عمومی

بهره برداری از ۳۰ پروژه بهداشت و درمان در قم در دولت سیزدهم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، بهرام عین اللهی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۹۴۰ میلیارد تومان در استان قم مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر بهداشت و درمان عنوان کرد: در جریان سفر استانی رئیس جمهور به قم دو مرکز فرماندهی بحران اورژانس و مرکز رصد مراکز مختلف مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مراکز جامع سلامت در شهرستان‌های استان قم نیز راه اندازی شده است.

عین اللهی گفت: در حوزه‌های مختلف و رشته‌های پزشکی مورد نیاز، ۶ رشته تخصصی و فوق تخصصی در قم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دانشکده داروسازی در راستای ارتقای امر آموزش به استان قم اختصاص داده می‌شود گفت: امیدواریم با ایجاد این دانشکده از آنجا که استقرار صنایع در قم زیاد است در زمینه کارخانه‌های داروسازی نیز اقداماتی در این استان انجام پذیرد.

وزیر بهداشت و درمان با بیانی که استان قم به دلیل زائر پذیر بودند ظرفیت خوبی در عرصه گردشگری سلامت دارد افزود: حوزه‌های علمیه نیز پتانسیل خوبی برای توسعه امر گردشگری سلامت دارند و بنا داریم که در این زمینه مجوزهای داده شود.

عین لللهی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل هستند افزود: در سراسر کشور نیز ۷۰۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند و باید تلاش شود تا آمار استان قم افزایش یابد.

وزیر بهداشت و درمان همچنین از راه‌اندازی بخش پیوند کلیه در یکی از مراکز درمانی استان قم خبر داد و گفت: با ایجاد این مرکز بیماران کمتر نیاز به دیالیز خواهند داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم مرکز جامع سرطان را در استان قم راه اندازی کنیم.

عین اللهی افزود: به دلیل آنکه کارخانه‌های بهداشتی و آرایشی در استان قم و همچنین در مجاورت این استان زیاد است نیازمند تقویت آزمایشگاه جامع غذا و دارو در قم هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: مجموعه بهداشت و درمان کشور نیازمند جذب ۷۵ هزار نیرو است.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در مرحله نخست مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو دریافت شده که از این تعداد ۸۰۰۰ نفر پرستار هستند.

دکمه بازگشت به بالا