علمی و پزشکی

تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در مدارس و دانشگاه ها

جلسه کمیسیون‌های تخصصی کرونا امشب (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در سخنانی درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیری در مدارس و دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های مصوب باید قاطعانه اجرا شود. و اقدامات لازم را برای حفظ سلامت و جان دانش آموزان و دانشجویان به طور جدی انجام دهند.

مخبر خاطرنشان کرد: با توجه به تامین کافی واکسن در کشور، باید روند واکسیناسیون دانش آموزان و کادر آموزشی در سراسر کشور تکمیل شود.

وزیر بهداشت در این جلسه که با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: خوشبختانه موردی ناگهانی نداشته ایم. افزایش و جهش بیماری عروق کرونا در کشور.

وزارت بهداشت همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بیماران سرپایی، بیمارستانی، فوتی و عروق کرونا، آخرین وضعیت کوید 19 در ایران و جهان و همچنین میزان واکسیناسیون در کشور ارائه کرد. دو دوز و حدود 26 میلیون نفر در جمعیت ایران نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

همچنین در این جلسه تاکید شد که با وجود امواج مقطعی و سویه های جدید ویروس کرونا و علیرغم کاهش مصونیت در اقشار واکسینه شده جامعه، لازم است آمادگی ها و اقدامات لازم برای تزریق دوزهای بعدی واکسن انجام شود. ویروس کرونا، به ویژه در گروه. لیست آسیب پذیری ها

وزارت آموزش و پرورش همچنین گزارشی از آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و میزان حضور و استقبال دانش آموزان در کلاس های درس و همچنین اقدامات انجام شده برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کلاس ها ارائه کرد. تاکنون هیچ مورد مرگ ناشی از کرونا در میان دانش‌آموزان و مدارس گزارش نشده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا