حوادث

تمهیدات هلال احمر برای بازگشت زمینی زائران اربعین و اخذ تست کرونا در مرزها

دبیر کل جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل کارگران بشردوست برای بازگشت زائران اربعین به کشور خبر داد.

محمدحسن قوسیان مقدم در گفت وگو با مجله تفریحی زیباروز وی در خصوص اقدامات جمعیت هلال احمر برای بازگشت زائران اربعین به کشور گفت: طبق پیش بینی ها ، بازگشت زائران اربعین به کشور از عصر امروز آغاز می شود و برخی از زائرانی که به صورت هوایی به عراق رفته اند وارد کشور می شوند. از طریق زمین. ”

وی ادامه داد: از این نظر ، 52 مکان کمکی دائمی و موقت در استان های ایلام و خوزستان برای خدمت به زائران ایرانی که از عراق باز می گردند ، در نظر گرفته شده است. همچنین 410 امدادگر هلال احمر در قالب 82 تیم عملیاتی آماده کمک در هر حادثه احتمالی هستند.

به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر ، 33 آمبولانس سازمان امداد و نجات ، چهار اتوبوس آمبولانس ، سه وسیله ارتباطی رادیویی و سه فروند هلیکوپتر هلال احمر تجهیزاتی است که تا روز سه شنبه 14 آنلاین به تیم های عملیاتی تحویل داده شد.

قوسیان در مورد آزمایش کرونا برای زائرانی که به کشور باز می گردند ، گفت: با توجه به هزینه بالای آزمایش کرونا در عراق ، در تلاش هستیم تا فردا آزمایش های اضطراری را برای زائران ایرانی در مراکز درمانی هلال احمر عراق انجام دهیم. اگر زائران با این آزمایشها به کشور بازگردند ، قابل قبول است.

وی ادامه داد: همچنین هماهنگی های لازم در مرزها برای اخذ آزمایش کرونا از مسافران ورودی به کشور انجام شده است و برای تهیه کیت های آزمایشگاهی با وزارت بهداشت تماس می گیریم.

قوسیان همچنین در مورد خدمات جمعیت هلال احمر به زائران عازم عتبات گفت: از آنجا که سفر زمینی به عراق انجام نشده است ، ما هیچ هماهنگی در این زمینه نداریم و در مقر اربعین هستیم. “اما در مورد بازگشت ، ما اقدامات لازم را انجام دادیم. اقدامات در پایانه های زمینی و هوایی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا