بین الملل

برگزاری مراسم نوروز در چین

مراسم جشن آغاز سال نو، با حضور ایرانیان مقیم جنوب چین، دانشجویان و اساتید، جامعه تجار ایرانی، دیپلمات‌های ازبکستان و مالزی به عنوان میهمانان افتخاری و تعدادی اصحاب رسانه چینی در هتل «سوفیتل» شهر گوانجو برگزار شد.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز، این مراسم با استقبال فراوان ایرانیان مقیم شهرهای مختلف جنوب چین به‌ویژه کلان شهرهای گوانجو و شنزن قرار گرفته، بطوری‌که تعداد میهمانان این مراسم به بیش از ۳۰۰ نفر رسید.

مراسم جشن ایرانیان با پخش کلیپ های مربوط به ماه مبارک رمضان و اذان آغاز و پس از برگزاری مراسم افطار با پخش کلیپ‌های نوروزی، سخنرانی سرکنسول  جمهوری اسلامی ایران در گوانجو و اجرای برنامه موسیقی توسط کودکان و با ضیافت شام ادامه پیدا کرد.

«حسینعلی درویشی متولی» سرکنسول  جمهوری اسلامی ایران در گوانجو در سخنرانی خود با تبریک سال نو، باتوجه به نام گذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، ضمن تشریح اهمیت جایگاه ایرانیان مقیم خارج از کشور در بهبود تعاملات بین‌المللی و روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با جهان خارج، به جایگاه ویژه دیپلماسی ایرانیان در نقشه راه سیاست خارجی دولت سیزدهم اشاره نمود و همچنین به عزم دستگاه دیپلماسی به‌منظور به‌کارگیری ظرفیت ایرانیان مقیم چین در راستای ارتقای روابط راهبردی با کشور چین و افزایش سطح مبادلات تجاری، جذب سرمایه‌گذاری، عملیاتی‌کردن فرصت‌های انتقال فناوری و همکاری‌های صنعتی به واسطه فعال کردن شبکه نخبگان ایرانی، توسعه شبکه دانشگاه‌های ۲ کشور، تبادل استاد و دانشجو و همکاری‌های فرهنگی و گردشگری پرداخت.

برگزاری مراسم نوروز در چین

برگزاری مراسم نوروز در چین

در ادامه، گزارشی از خدمات ارائه شده به ایرانیان در سال گذشته در استان‌های تحت پوشش این کنسولگری بیان شد و همچنین ضمن اشاره به موضوع برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی کشورمان «ایران اکسپو»، از تجار و صاحبان شرکت های ایرانی دعوت شد، به همراه شرکای چینی خود در این نمایشگاه حضور موثر و فعالی داشته باشند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا