استان ها

تخصیص یارانه سهمیه بنزین بر اساس کد ملی در طرح بنزین برای همه

به گزارش مجله تفریحی زیباروز از کیش: محمدرضا لواسانی با تکذیب خبر افزایش قیمت بنزین با تاکید بر اینکه تغییر قیمت حامل های انرژی نیاز به مصوبه مجلس دارد، گفت: در بودجه سال 1401 اشاره ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی سوخت نشده است. “

لواسانی تفاوت این طرح با طرح قبلی را اختصاص سهمیه بنزین برای هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو اختصاص داده می شد.

رئیس سازمان مناطق آزاد کیش گفت: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی با خودرو یا بدون خودرو تعلق می گیرد که میزان یارانه هر نفر معادل 20 لیتر بنزین با نرخ 1500 تومان است. .

به گفته لواسانی، یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و در صورت نداشتن خودرو، می توانند با اپلیکیشن طراحی شده یارانه را بفروشند.

بر اساس این طرح، افرادی که به هر دلیلی قادر به فروش سهمیه خود یا واریز آن به شخص دیگری نباشند، پس از مدتی به صورت خودکار مبلغ را در حساب خود دریافت خواهند کرد.

محمدرضا لواسانی با اشاره به اینکه این طرح شامل تمامی دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور می مانند، گفت: با اجرای طرح جدید سهمیه بندی بنزین، رانندگان وسایل نقلیه عمومی همچنان سهمیه خود را دارند و تغییری در آن وجود ندارد. بدون سهمیه تاکسی، خودروهای عمومی و خودروهای دیزلی و اعضای خانواده آنها نیز مشمول یارانه 20 لیتری سهمیه بنزین خواهند شد.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به مشارکت و حمایت گسترده مردم جزیره کیش گفت: امیدواریم اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین به الگویی در کشور تبدیل شود.

گفتنی است تامین زیرساخت ها در روند اجرای طرح جدید توزیع سوخت بر اساس کد ملی بر عهده شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

46

دکمه بازگشت به بالا