بین الملل

تجمع چند هزار نفری در حمایت از روسیه در صربستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله تفریحی زیباروز، رسانه های روسی از شرکت چند هزار نفری ساکنان بلگراد پایتخت صربستان در تظاهرات بزرگ در حمایت از روسیه خبر دادند.

به گزارش سایت ریانووستی، دلیل برگزاری رویداد «نه به من» رای صربستان به اخراج روسیه از شورای حقوق بشر سازمان ملل بود.

این تظاهرات توسط گروه گشت مردمی به رهبری دمنیان کندژوویچ و جنبش اوبراز به رهبری مبراد اوبرادوویچ که قبلاً در ماه مارس تظاهراتی در حمایت از روسیه برگزار کرده بود، سازماندهی شد.

همانطور که گفته می شود، حدود ساعت 19 به وقت محلی، صدها نفر در مقابل کاخ ریاست جمهوری در مرکز بلگراد، نزدیک بنای یادبود نیکولای دوم تجمع کردند. سپس تعداد آنها به چند هزار نفر رسید.

به گزارش ریانووستی، شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های روسیه، صربستان، جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک و پرچم سیاه-زرد-سفید امپراتوری روسیه را حمل می کردند. بعضی ها تی شرت پوشیدند.

معترضان خیابان اصلی میلان، کرالیجا را مسدود کردند و سپس در یک ستون از مرکز شهر، از کنار ستاد کل، وزارت دفاع صربستان، دولت صربستان و وزارت خارجه صربستان عبور کردند.

بر این اساس، شرکت کنندگان شعارهایی مانند «کریمه روسی است»، «کوزوو صربستان است»، «صرب ها و روس ها برای همیشه برادرند» سر دادند. آنها همچنین در مقابل سفارت بلاروس در حمایت از رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو شعار سر دادند.

انتهای پیام/ خ




این را برای صفحه جلد پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا