گسترش داده اند.

بروکینگز مدعی شد که حوثی ها با حمایت ایران و حزب الله از موشک و هواپیماهای بدون سرنشین برای حمله به اهدافی علیه عربستان سعودی و اکنون ابوظبی استفاده کردند. و پیروزی حوثی ها نباید چشم خود را بر روی هزینه های سنگین جنگ در یمن ببندد، کمتر از پنج نفر کشته شدند و محاصره یمن توسط عربستان سعودی عامل اصلی فاجعه انسانی و محرومیت از غذا و دارو به این کشور بود.

ریدل در مورد مرحله بعدی جنگ یمن پاسخ داد که نبرد برای مأرب مرحله بعدی جنگ است، حوثی ها در بندر الحدیده پیشرفت قابل توجهی داشته اند و به نظر نمی رسد عجله ای داشته باشند. مأرب. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

ور نوشت: «دولت جو بایدن وعده صلح در یمن را به عنوان اولویت داده است، اما در این راستا کم کاری انجام داده است. او به سیاست سلف خود ادامه داد و به سعودی ها سلاح فروخت. در همین حال، حوثی ها برای پایان دادن به جنگی که برنده شده اند عجله ای ندارند. هیچ سیاستی نمی تواند به جنگ یمن پایان دهد و دستیابی به صلح به جز اینکه عربستان سعودی است، تصمیم یمن است نه آمریکایی ها. یمن جامعه ای متفرقه است و به نظر نمی رسد متحد شود.

جامعه بین المللی باید بر اهداف یمنی ها تمرکز کند و آنها را به همکاری تشویق کند نه اینکه کشور را متحد کند. بهترین مکان برای ارائه هر راه حلی در این زمینه، شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه ای است که واقعیت در حال تغییر را به رسمیت بشناسد، نه آنچه در قطعنامه قبلی که منافع عربستان سعودی را تامین می کرد. اولین اصل در قطعنامه جدید، خواستار پایان مداخله خارجی است که به معنای رفع محاصره یمن و توقف حملات عربستان و همچنین توقف حمایت نظامی از دولت هادی و حوثی ها است.

بروکینگر ادامه داد: همه کارشناسان و کارشناسان یمنی باید با مجوز پرواز بین صنعا و تهران و پروژه های توسعه از جمله پروژه های توسعه بندر الحدیده ایران موافقت کنند. مکانیسم بازرسی فعلی در یمن باید به همان شکلی که هست حفظ شود و تعداد کارکنان برای بازرسی بنادر و پایگاه های هوایی و اطمینان از عدم وجود تخلف افزایش یابد. اگر عربستان سعودی از توقف حملات خود و رفع محاصره امتناع ورزد، ایالات متحده باید تمام حمایت های نظامی از عربستان سعودی را متوقف کند و نیروها و پیمانکاران نظامی خود را خارج کند، همانطور که در افغانستان انجام دادند.

نویسنده نتیجه می گیرد که رویارویی با حوثی ها در دوره پس از جنگ آسان نخواهد بود و نگرش خصمانه جنبش نسبت به ایالات متحده از زمان تصمیم به حمله به عراق احیا شده و در حمایت از جنگ هفت ساله یمن تشدید شده است. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا