استان ها

تحقق”جهش سرمایه گذاری و صادرات” دو پروژه مهم در مناطق آزاد

به گزارش مجله تفریحی زیباروز از کیش : حجت اله عبدالملکی در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که شامگاه چهارشنبه دهم خرداد در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ گفت: امسال دو پروژه بسیار مهم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیگیری می شود که نخستین پروژه جهش سرمایه گذاری و دومی جهش در صادرات است.

عبدالملکی، تاکید کرد: با تهیه بسته های سرمایه گذاری از مناطق آزاد که تعداد ۳۷۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش ۳۴۰ هزار میلیارد تومان است از این تعداد ۵۰ بسته فرصت سرمایه گذاری متعلق به جزیره کیش می باشد که از آن رونمایی شد.

به گفته عبدالملکی در چهار روز برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۳ تهران از مبلغ۳۴۰ هزار میلیارد تومان؛ پیشنهاد تفاهم نامه سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان انعقاد شده است.

وی اظهار داشت: تا آخر امسال تعداد ۱۰ رویداد بزرگ سرمایه گذاری داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و هر فصل حدود ۳۵۰ پروژه جدید را عرضه و در اختیار سرمایه قرار خواهیم داد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد، خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ درصد تجارت خارجی کشور از مبدا و از طریق مناطق آزاد و یا مناطق ویژه اقتصادی تحقق می یابد و ۱ و هفت دهم میلیارد دلار سال گذشته فقط مجموعه صادرات مناطق آزاد بود و برای نخستین بار نیز تراز تجاری آنها مثبت شده است.

حجت اله عبدالملکی، بیان داشت: نزدیک ۱ سوم کل صادرات غیر نفتی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور محقق می شود و در دوره جدید که نزدیک دو سال آن گذشته به دنبال جهش در اثر گذاری اقتصاد ملی هستیم و این مهم نیز محقق خواهد شد.

عبدالملکی، تاکید کرد: در طول دو سال گذشته سرعت اجرای طرح های عمرانی در مناطق آزاد دو برابر شده و هزینه های ملی و اقتصادی همچنان برقرار بوده و جریان جدید سرمایه گذاری در حال تحقق است.

وی، افزود: با توجه به سهم کوچک و اندکی که مناطق آزاد از سرزمین ایران اسلامی دارند ولی امیدهای فراوانی برای این مناطق متصور است و انتظار می رود نقاط بسیار کوچک یک اثر گذاری قابل توجهی را در اقتصاد ملی داشته باشند و هم اکنون اثر گذاری خوبی نیز داشته است.

مشاور رئیس جمهور با گرامی داشت سالروز میلاد حضرت امام رضا (ع)؛ تغییر مدیریتی و اضافه شدن یک نفر نیروی جوان به تیم مدیریتی جزیره کیش را افتخاری برای مردم و فعالان اقتصادی این منطقه عنوان کرد و گفت: مدیریت صحیح و امانت داری سعید پورزادی در دوره قبل به عنوان سرپرست سازمان؛ یکی از ویژگی ها ایشان بود و این روحیه عالی برای مدیران انقلاب اسلامی هست که در هر جایگاهی که قرار می گیرند امانت دار خوبی هستند.

عبدالملکی در ادامه سخنان خود، گفت: در تغییر و تحولات مدیریتی رعایت تواضع و فروتنی را باید داشته باشیم سعید پورزادی این فروتنی و تواضع را در کنار تمام نقاط مثبت خود در گذشته به تصویر کشیدند و این مهم یک کارنامه مثبت مدیریتی برای ایشان محسوب می شود.

وی اظهار داشت: به دنبال یک مدیر شایسته و ماندگار برای کیش بودیم که حداقل به مدت سه سال بلکه شش سال مدیریتی برخوردار و دارای تمام شرایط لازم باشد که این یکی از دلایل تغییر در معارفه مدیرعامل بود و علت دوم مدیریت صحیح سعید پورزادی بود که در فعالیتشان احساس خلاء نمی شد.

مشاور رئیس جمهور، خاطر نشان کرد: اداره کیش در زمینه جلب رضایتمندی عمومی سخت است و سعید پورزادی در این زمینه به خوبی عمل کردند و ضمن قدردانی از ایشان همچنان در تیم مدیریتی این سازمان خواهند ماند.

به گفته حجت اله عبدالملکی، رحیم سرهنگی یک شخصیت ویژه و ظرفیتی در تراز ملی هستند که به این منطقه اضافه می شوند و با داشتن ۴۰ سال، سنی ایده آل برای ورود به عرصه های تحول آفرین است و از نظر علمی یکی از نخبگان علمی کشور هستند و در فعالیت های اقتصادی و مدیریتی در تراز حاکمیت موفقیت های چشم گیری را کسب کردند.

عبدالملکی، بیان داشت: سرهنگی یکی از جوانان تراز اول گام دوم انقلاب اسلامی هستند و در دوره ایشان و در کنار دیگر همکاران سازمان منتظر تحولات چشم گیری در منطقه آزاد کیش خواهیم بود.

وی ” سازمان توانمند و پویا و با سواد، نخبگان، سرمایه های اجتماعی بالا و سرمایه معنوی بسیار خوب” این منطقه را چهار سرمایه ارزشمند در راستای گام برداشتن و ایفای نقش مهم در ارتقای ملی عنوان کرد.

مشاور رئیس جمهور، خاطر نشان کرد: موفقیت در جزیره کیش مستلزم همکاری سازمان و بخش خصوصی است و بر این مهم باور داریم و شاهد این همکاری در دوره های گذشته نیز بودیم.

دکمه بازگشت به بالا