حوادث

تاکید بر سلامت روان در قوانین داخلی و بین المللی/تغییر حق بر حیات به حق بر کیفیت حیات در قرن ۲۱

رئیس اداره حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در قوانین داخلی و خارجی محل بهداشت را مکانی پر جنب و جوش می دانیم و سلامت جسمی و روانی حق مسلم شهروندی است ، گفت: در واقع “حق زندگی” به “حق کیفیت زندگی” تبدیل خواهد شد ، یعنی قوانین باید نه تنها بر موضوع زندگی بلکه بر کیفیت زندگی متمرکز شوند.

به گزارش مجله تفریحی زیباروز ، همایون یوسفی در وبینار آموزشی ارتقا crisis بحران و سلامت روان که توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان نظام روانشناسی و انجمن مطالعات زنان برگزار شد ، اظهار داشت: در علوم انسانی بیشتر از علوم پزشکی؛ البته من به عنوان یک پزشک می گویم در آینده ای نه چندان دور ، این بیماری قطعاً با تهیه واکسن مانند بسیاری از بیماری هایی که در گذشته شایع بود کنترل می شود.

وی ادامه داد: اگر به تاریخچه بسیاری از بیماری ها نگاهی بیندازیم ، در می یابیم که آنها سابقه بسیار پیچیده تری نسبت به ویروس کرونا داشتند ، اما پس از مدتی درمان آنها تثبیت شد ، آنها به بیماری طبیعی تبدیل شده و ممکن است فراموش شوند ؛ بنابراین برای بیماری ویروس کرونا قلب اتفاق می افتد.

یوسفی با اشاره به جنبه های انسانی و تغییرات ناشی از ویروس کرونا در علوم مختلف ، گفت: “ویروس کرونا احتمالاً جنبه های انسانی زیادی دارد و تغییراتی را در علوم مختلف ایجاد می کند ، بنابراین برگزاری جلسات در این زمینه می تواند مثر باشد.” بودن.

وی افزود: جنبه های بیماری ویروس کرونا قلب بیش از آن چیزی است که در علوم پزشکی با آن سر و کار داریم.

رئیس اداره حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر در مورد جایگاه سلامت در قوانین داخلی و خارجی گفت: در قوانین داخلی و خارجی وضعیت سلامت را مکانی پر جنب و جوش می بینیم و سلامت جسمی و روانی یک حق مسلم شهروندی است. “به گونه ای است که بدون آن نقش اجتماعی فرد کاهش می یابد و در نتیجه از انجام تعهدات فرد که در عین حال تعهدات قانونی هستند نیز کاسته می شود.

وی ادامه داد: “هدف اصلی دولت ها و سازمان های بین المللی ، از جمله سازمان بهداشت جهانی ، شورای حقوق بشر سازمان ملل و غیره ، این است که موضوع بهداشت را وظیفه اصلی دولت ها و در واقع بهداشت را به طور مناسب قرار دهند.” تمام نقاط جهان

یوسفی اظهار داشت: “بهداشت روانی در قوانین داخلی و بین المللی و همچنین سلامت جسمی مورد تأكید است ؛ به همین دلیل علاوه بر سلامت جسمی و اجتماعی ، بهداشت روانی نیز باید تصویب و پیگیری شود. در قوانین داخلی بسیاری از كشورها از جمله جمهوری ایران ، قانون به گونه ای طراحی شده است که مردم نباید نگران بیمه کردن هزینه های بهداشتی خود در ابعاد جسمی و روحی باشند.

وی افزود: در قرن بیست و یکم ، به دلیل اینکه سبک زندگی بشر احتمالاً بسیار تغییر خواهد کرد ، در حقیقت ، حق زندگی به حق کیفیت زندگی تغییر خواهد کرد ، یعنی قوانین باید نه تنها به موضوع زندگی بپردازند ، بلکه همچنین کیفیت زندگی “.

وی ادامه داد: خوشبختانه در قانون داخلی مقررات خوبی در زمینه بهداشت داشته ایم ، به طوری که اصل 29 قانون اساسی مسئولیت تأمین هزینه های بهداشت عمومی را به عهده دولت ها قرار داده است. اصل 12 ، ماده 20 ، ماده 3 ، ماده 21 و اصل 43 قانون اساسی نیز موضوع بهداشت را برجسته می کند.

به گفته وی ، نکته دوم این است که طبق اصل 110 قانون اساسی ، سندی 20 ساله در مورد چشم انداز کشور تصویب شده است و بر اساس آن برنامه توسعه کشور هر پنج سال در مجلس شورای اسلامی نوشته می شود. . همچنین ، موضوع بهداشت در قانون خدمات اداری مدنی مصوب 2007 و منشور تابعیت مصوب سال 2017 برجسته شده است.

یوسفی گفت: قوانین بین المللی مانند اساسنامه سازمان بهداشت جهانی و شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز بر حوزه بهداشت تأکید دارند. “حق سلامت انسان در هر کشوری به عهده دولت است و اکنون شایعه ویروس تاج مطرح شده است که دولت ها بیشترین مسئولیت را دارند.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات حقوقی ناشی از شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب گفت: “اثر تاج گذاری در کشورهای مختلف و کشورهای در حال توسعه از جمله کشور ما ، یکسان نیست. اثر ویروس کرونا بسیار جدی تر است. “و به دلیل تحریم ها ، اثر تاج بیشتر از سایر کشورها است. چیز دیگر این است که فرضیه های زیادی در مورد علت تاج و ریشه تاج وجود دارد ، به عنوان مثال ، آنها می گویند که این ویروس دستکاری می شود یا جنگ ابرقدرت ها است و … اما مهم این است که هر باعث ایجاد یک تغییر بزرگ تاج در اعمال حقوقی نمی شود.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است این است که بسیاری از آثار حقوقی از طریق کرونا ایجاد شده و در آینده ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر در دنیا سردرگمی قانونی وجود دارد: “در آینده چالش ها و پرونده های قضایی زیادی در زمینه کرونا وجود خواهد داشت و ما در کشورمان و همچنین در کل سیستم حقوقی جهان به یک ساختار منظم و یک برنامه جامع نیاز داریم. “ما در زمینه حقوقی با مسائل تاج برخورد می کنیم. برای نگارش یک برنامه جامع قانونی در منطقه کرونا ، آژانس های مختلفی نیاز به همکاری دارند ، اما متأسفانه آژانس ها در این زمینه به درستی کار نمی کنند.

وی ادامه داد: تحریم ها تأثیر عمده ای در کشور ما داشته است و ما باید اثرات تحریم ها را تاج گذاری کنیم تا بعداً بتوانیم از این اسناد در دعاوی بین المللی استفاده کنیم. برخی از کشورها قبلا قوانینی وضع کرده اند که می تواند تأثیر فرهنگی و اقتصادی تاج را کاهش دهد ، اما این امر به یک برنامه جامع نیاز دارد که متأسفانه هنوز یک برنامه جامع در کشور نداریم.

یوسفی گفت: “رعایت نکردن تعهدات قانونی دلیل اصلی اختلافات بین افراد و دولت ها است. در واقع سوالی که پیش می آید این است که روابط بین اشخاص حقیقی و حقوقی چه در داخل و چه در ساختارهای بین المللی مختل می شود و به تبع آن اقدامات” با عواقب کیفری و کیفری انجام خواهد شد. این شامل قیمت های بالا ، قاچاق و اقدامات مشابه است.

وی افزود: مهمترین موضوعات مربوط به افراد در حوزه اقتصادی در منطقه کرونا قراردادهای اجاره ، بازپرداخت اقساط توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ، قراردادهای کار و کار و بیمه کار و موارد حمل و نقل به دلیل ممنوعیت Msgstr است. بین شهرها یا مرزهای بسته.

رئیس اداره حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر گفت: “ما مانند کشورهای بزرگ توانایی تزریق حمایت مالی به جامعه را نداریم ، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهیم که بتواند از اجاره نشین ها محافظت کرده و از افزایش بیش از حد اجاره جلوگیری کند.” به روزرسانی مودیان مالیاتی ، حمایت از کارفرمایانی که نقش مهمی در تولید دارند و به پرداخت رایگان قبوض آب ، برق ، تلفن و اینترنت کمک می کنند ، که می تواند در موارد اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: “قانون فورس ماژور ناشی از مواد 227 و 229 قانون مدنی کشور در مورد ویروس کرونا ، با توجه به اینکه می توان از آن پیشگیری و درمان کرد ، در واقع بین وکلا است و اینکه ویروس کرونا در فورس ماژور درگیر است یا توافق وجود ندارد مگر اینکه وضعیتی خارج از کنترل احزاب حاصل شود.

وی گفت: خوشبختانه کشور توانسته است در زمینه حقوقی و اقتصادی در خصوص ویروس کرونا با کشورهای منطقه تعامل خوبی برقرار کند.

یوسفی در پایان گفت: بیشترین توصیه به طرفین در امور حقوقی دستیابی به مصالحه و توافقاتی است كه بتواند به مردم در حل مسائل حقوقی با شرایط موجود كمك كند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا