عمومیکسب و کار ایرانی

تأثیر موکاپات بر تحول فرهنگ نوشیدن قهوه

موکاپات یک دستگاه قهوه ساز ایتالیای که نحوه استفاده از آن بشدت ساده و راحت می باشد و درست کردن قهوه با موکاپات جدا از سادگی بسیار دلبخش می باشد. این دستگاه قهوه ساز خونگی تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ قهوه در دنیا گذاشته است در ادامه میخواهیم به تاریچه موکاپات بپردازیم و از تاثیر موکاپات در فرهنگ و نحوه درست کردن قهوه چه در ایران و دنیا را برسی کنیم.

تاریخچه موکاپات

این دستگاه قهوه ساز محبوب با هدف فراهم کردن روش ساده برای تهیه قهوه توسط آقای آلفونسو بیالتی طراحی و به بازار عرضه شد موکاپات در دهه 1930 میلادی اختراع شد و به سرعت تبدیل به یک دستگاه قهوه ساز محبوب بین مردم شد و یکی از پر طرفدار ترین دستگاه ساز خانگی در دنیا شد. موکاپات یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های قهوه ساز خانگی در بازار می باشد و کیفیت قهوه ای کا با موکاپات تهیه می شود بشدت بالا می باشد.

ساختار قهوه ساز موکاپات

آقای آلفنسو بیالتی این دستگاه قهوه ساز خانگی را بر پایه فشار بخار آب طراحی کرده است و ساختار موکاپات به سه بخش کلی طراحی و تولید کرده است بخش اول که شامل مخزن آب می باشد شما این مخزن را به اندازه کافی با آب پر می کنید برای مخزن آب اکثریت موکاپات ها دارای سوپاپ می باشند که بخار آب باعث ترکیدن موکاپات نشود.بخش دوم موکاپات شامل مخزن قهوه می باشد شما قهوه آسیاب شده را در این مخزن قرار می دهید و این مخزن دارای یک فیلتر فلزی برای صافی قهوه می باشد.آقای بیالتی موکاپات رو به صورتی طراحی کرده است که مخزن قهوه بروی مخزن آب قرار می گیرد تا فشار آب از مخزن آب وارد مخزن قهوه شود تا اسپرسو با کیفیت بالا تحویل دهد. بخش سوم موکاپات هم شامل مخزن جمع کننده قهوه می باشد که در نهایت قهوه شما در این مخزن جمع می شود فشار آب از مخزن وارد مخزن قهوه می شود و در نهایت قهوه آماده شده شما در مخزن سوم قرار می گیرد.

تاثیر موکاپات در فرهنگ

موکاپات باعث شد که مردم بدون داشتن دستگاه های قهوه سازی پیشرفته و پیچیده یا حتی بدون حضور داشتن در کافی شاپ ها و… به قهوه با کیفیت دسترسی داشته باشند این دستگاه قهوه ساز کوچیک باعث شد که مردم در منزل خود به راحتی و به ساده ترین روش ممکن یک قهوه فوق العاده آماه کنند. موکاپات بخاطر داشتن ساختار ساده و استفاده راحت تهیه قهوه را برای مردم بشدت ساده و قابل دسترس کرده است و باعث شده تا مردم بیشتر از قبل قهوه بنوشند. موکاپات بخاطر داشتن قیمت بسیار پایین و مقرون بصرفه بودن باعث شد تا مردم یک قهوه ساز فوق العاده در خانه خود داشته باشند و برای نوشیدن یک فنجان قهوه دیگر نیاز ندارند که به کافه مراجع کنند و با هزینه بسیار پایین در منزل خود قهوه مورد نیازشان را تهیه و استفاده کنند. در ایران هم به دلیل قیمت های بسیار بالا دستگاه های قهوه ساز برقی و… باعث شده تا مردم برای نوشیدن قهوه روزانه خود از موکاپات استفاده کنند خرید موکاپات و تهیه قهوه با آن بشدت برای مردم از نظر اقتصادی بصرفه تر می باشد. استفاده از موکاپات برای تهیه قهوه در منزل یا محل کار باعث ایجاد یک عادت سالم در بین مردم شده است چون موکاپات باعث شده تا مردم برای نوشیدن قهوه کمتر از قهوه های آماده و فوری بی کیفیت که در داز مدت برای سلامتی هم مضر می باشد استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا