استان ها

تلاش راهداران برای بازگشایی راه ارتباطی ۶۰ روستای آذربایجان‌شرقی ادامه دارد

به گزارش مجله تفریحی زیباروز از تبریز، غلامرضا رسول زاده با اشاره به اینکه روز گذشته راه 160 روستای استان به دلیل برف و کولاک مسدود شده بود، افزود: روز گذشته با تلاش راهداران راه 100 روستا بازگشایی شد و تلاش می شود تا امروز.” راه های ارتباطی سایر روستاها که بیشتر آنها در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند بازگشایی شود.

وی بیان کرد: اکثر این روستاها در شمال شرق استان و در شهرستان های اهر، کلیبر، ورزقان و خداآفرین قرار دارند و هم اکنون فعالیت راهداری بر بازگشایی راه ارتباطی این روستاها متمرکز شده است.

معاون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون راه های اصلی و فرعی استان و محور تبریز – زنجان باز است و تردد در آن به صورت روان و بدون مشکل در جریان است.

رسول زاده، ادامه داد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم بارندگی های گاه به گاه در چند روز آینده و ازدحام در جاده ها، مسافران و رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم لاستیک لاستیک، تجهیزات زمستانی و لباس گرم به همراه داشته باشند. . با آنها همراه باشید.

وی راه های تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان را بیش از 14 هزار کیلومتر اعلام و یادآور شد: مردم و مسافران در صورت نیاز قبل از سفر با شماره تلفن 141 در 24 ساعت شبانه روز در دسترس هستند. اطلاعات و استفاده از اپلیکیشن 141 و وبسایت www.141.ir برای آگاهی از وضعیت جوی جاده ها.

آذربایجان شرقی دارای 142 روستا و 2706 آبادی است و در این روستاها حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر زندگی می کنند.

این استان دارای 235 کیلومتر بزرگراه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2075 کیلومتر راه فرعی و 10441 کیلومتر راه روستایی است.

دکمه بازگشت به بالا